advies cb ophogen fles, onzeker wat te doen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door samaa, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samaa

samaa Niet meer actief

Ik zit met het volgende, een heel verhaal, maar hopelijk hebben jullie tips of kunnen jullie laten weten of ik goed zit met mijn gevoel.

Mijn dochtertje is geboren met 37+5, woog 3205, ze is nu 6 weken oud.
    Ze heeft veel krampjes gehad en dronk de flessen super snel leeg, daarom nutriton bij de fles in en dat gaat stukken beter. Ze was ook meteen wat langer verzadigd.
    Ze groeit nu goed en woog donderdag 3940 gram
    ik geef haar 6 voedingen van 120+4, ongeveer om de 4 uur, dit betekent meestal wel 1 tot 2 nachtvoedingen. ze liet soms 5 uur tussen de fles overdag en komt dan s nachts eerder. Ik merk dat ze overdag soms al iets eerder komt dan 4 uur na de vorige fles. Af en toe slaapt ze s nachts wat langer en heeft voldoende aan 1 fles.

het cb adviseerde nu om 5x 150+5 te gaan geven overdag om 6-10-14-18-22.30 u
    Ze zou dan de nacht wel Door moeten komen... ik heb aangegeven dat ik betwijfelde of ze nachts wel zo lang zou redden zonder voeding, en dat ze met deze hoeveelheid aan de max zit van wat ze per24u mag hebben met haar gewicht. waarop ze antwoorde: als dit niet genoeg is ze over moet op voeding voor hongerige baby's.

Gisteren 3x 120 gegeven en daarna 3x 150, gevolg: laatste fles rond 23 u liet ze 50 staan, om vervolgens om 2 uur vannacht weer te komen voor een fles en liet toen 70 staan...ze zat echt propvol na de flessen.

Dit zit mij helemaal niet lekker. Zit te twijfelen om toch nog op 120 te blijven als ze het redt om de 4 uur, en de laatste fles 150 geven, en maar zien of ze zich meld s nachts.
    of de laatste 2 flessen 150cc te geven??

Een baby van 6 weken hoeft toch nog niet door te slapen?? Zou erg fijn zijn, maar het voelt niet goed dat ik mij dochtertje overdag vol moet gaan proppen omdat ze door moet slapen...

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gewoon doen wat jij denkt dat goed is voor je kindje.
    Als jij denkt dat 150 nog veel te veel is, gewoon 120 aan blijven bieden.
    Mij lijkt 5x 150 ook vrij veel voor een kindje van nog geen 4kg.
    Volgens de berekening heeft je kindje 150cc melk per kg lichaamsgewicht nodig.
    Jouw kindje heeft dus ongeveer 600cc melk nodig.
    En nee hoor... het is heel normaal dat een kindje van 6 weken nog een nachtvoeding krijgt.
    Volgens mij doe je het prima zo, door gewoon goed naar je kindje te kijken, vooral zo doorgaan, je doet het prima zo ;)

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Idd zoals hier al beschreven staat gewoon je kindje volgen.
    Wij zaten zelfs met 5mnd nog op 6 flesjes van 120.
    En ja het doorslapen komt wanneer het kindje er zelf klaar voor is!

4. samaa

samaa Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    ik ga dan toch voor 4x 120 en bied 150 in de laatste 2 flessen aan en zie wel wat ze drinkt.
    Ik lees ook veel verschillen tussen wanneer een kindje doorslaapt, dus zal vanzelf wel komen dan...
    Dus overdag veel aanbieden zodat ze de nacht door komt dat is niet altijd zo neem ik aan?

5. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen wat jij denkt dat het beste is voor je kind. ZL is ongeveer net zo oud als jouw dochter, en zit nu op 6 x 100cc (hij weegt nu 3800 gram) en soms een flesje extra. CB heeft hier niks van gezegd, ook niet over doorslapen. Dat doet hij nu wel een paar nachten maar nachtvoedingen zijn eerder normaal dan een uitzondering. Je kunt ze niet d.m.v voeding door laten slapen, daar moeten ze aan toe zijn. Zo hebben ze mij ook eens gezegd maar pap te geven voor het slapen om doorslapen te bevorderen. Hielp ook helemaal niks.. Nee hoor, gewoon doen wat goed voelt. Je dochter geeft het zelf het beste aan wat ze nodig heeft, dat kunnen richtlijnen/anderen niet bepalen.

6. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Allerbelangrijkst volg wat je kindje aan geeft. Dat proppen is echt niet gezond. Ze drinken wat ze nodig hebben en dat is prima.
    Vaker kleinere hoeveelheden aanbieden is eigenlijk het natuurlijke drinkgedrag van jonge babies.
    Babies gaan niet langer doorslapen van grotere flessen zo werkt het gewoon niet.
    Dus zou gewoon door gaan met hoe je het deed. Niks mis mee.

7. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Dit dus.

Pas als ze de nachtfles laat vallen kun je over op 5 flessen. Zou gewoon doorgaan met 120 (en pas als ze hiervan niet meer verzadigd lijkt ophogen naar 150) en overdag er niet meer dan 4 uur tussen laten. Langer is voor 's nachts namelijk ;) vertrouw op je eigen gevoel! Dat is veel betrouwbaarder dan wat het cb zegt.

8. samaa

samaa Niet meer actief

Dank jullie wel! Is ons eerste kindje en ze kunnen je soms zo onzeker maken. Mijn gevoel klopt dus wel als ik jullie reacties lees. Ga dus ook maar weer over op mijn eigen gevoel.

Deel Deze Pagina