Dochter een bultje in haar nek

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by babylove26, Feb 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo,

Ik moet heel even van me afschrijven. Mijn dochter heeft al een tijdje een bultje op de ader in haar nek, tot deze week heb ik me er nooit zo heel druk om gemaakt ook omdat het consultatiebureau hier nooit aandacht aan schonk als ik er naar vroeg. Nu stond ik gisteren met der in de douche en toen ik haar aan het wassen was voelde ik het dit keer ook (normaal zie je het alleen bij inspanning huilen enz)

Ik heb net de huisarts gebeld en het probleem probeerde ik uit te leggen aan de assistente. Ze vroeg mij of het er uit ziet als een zwakke plek in een fietsband en dat is precies(!) hoe het er uit ziet. Ik schrok behoorlijk van deze vergelijking :$:(

Nu gaat ze het voorleggen aan de huisarts en overleggen of ik bij de huisarts langs moet komen of ze ons meteen door gaan sturen.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik maak me nu zo veel zorgen. Moet tussen 1 en 4 terug bellen.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#2 Polletjepiek, Feb 25, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 25, 2014
    Mijn zoon heeft ook wel eens bobbeltjes in de nek, achter de oren. Dit zijn lymfeklieren. Zolang ze er geen pijn aan hebben is dat niet erg. Hij heeft ze vooral als ie verkouden/ziek is en dat is ie nogal eens. Eigenlijk volcontinue sinds zijn geboorte.

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Dank voor je snelle reactie! Ze heeft dit bultje echt al heel lang en helaas niet alleen tijdens een verkoudheid het zit op haar halsslagader en dat vind ik ook zo eng.:(

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Sterkte meid, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en is het niets ernstigs.

5. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Mijn zoontje heeft dit ook...verkouden of niet....al vanaf zijn geboorte zo een beetje...de kinderarts heeft er hier naar gekeken maar volgens haar is het geen probleem en zijn het de klieren. (ook al lijkt het bij hem ook op de ader te zitten.)

6. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Dank Pomm ;)

Leetje jou reactie stelt me toch wel een beetje gerust. We wachten af tot het 1 uur is en dan hang ik als eerste aan de telefoon.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft dat ook en vooral bij huilen/druk maken wordt het erger. Ik ga je topic volgen.

8. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik laat je weten wat ze zeggen Romy

9. Jootje33

Jootje33 Actief lid

May 7, 2006
    415
    1
    0
    onze zoon heeft dit ook al sinds zijn geboorte. Ook al heel vaak naar laten kijken. Mij is steeds verteld dat dit niet erg is. Ik ga je topic ook volgen.

10. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Update ik moet om 15:00 langs de huisarts!

11. Romy1979

Ok, ben benieuwd wat de ha zegt. Ik ben er eigenlijk altijd van uit gegaan dat t bij mijn zoontje een kliertje oid is.

12. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik hoop ook dat het dat bij mijn dochter is maar na de vergelijking met een zwakke plek in een fietsband knijp ik hem toch wel. Maak me nu toch veel meer zorgen hoor zal ook wel een stukje hormonen zijn.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Was je inmiddels al bij de huisarts geweest?

14. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hey meiden!

Ben inmiddels bij de huisarts geweest en wat zijn dat toch tactvolle mensen he;)

Ja ik snap niet zo goed waarom je zon zorgen maakt.... Eeeeuhm nou het zit op een belangrijke ader in haar nek.

Tja als je wil mag je een echo laten maken maar ik vind het een beetje onzin. :$:(
    Heb toen toch maar even duidelijk gemaakt dat het mijn kind was en dat ik me zorgen maak. Ik zou mezelf nooit vergeven als het iets is wat dus zou kunnen springen (in het ergste geval he) en ik steeds had gedacht ach het zal wel mee vallen.

Nu dus net terug uit het ziekenhuis want ik heb wel een echo laten maken. Als het goed is is morgen de uitslag binnen maar kon gelukkig al wel een beetje merken dat ze dachten dat het een klier was.

Dus hopelijk morgen goed nieuws!

15. Romy1979

Zo, dan kon je snel in t zkh terecht zeg. En de uitslag komt ook al snel dan. Ben benieuwd.

16. Chubbie

Chubbie Actief lid

Feb 28, 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Jeetje wat een professionele houding van je huisarts zeg! NOT!
    Goed dat je toch hebt doorgezet voor een echo!
    Het lijkt er wel op, maar hoop op een goede uitslag morgen!

17. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik verwacht ook wel een goede uitslag hoor. Maar idd de houding van de huisarts was echt bagger!

18. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Voor de dames die het graag wilde volgen. Ik heb vandaag gebeld en het was idd een kliertje dus ik ben weer gerust :)

19. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Gelukkig maar babylove, mijn dochter heeft dit ook al sinds de geboorte en als ze zich druk maakt of begint te huilen word hij dikker. Ook al een paar keer naar gevraagd bij het cb, maar zeiden ook steeds dat het wat onschuldigs was. Daar ga je dan maar van uit. Maar snap idd je bezorgdheid.

Wel een hele aparte houding van je huisarts eigenlijk, is toch logisch dat je je zorgen maakt. Goed dat je door gezet hebt.

20. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Jilina, mijn dochter heeft het idd ook als ze zich druk maakt en huilt precies op die dikke ader een bultje wat dus mee groeit met haar ader, vandaar dat ik er niet gerust op was. Maar gelukkig blijkt het iets onschuldigs te zijn :)

Share This Page