Hoe fles afbouwen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by cam, Mar 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    Goedeavond,

Mijn dochter is vandaag precies 6 maanden. We hebben haar vanaf 5 weken flesvoeding (Nutrilon) gegeven en eigenlijk vrij snel over moeten gaan op de Nutrilon Forte, omdat ze niet tevreden was na een fles.

Ze zit nu op 5 flessen per dag van 200 cc (gaan allemaal op), een fruithap van anderhalf stuk fruit en een 6 maanden potje voeding. Vers avondeten (van de pot mee) lukt nog niet echt.

De laatste keer op het CB zeiden ze dat de 23.00 uur fles er nog wel gegeven kon worden, daar ze nog maar 4,5 maand oud was. Ze woog toen iets van 6500 gram. Niet heel klein, maar gemiddeld.

Maar nu? ze is 6 maanden, maar die van 23.00 uur wil er maar niet af. Ze blijft komen rond 3.00 uur snachts als we die fles niet geven. honger waarschijnlijk!

De fles van 19.00 uur oprekken naar bv 21.00 uur en dan weer terug afbouwen naar 19.00 uur hebben we ook al geprobeerd, maar ze gaat gewoon echt niet slapen als ze die fles niet krijgt rond 19.00 uur.

Daarnaast heb ik ook wat angst om af te bouwen omdat haar ontlasting niet echt zacht is, het zijn keutels die ze poept. Als we daar nog een fles afhalen, krijgt ze minder vocht en ben ik bang dat het nog meer indikt.

Hoe kan ik het beste afbouwen? kan ik het wel afbouwen of is het beter om die van 23.00 uur nog maar even te geven?

Hebben jullie raad?

Groetjes

CAM

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Afbouwen mag, maar is niet noodzakelijk hoor. Wel is het belangrijk dat je de maximale hoeveelheid opvolgmelk aanhoudt. Bij 5 flessen komt dat vaak neer op 5 x 150 ml water met 5 schepjes voeding.

Groeten eveline

Share This Page