Hoeveel uur slapen per dag met 8 weken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Suzanne75, Jan 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Elk kind is anders en heeft andere behoeften qua slaap. Maar ik was toch wel nieuwsgierig wat een beetje "normaal" is of hoeveel jullie baby's slapen met leeftijd circa 8 weken...? Dax verschilt nog al eens. Soms wil hij overdag heel weinig slapen en soms slaapt hij zowel 's morgens als 's middags een aantal uren.

2. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Rond 8 weken sliep Emiel tussen de voedingen door ruim 2 tot 2½ uur. Vanaf 20.00 uur slapen, wakker maken rond 0.00 uur voor een fles en dan weer wakker maken om 8.00 uur.
    Als Dax behoefte heeft aan minder slaap dan merk je het wel aan hem. De ene dag kan dit meer zijn dan de andere dag.

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Dax slaapt nu regelmatig door van een uur of 00.00 tot 7.00/8.00. Daarna leg ik hem weer in bed tot rond de middag, dat gaat nu een al een aantal keren goed, af en toe wordt hij wel wakker en huilt even maar valt weer in slaap. 's Middags ga ik meestal met hem wandelen en dan slaapt hij meestal ook in de kinderwagen maar bijv. vandaag was hij klaarwakker. Nu "mist" hij vanmiddag dus eigenlijk zeker een uur of 2 tot 3 slaap. Thuis heb ik hem nog in bed gelegd maar daar was hij het niet mee eens. Voorheen legden we hem na zijn fles van circa 20.30 uur ook in bed en maakten hem wakker voor zijn laatste fles maar dan werd hij altijd midden in de nacht wakker. Dan gaven we hem een fles. Nu we hem niet in bed leggen na de voorlaatste fles slaapt hij meestal de nacht door. Maar de laatste 2 nachten is hij toch gewoon 's nachts wakker geworden. We hebben het eens even afgewacht en hij is weer in slaap gevallen, geen nachtvoeding gehad dus. Wat is nu wijsheid vraag ik me af. Hem toch gewoon rond 21 uur in bed leggen, wakker maken voor de fles van 23.30 uur met het gevolg waarschijnlijk een nachtvoeding? Of niet in bed leggen en pas om 23.30 uur in bed leggen... Vind het echt moeilijk.

4. Niet meer actief

Angelina slaapt sinds ze 8 weken is zo'n beetje 9 a 10 uur per nacht. Overdag slaapt ze per keer zo'n 2 uur, soms wat meer, soms wat minder.

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Fiene slaapt 's nachts 11 a 12 uur en overdag meestal drie uur tussen haar voedingen. Een echte slaapkop dus. Soms is het ineens een weekje wat minder. Ach, ik maak me niet druk. Zolang ze goed groeit, allert is en voldoende plast gaat het volgens mij wel goed.

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Slapen die van jullie ook 's avonds voordat ze echt voor de nacht naar bed gaan?

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn slaapt ook zo 9 a 10 uur en doet dit ook al een aantal weken, weet niet meer precies sinds wanneer.
    Tussen doe voeding is het ong 3 uur, een slaapkop dus
    Maar het kan ook wel eens verschillen hoor, soms zijn het periodes meer of minder.
    Zolang je kindje er goed onder is en jij je er goed bij voeld lekker zo laten gaan.
    Geeft vanzelf wel aan wanneer die meer of minder wil slapen denk ik dan maar

8. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    Hee toevallig had ik de zelfde vraag gesteld,
    hier ook een heel weinig slapertje. Dus ik lees mee!

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Marit sliep ook neit veel overdag...na de fles van 08.00 ging ze nog wel slapen tot 11.00 dan fles en weer slapen maar hooguit tot 13.00...dan wakker tot eigenlijk 17.00 en daarna slapen fles slapen fles en doorslapen weer tot 08.00.. Ze is absoluut neit vervelend in die tijd, maar gewoon lekker aan het spelen of in de box/wippetje

En nu steeds dit ritme eigenlijk

10. amiek

amiek Actief lid

Sep 29, 2006
    183
    0
    0
    Ik vraag me inderdaad af hoe jullie de kleine bezighouden als ze niet willen slapen overdag. Noa is nu twee maanden en slaapt 's nachts ongeveer 8 uur. Overdag is ze dan niet meer zo moe, maar als ik haar na de fles bij me houd, dan is ze het na een minuut of 10 wel beu. Ook de box blijft maar een kwartiertje leuk en dan begint ze te mopperen. Leg haar dan naar bed, maar daar moppert ze dan ook.....niet echt slaap dus!

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ja zo gaat het bij ons eigenlijk ook. 's Morgens slaapt hij de laatste dagen erg goed na de eerste fles van een uur of 8. Hij ligt nu alweer in bed vanaf half 9. Maar 's middags en in de vooravond is dat problematischer. Meestal valt hij vanzelf pas weer in slaap na de fles van een uur of 8 's avonds.

12. loodje

loodje Actief lid

Feb 1, 2007
    241
    0
    0
    Lars slaapt overdag ook weinig hoor, hij is nu 6 weken. Snachts slaapt hij goed, dus ik maak me er geen zorgen om.
    Voor het slapen snachts ( ik geef hem rond 22.00 de laatste voeding) slaapt hij weinig

13. amiek

amiek Actief lid

Sep 29, 2006
    183
    0
    0
    Laat je hem wel gewoon in zijn bedje liggen dan, of houd je hem beneden?

14. Kimmies

Kimmies Actief lid

Mar 9, 2007
    205
    0
    0
    blij dat er een topic is over dit....

isa is nu 3 weken. En ik merk dat ze overdag en 's avonds wakkerder wordt.
    Meestal is ze 's middags beneden, in de box of in de bak lekker te slapen (of bij mama natuurlijk) als ze dan zo tussen 18 en 20 voeding krijgt, wil ze sinds een paar dagen niet meer slapen tot de volgende voeding (3 uur) en dan met pijn en moeite gaat ze dan slapen.
    Als ze wakker is, vindt ze het even leuk in de box, maar het allerleukste is toch wel bij mama..... :rolleyes:

Ik vraag me af hoe ik haar kan laten wennen aan de box of het wipstoeltje.... ik kan natuurlijk niet constant met haar blijven zitten......
    's nachts komt ze gewoon nog om de 3 tot 4 uur, dus ik moet er nog 2 keer uit. Die 7/8 uur slaap klinkt goed moet ik zeggen... :D

15. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Nee als hij echt te wakker is dan laat ik hem niet in zijn bed liggen want dan huilt hij erop los. Hij is dan gewoon té wakker en dan is in bed liggen natuurlijk niet leuk. Als ik hem dan uit bed haal huilt hij meestal ook niet meer, dan is het goed. Dan pak ik hem een tijdje op schoot, probeer de wipper en de box en de wipper gaat meestal een tijd wel goed. Ik merk wel dat de box en wipper steeds beter beginnen te gaan. @Kimmies: toen Dax 3 weken was wilde hij ook echt niet in de box en wipper, denk dat dat gewoon even tijd nodig heeft. Ze willen het liefst natuurlijk lekker bij mama zijn op die leeftijd. Gewoon dagelijks even proberen en als hij niet wil, hem weer lekker bij je pakken. Ik merk dat hij steeds zelfstandiger wordt. Als je maar gewoon altijd even oefent en als hij niet meer wil hem gewoon weer bij je pakken. Ik heb ook gemerkt dat ik zijn huiltjes begin te herkennen. Soms huilt hij wat jengelig in de box en als ik dan even wacht en wat tegen hem vertel bij zijn box dan is hij even later weer stil en kijkt weer wat rond. En zo gaat het steeds wat beter eigenlijk. Als je maar laat merken dat je bij hem in de buurt bent en zo.

Share This Page