Na 4 weken wennen aan fles

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Dominoo, Jun 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dominoo

Dominoo Bekend lid

Aug 30, 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi Annemarie,

onze kleine meid is nu 4 weken en ik heb gehoord/ gelezen dat het dan goed is om te gaan wennen aan de fles.
    Ik heb de medela swing gekocht, mede om te gebruiken als ik weer ga werken en eens uit wil gaan.

Ik heb in een aantal van deze onderwerpen gelezen dat je aanraad om na de ochtendvoeding af te kolven. Is dit ook een geschikt moment om te kolven, zodat ze later op de dag de bv in flesje kan drinken?

En klopt het dat ik vlak voor ik weg ga (naar werk of als ik uit ga) kan kolven, ookal heb ik daarvoor nog gevoed? Want dat kan ik niet altijd strak plannen.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Na de ochtend voeding nakolven is inderdaad prima. Op het moment dat je dan de fles oefent kolf je natuurlijk ook (vraag/aanbod).

Je kan inderdaad vlak voor je ergens heengaat ook kolven, maar heb je net gevoed dan heeft dit niet zo'n zin kolf dan elders nog eens (of als het niet een erg lange avond is bij thuiskomst).
    Verder kolf je op je werkdag in een zelfde frequentie als je anders zou voeden.

3. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Oh ja en oefenen met de fles ongeveer vanaf 5-6 weken: gaat het voeden nu goed dan kan het nu ook al.

Share This Page