drinken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Henrieke1984, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Drinkt jou kind ook water

1. Ja

2. Nee

3. Soms

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter krijgt een beker water mee naar bed. Hier drinkt ze een derde uit snachts.

Overdag krijgt ze verdund appelsap of erg verdund diksap.

Ze is niet gek op water dus drinkt dan amper. Nu zit ze op 2 a 3 bekers op een dag. Nog weinig.

Met verjaardagen en soms in het weekend krijgt ze wicky.

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Op de peuterschool drinken ze allemaal water. Ik moet een leeg bekertje meegeven en die vullen ze daar dan met water.

Thuis drinken ze ook water, maar ook diksap, thee en melk. Voor de rest eigenlijk niks anders.

3. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Als ik vraag wil je sap of water is het sinds een half jaar altijd water... Ideaal vind ik zelf schrik altijd hoeveel suiker er in sap,siroop enz zit.

Als we ergens lunchen of uit eten gaan krijgt ze altijd een flesje fristi.

Melk en karnemelk drinkt ze ook wel maar niet dagelijks.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Bij het ontbijt en de lunch melk, tussendoor diksap en water...soms iets van chocomel/yogi/ijsthee/limonade.

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Meestal water en thee. Nog maar zelden melk, dat lust hij niet graag meer. Soms (dik)sap en eens per maand chocomel.
    Ik drink zelf ook alleen maar water, thee en koffie

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Altijd water. Beiden vonden ze het vanaf 6 maanden heerlijk en ik had en heb er nooit problemen mee gehad, ik bied ook niets anders aan. Bij uitzondering krijgen ze weleens een bekertje sap of chocolademelk. Als we ergens anders zijn mogen ze ook gewoon limonade of sap, maar thuis: water. Ik drink zelf ook alleen maar water eigenlijk.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De jongste drinkt smorgens een fles opvolgmelk(gewone melk lust ze niet)
    Voor de rest drinkt ze diksap.
    Mijn oudste 2 kinderen drinken smorgens een beker melk en voor de rest Karvan Cevitan.Tijdens het sporten drinken ze water uit een bidon,ze zijn 8 en 10 jaar.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dagelijks: water, ranja, melk/optimel

Soms: thee, bouillon, chocomel (zelfgemaakt met melk en poeder), sapjes, pakje Wicky of Sisi.

Nooit: sinaasappelsap en Fristi (lust ze geen van beide)

Ik maak me trouwens meer zorgen om de hoeveelheid zout in het eten in plaats van suiker. Suiker is beter te controleren. Zout zit echt overal in; ik proef het gewoon boven de koekjes uit bijvoorbeeld.

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn dochter drink voornamelijk water overdag. Elke ochtend en avond krijgt ze melk en zo'n 2 a 3 keer per week een keer een glas jus d' orange, appelsap of granaatappelsap en tevens zo'n 2 a 3 keer per week een kopje (theïne-vrije) thee. Als ze dorst heeft vraagt ze sowieso alleen om water. Limonades/diksappen e.d. heeft ze nog nooit gehad, maar ze is ook een beetje te zwaar, vandaar dat we dit proberen te vermijden. Ik drink zelf ook voornamelijk water en vind dit een gezonde eigenschap, dus dit is een andere reden waarom we zo "streng" zijn :).

10. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    HIer vraagt hij zelf ook om water, hij drinkt water, melk, optimel, thee en sterk verdund dixsap. Soms verdunde appelsap of iets dergelijks maar meestal water thee en melk. Vind hij heerlijk dus laat ik lekker zo en scheelt veel suikers.

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Bij het ontbijt en de lunch drinkt hij melk, bij het avond eten water en tussendoor diksap of verdund vruchtensap.

12. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier krijgt ze echt wel eens wat lekker te drinken.
    Maar geen fris ofzo.
    Ze is gek op water, maar melk gaat er ook goed in. En natuurlijk het laatste slokje van de thee van mama.

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn jongste (bijna 2) drinkt alleen diksap en water, heel soms iets anders (appelsap oid) bij wijze van uitzondering/speciaal. Mijn oudste (4,5) drinkt meestal diksap of water, soms naar school gewone aanmaaklimonade. Wisselt een beetje af. Maar ik heb geen zin om speciale bekers oid mee te nemen als we ergens heen gaan, dus in de kerk of op visite drinken ze vaak gewone limonade wat er dan is. Onderweg in de auto/wandeling etc gewoon water, we hebben altijd flesjes water mee.

Ze vinden allebei diksap erg lekker, maar als we niet thuis zijn drinken ze gemakkelijk water, zonder morren. En wij drinken zelf ook regelmatig gewoon water, ook thuis, dus dat is wel het voorbeeld.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oja, uiteraard bij ontbijt/lunch gewoon (soja)melk!

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Mijn zoontje drinkt thuis vooral water en thee, en melk bij het ontbijt en de lunch. 's middags mag hij vaak een pakje appelsap. Als we een uitje hebben (dierentuin, binnenspeeltuin, ergens wat eten) krijgt hij vaak wat fristi, maar dat houden we wel echt bijzonder.

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe lust echt geen water, behalve ranja dan, kan het me ook wel voorstellen want zelf vind ik water ook niks aan!
    Hier krijgt ze af en toe een flesje fruitshoot en smorgens en savonds altijd een grote beker melk!
    Ranja vind ze ook lekker.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn dochter is niet zo'n drinker, maar ze drinkt ongeveer even vaak water als slap aangelengd diksap (of gewoon sap) en melk. Heel soms thee, dat dronk ze vroeger vaker en is nu een beetje uit. Bij het avondeten krijgt iedereen standaard een glas water en dochter ook.
    Soms vraagt ze gewoon zelf om water. In haar bed heeft ze ook een tuitbeker met water waar ze 's nachts uit drinkt.

18. adi

adi Niet meer actief

Ik vind water basis-vocht voor een mens (geen babyzijnde), dus hier drinken we allemaal voornamelijk water en soms ook wat anders

19. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Water houdt mijn dochter niet zo heel erg van, af en toe wel wat slokjes.. Verder bij t ontbijt drinkt ze met mij thee mee, bij de lunch, melk, en tussendoor 's ochtends 1 half flesje drinken en 's middags tussendoor 2 halve flesjes drinken, altijd een klein beetje limonade siroop voor de smaak, of sinaasappelsap/appelsap als vervanging.

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier heeft hij maar een keer of 3 iets anders (appelsap/jus) gehad dan BV, water en thee. Sinds deze week krijgt hij ook 1 bekertje karnemelk per dag.

Deel Deze Pagina