Ons dochtertje is zaterdag 6 maanden en we zijn sinds vandaag overgestapt op opvolgmelk. Ze eet goed fruit en groente maar we vragen ons hoeveel ze max. moet eten om over te kunnen stappen op 3 flessen.
Mijn dochter gaf dit vanzelf aan.. wanneer ze een fles minder wel genoeg vond.. dus mijn advies; gewoon steeds een beetje meer groente en fruit geven en je merkt vanzelf dat je kindje minder melk gaat drinken!
Bij mijn zoontje ging het geleidelijk, ik gaf gewoon hapjes fruit en groenten en toen ging hij vanzelf melk laten staan waardoor ik er een fles af kon halen. Met 6 maanden had hij nog 5 flessen en met 7 maanden nog maar 3.
Dat gaat heel geleidelijk, biedt gewoon aan tot ze niet meer lust. Je zal vanzelf zien dat ze daarna steeds minder uit de fles gaat halen en hem dan laat vervallen. Overigens zijn 3 flessen met 6 maanden best weinig, het is heel normaal om het nog bij 4 flessen of zelfs 5 te houden. Hier zitten we nu makkelijk op 3 tot 4 stukken fruit per dag, een flinke groentehap en twee broodjes, en dan nog bv op verzoek. De frequentie van de bv is wel teruggelopen, denk dat ze nog 6 a 7 keer drinkt (waaronder 's nachts).
Hier nog 5 flessen en een half stuk fruit en 5 happen groenten met 6,5 mnd. Heel verschillend dus. Mn dochter ging zelf met 8 mnd over op 3 flessen.
Ze zat met 3,5 maand al op 4 flessen en dat ging gelijk super goed. Ze eet der fruit en groente heel erg goed, vanmiddag 100 gram groente in 5 min op en een fles van 90/3. Normaal krijgt ze om 16:00 een fles van 180/6 en dan om half 6 60 gram groente. Denk dat het wel goed gaat komen, ze vroeg na die 90 cc ook niet meer dus denk dat ze wel genoeg gehad heeft.
Ieder kindje doet dat op zn eigen tempo. Hier kreeg hij 4 flesen en toen de bijvoeding meer werd liet hij zelf de fles van 3 uur bijna helemaal vallen. Ik heb die fles toen helemaal weg gelaten en een tussendoortje aangeboden en dat is nu al een paar weekjes zo. Als je merkt dat je kleine minder gaat drinkennkannje dus die fles weg laten en een tusendoortje ervoor aanbieden. Blijkt je kindje er toch niet genoeg aan te heben kan je altijd terug,...
Ja, wil ook eens een soepstengel of liga aanbieden 's middags met wat drinken misschien verschuift de groente dan weer iets.