drinkprobleem...

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Mukkie11, Jun 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    hallo!

Heb dit bericht eerst bij het BV forum gezet omdat ik het onderwerp daar het meest vond passen, maar heb (nog) geen reactie gehad...daarom vraag ik het ook even hier en hoop op een (deskundig) antwoord van jullie. misschien kunnen jullie me helpen met het volgende:

Onze kleine krijgt bijna 11 maanden BV en ik wil rond z'n 1e verjaardag zodanig gaan afbouwen dat hij na de zomer in september van de borst af is (reden: ik ga weer fulltime werken en zou weer zoetjes aan willen beginnen met proberen voor een tweede, nu heb ik geen cyclus) hij drinkt nog best veel aan de borst (wij wonen in een warm land) maar wanneer ik weg ben drinkt hij uit een flesje BV. daar ben ik nu mee gestopt (met kolven) en ik dacht hem gewone melk te geven dan. ineens wil hij niets meer drinken uit een flesje! de laatste keren ook niet meer mijn melk, of heel moeizaam. hij kauwt op de speen (hij begint nu pas denk ik tandjes te krijgen, hij heeft er nog geeneen!) duwt het flesje weg, met tuitbeker hetzelfde en met oefenbeker precies hetzelfde!! m'n moeder heeft eergisteren opgepast (doet ze vaker gaat altijd prima) en ze heeft er uiteindelijk een beetje sap met een lepeltje ingekregen!! (water drinkt hij ook minimaal en thee ook niet...pffff!) gisteren nadat hij vier uur daarvoor wat had gedronken aan de borst, heb ik hem wat water uit een oefenbeker gegeven. hij heeft al met al 30 ml gedronken. (hij knoeit natuurlijk nog wat!) toen maar weer aan de borst en toen wilde hij veel drinken dus dorst had hij wel!

hoe gaan we dit oplossen want als hij niet ander drinken drinkt dan aan de borst zou ik dus niet kunnen afbouwen en stoppen!

misschien hebben jullie tips?

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Op zich heb je enorm veel tijd om te oefenen als je in september gestopt wilt zijn.
    Je kan dan vanaf nu bij iedere maaltijd een bekertje vocht aanbieden gewoon ter oefening. Kinderen vinden het meestal heel erg leuk (ik deed het bekertje ook altijd in bad: kon ze ongegeneerd mee knoeien en oefenen met water).
    Geef je je kindje al vast voedsel?
    In principe zou je kindje vanaf 1 jaar niet meer perse kunstvoeding nodig hebben als jij dan met de BV wilt afbouwen: dus je kan het echt afbouwen door ander vocht te laten drinken via een beker.

(ik zou dan de fles (buiten de grote melkmaaltijden) en tuitbeker ook weglaten zodat er niet verschillende drinktechnieken zijn)

groet,

Annemarie

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    ok! ik ga het proberen op deze manier (speels) te doen! eten doet hij al wel redelijk (voor soorten groenten, fruit, pap en brood) en dan maar kijken of hij uit de oefenbeker wil drinken want een flesje duwt hij echt weg...die grote melk maaltijden zie ik dus niet echt gebeuren (buiten de bv om dan) maar geloof dat met 1 jaar ook nog maar zo'n 300 ml melkproducten nodig is als ik het goed heb!we houden het nu voorlopig maar op een oefenbeker om idd verwarring te voorkomen...

goed idee ook van het bad! hij zit wel steeds met een washandje en daar dus aan te zuigen (en bijten, tandjes!!!)

bedankt voor het antwoord!

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Graag gedaan en veel plezier ook met oefenen!

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    hartelijk dank! moet zeggen dat het drinken uit oefenbeker en een klein bekertje al binnen een weekje veel beter gaat! hij vindt het reuze interessant! natuurlijk nog met knoeien en er gaat nog niet veel in maar hij heeft er zin in en verder geven we het tijd...:D nogmaals dank!

6. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Heel graag gedaan! Leuk dat het zo snel resultaat geeft.

Share This Page