Hier wordt eigenlijk alleen water en melk gedronken. Op de psz krijgen ze ranja. Heel soms thuis appelsap o.i.d.
Oudste thuis 1x sap en dat is dan sterk aangelengde diksap of vruchtensap aangelengd met water. Verder water en thee. Naar school 2x sap. Jongste drinkt s morgens sinds kort half melk, half optimel puur. Ik probeer haar langzaam aan koemelk te wennen. Yoghurt eet ze nu amper en sommige dagen redden we 2x bv niet. Wat zuivelaanvulling vind ik dan wel fijn. En t is wel zo makkelijk als ze t lust. Verder water en thee. Af en toe diksap.
Bij ontbijt sinaasappelsap met extra calcium. Tussendoor roosvicee. Middageten met karnemelk en beetje roosvicee. Tussendoor roosvicee. Bij het avond eten bijna altijd water. Mochten ze savonds of snachts om welke reden dan ook drinken willen dan is het ook water.
aanmaaklimo, water, perensap, taksi,yogi,melk, melk met nesquick, fruitsappen. niet in die volgorde en ook niet alles elke dag natuurlijk.
Bij het ontbijt krijgt ze fruitthee. Vanaf uur of half elf stappen we over op karvan cevitam. Bij de lunch optimel. Tussendoor kc , bij het avondeten weer vaak water. Voor het slapen gaan krijgt ze een beker volle melk. Verdere sappen of drankjes als fristi alleen bij uitzondering als we weg zijn bijvoorbeeld. Water lust ze best wel. Maar mama drinkt de hele dag karvan cevitam dus vraagt ze daar ook om. En de hele dag alleen maar water word ik heel flauw van en vind ik erg saai dus doe ik dat bij haar ook niet
Bijna alleen maar! Voor de rest 2x per dag een groot glas amandelmelk en 1x per dag een verse fruit/groenten shake, ze zijn bvb dol op vers geperst worteltjessap. Drank met toegevoegde suikers, laat staan zoetstoffen drinken ze nooit. Frisdrank vinden ze gelukkig vies.
Kwestie van gewenning. Drink zelf ook de hele dag door water, van die Karvan Cévitan troep krijg ik alleen maar nóg meer dorst. En al die toegevoegde glucose-fructose is echt niet gezond, zeker niet voor een kind!
ik noem carvan cevitan grenadine. De enige waar gewone suiker in zit en geen glucose fructose siroop bijv. Ook gewoon ranja, t is maar net hoe je het beestje noemt.
Maar kan je dan niet beter diksap geven? Want dat is gewoon 100% natuurlijk zonder toegevoegde troep. Geen aanval hoor, vroeg mij gewoon af waarom ouders hun kinderen drinken zoals Ranja e.d. geven?
Zoonlief krijgt bij het ontbijt thee (zonder suiker) tussendoor thee of water. Bij het middageten een bekertje melk, 's middags 1 glaasje roosvicee en voor de rest thee of water.
De oudste wil alleen maar thee drinken (op school krijgt ze ranja) De jongste wil alleen ranja .het boeit me niet zo. Als ze maar drinken toch?
Alleen water en een keer melk. Bied niks anders aan. Ze kent daardoor niks anders. Zal wel veranderen als ze 3/4 jaar is denk ik. Ze is nu bijna 2.
Bij ontbijt en lunch melk, 's ochtends en 's middags een bekertje limo (karvan cevitam), in de verhouding een klein scheutje met veel water. Verder water als ze meer wil drinken, en dat gebeurt wel redelijk veel, met het tandenpoetsen en fruit eten bijvoorbeeld. Jongste krijgt bij elk eetmoment een tuitbeker met water, drinkt ie nog niet veel van omdat ie nog niet zo handig is met die beker, als ik hem help neemt ie een paar slokjes. Dochter heeft tot ruim een jaar geen limo gedronken, daarna heel lang roosvicee/diksap. Sowieso houdt ze niet heel erg van zoet, taartjes eet ze nooit helemaal op en te sterke limo vindt ze ook niet lekker. En ze eet liever yoghurt dan vla. Enige uitzondering is chocola. maar dat bestaat ook in kleine hoeveelheden (smarties). Qua gewicht is het geen issue maar suiker is ook slecht voor je tanden en ik bespaar mijn kinderen graag het aantal tandartsbehandelingen dat ik zelf heb gehad.