nachtvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by quschke, Jun 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Onze zoon is momenteel bijna 7 weken oud. Hij krijgt nu dan ook 5 keer per dag 135 cc hypo allergene voeding. De tijden zijn rond 7/8 uur, 11/12 uur, 15/16 uur, 19/20 uur en 23 uur.Het komt echter nog regelmatig voor dat hij zich 's nachts meld en dan krijgt hij ook nog wat. Nu zal hij ongeveer 4 kg wegen (vorige week 3800 gram) en wil ik langzaam aan over gaan naar 5 voedingen van 165 cc. Nu is mijn vraag of ik hem 's nachts dan toch nog iets kan geven als hij zich meld? Ik ben bang dat hij anders te veel binnen krijgt.
    Hij had bij zijn geboort een gewicht van 2920 gram en het heeft erna 3 weken geduurd voordat hij pas weer op z'n geboorte gewicht zat. Nu is hij op 4 weken 1 kg bijgekomen.
    Kan het kwaad om hem 's nachts te voeden, ook al zit hij al aan z'n 5x165 ?
    Mijn tweede vraag gaat over zijn ontlasting, die is altijd groen. Nu lees ik af en toe dat dat niet goed is en daardoor begin ik te twijfelen. Mij is verteld dat door de hypo allergene voeding de ontlasting groen kan zijn en dit ook geen kwaad kan.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje een keertje in de nacht komt, is dat niet zo erg, maar op zich is 5 keer 165 ml de maximale hoeveelheid per 24 uur, je zou kunnen kijken hoe het gaat.

Groene ontlasting is helemaal geen probleem, dat hoort echt bij de hypo allergene voeding.

Groeten eveline

3. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Mocht hij zich 's nachts blijven melden, dan tochy weer terug naar mindere hoeveel heid per keer?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ja hoor, dan kun je beter iets minder per keer geven.

Groeten Eveline

Share This Page