Flesvoeding 1 en 2, hoe zit het daarmee?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Justy, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik lees steeds dat ze van 2 minder mogen hebben maar hoe zit dat dan? Is dat gebaseerd op dat ze al vaste voeding binnen krijgen en dus voldoende hebben aan minder of is de melk 2 zwaarder en vult hij dus meer? En zo ja, wat is het nut daar dan van? Dan is het toch een soort van gelijk? Of meer voeding wat minder vult geven, of minder voeding wat meer vult geven.

Ik ben benieuwd van het nut van het overstappen van 1 naar 2.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Volgens mij is opvolgmelk wat anders ook van samenstelling. Meer wat kleintjes dan nodig hebben, naast de bijvoeding. Ze mogen er inderdaad maar 800 van. Mijn dochter zat met 6 maanden nog op een liter dus wij zijn later over gegaan. Toen ze eenmaal meer ging eten ging ze minder melk drinken en zo heeft ze zelf flessen laten vallen. Ik geloof ook dat het iets meer vult.

Maar volgens mij is het belangrijkste dat het op dat moment aansluit bij wat kindjes op die leeftijd nodig hebben. Overigens zie ik zelf dan weer niet het nut van nutrilon/friso/noem maar op nummer 3 vanaf 10 maanden. Ik blijf zelf gewoon 2 geven tot ze een jaar is.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nummer twee is nog relatief nieuw. 'Vroegah' kregen kinderen die kunstvoeding kregen maar één soort en gingen ze na 6 maanden rustigaan over op gewone zuivel, vaak met als tussenstap zure zuivel, en zaten ze rond de 9 maanden helemaal op zuivel en niet meer op kunstvoeding.

Opvolgmelk is iets anders chemisch bewerkt als nummer 1 en lijkt wat meer op gewone zuivel, daarom mogen kinderen er minder van. Daarnaast is het na 6 maanden de bedoeling dat kinderen naast de melk andere dingen gaan eten, en als ze helemaal vol zitten met melk dan eten ze geen andere dingen, daarom ligt na 6 maanden het maximum lager.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh vandaar.... Dus stel je kindje eet minder vaste voeding een dagje maar wil wel een fles kan dat geen kwaad (van nr 2)

En gewone,melknis slecht ivm veel zout dus heb je als overgang nr 2 en daarna pas melk....

Maar als je kindje dus eens wat meer dan die 800 binnen zou krijgen van nr 2 is t dus geen ramp.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Overigens is mn eerste gevoel over die dreumes en peuter melk (4 en 5 geloof ik?) dat t echt onzin is.... Is nr 3 dan ook al onzin. En nr 2 wellicht ook?

Dus stel hij doet het goed op nummer 1 naast de bijvoeding deze blijven geven tot hij over gaat op gewone melk of is dat nietnraadzaam?

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou wel overvaan op nr 2...
    Is net even wat anders..

Ennnn.. Het schepje van nr is wat groter als van nr 1...
    Dus in principe blijft het een soort van beetje gelijk de hoeveelheid dan ondanks dat ze van nr 2 minder op een dg mogen

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Echt? Haha maar dan is het toch helemaal doelloos? Dan krijgen ze op 800 ml dus meer voeding binnen (omdat t schepje groter is) dus is het eigenlijk gelijk aan nr 1 maar dan anders gedoseerd...

Anyway... De samenstelling is dus weldegelijk anders dus overstappen met 6 maanden is wel gewenst? Alleen dat ze maar 800 mogen hebben is eigenlijk geen probleem want het vult meer.

Hij krijgt nu 4 flessen van 210/7 dus dan geef ik gewoon 4 flesen van 180/6 en het is in orde en hij zit (als het goed is) even vol?

8. misa

misa Niet meer actief

Hier ook nog met volle overtuiging een liter per dag. Met een beetje pech soms nog ietsje meer. Ik heb deze vraag ook al vaak her en der gesteld. Maar of het ook schadelijk is dat ze dan meer dan 800 ml krijgen, kon ik niet achter.
    Want langere tijd meer dan een liter drinken van nummer 1 kan schadelijk zijn voor de nieren heb ik me laten vertellen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Voor zuigelingenvoeding tot 6 maanden mag je geen reclame maken, mag je geen zegeltjes en klantenpunten op geven. En op nummer 2-3-4-5-6 wel! Nummer 2 is dus ook heeeeeel handig bedacht omdat alle tijdschriften waar een baby op de omslag staat, vol staan met de grote Nutrilon en Friso beertjes. Je mag reclame maken voor nr 2 en dat doen ze natuurlijk graag! En ja, als je nou een reclame maakt van een peuter die naar het KDV gaat en haar eigen berenmelk meeneemt, verkoop je vast nog meer!

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Haha ja die reclame... Marietje is al 1 moet ze dan nog steeds opvolgmelk? Jaaa! Pff echt onzin. Vandaar ook mn kritische blij op nr 2....

Dus er zijn ook mensen die denken dat je beter gewoon nr 1 kan blijven geven en dan over op normale melk met een jaar ofzo?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Qua voedingsstoffen maakt het zo weinig uit... Ik zou 't zelf gerust doen (mn zoon drinkt allergievoeding, van 0 tot 24 maanden en mn dochter drinkt met 2jr nog friso pep 2 ivm koemelk, soya en geitenmelk allergie )

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Tja, misschien flauw, maar persoonlijk vond ik het ook wel fijn dat ik nu af en toe fv in de aanbieding kan kopen.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja dat is inderdaad wel fijn. Ennje krijgt bij etos zegels en airmiles, haha

14. misa

misa Niet meer actief

Dus 1 en 2 hebben weinig wezenlijk verschil? Dus de hoeveelheid van 800 ml is bijna nergens op gebaseerd?

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ze zeggen dat t meer vult dus... Maar lees ook dat de schepjes groter zijn en dan krijgen ze daardoor dus meer binnen waardoor je maar 800 mag geven.

Vind het nog steeds een abracadabra, hahaha

Maar nog ff een vraagje: als ik eerder over zou willen naar 2, zou dat dan mogen? Met 5/5,5 maand bedoel ik.... Want dan kan ik dus 4 fkessen van 180/6 gaan geven ennkijken of hij er genoeg aan heeft....

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Schepjes groter? Weet niet welke voeding dat heeft, maar toen we over zijn gegaan op nr 2 was het schepje toch echt even groot. Anders heeft het weinig nut en kun je ook nr 1 blijven geven qwa hoeveelheid.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou wachten tot 6 a 6,5 maand. Dit ivm samenstelling en darmpjes van je kindje. Oh enne... Je kunt met nr1 ook kijken of je zoontje naar 4 flessen kan. Dit geven ze over het algemeen zelf ook wel aan. Als hij zijn 5e flesje helemaal op drinkt en voldoende heeft in wat hij krijgt, dan zou ik het even zo laten en wachten tot hij een fles laat vallen. Dan kun je de andere ophogen.

18. misa

misa Niet meer actief

Mijn oudste heeft vanaf 4 maanden ook maar 4 flessen gehad van nummer 1. Dus je kunt het zeker proberen!

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    We zitten al op 4 flessen dus echt een fles laten vervallen zal denk ik pas met voldoende bijvoeding zijn en na 6 mnd. Wellicht maakt hij de flessen zelf wat kleiner door steeds wat te laten staan, dat zie ik wel...

Bedankt voor je antwoord!

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Sorry, was niet echt duidelijk wat ik schreef... Hij zit al op 4 flessen maar dan van 210/7. Dan ga ik naar mate hij meer bijvoeding krijgt gewoon 180/6 geven. Drinkt hij al zn flessen nog gretig wacht ik tot de overgang naar twee en geef ik dan 180/6

Bedankt allemaal...

Deel Deze Pagina