tweede fles gaat nauwelijks leeg!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door gies, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Mijn zoontje van 11 weken drinkt bij zijn fles van 7.45 uur heel erg weinig sinds een paar dagen, maar 40-60cc en dan wil hij echt niet meer. Hij drinkt dan ook nog geen 5 minuten. Zijn nachtfles heeft hij dan om 4.00 uur gehad, dus er zit wel bijna vier uur tussen. Ik heb het al eens proberen te rekken, een speen met 2 gaatjes gebruikt, maar dan eigenlijk hetzelfde resultaat. Ik leg hem vervolgens te slapen ( toch maar....), maar anderhalf uur later heeft hij dan wel echte honger ( logisch) en drinkt 150 cc weg. Beetje lastig dus. Ik was aan het denken of hij die nachtfles dan eigenlijk niet nodig heeft, maar hij drinkt 's nachts 150 cc. Er is vaak nog wel een moment op de dag dat hij weinig drinkt ( 90 cc ), maar op de een of andere manier slaapt hij dan toch wat langer, dus dan lijkt het hem niet te deren.

Ik gebruikt avent flessen met een speen met 1 gaatje, omdat hij altijd gulzig drinkt. Ik mag 180 cc aanbieden van het cb, maar eigenlijk gaan die nooit leeg. als hij goed drinkt, drinkt hij max 160cc.

Is dit herkenbaar en een fase of ligt het ergens anders aan?

2. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Moet je hem voor de fles van 7.45 uur wakker maken of wordt hij zelf wakker? En voor de nachtfles?

3. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Voor zowel de nachtfles als de tweede hoef ik hem niet wakker te maken.

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hoeveel flesjes krijgt hij op een dag?

Ik zou ook proberen die nachtvoeding weg te laten, dat lijkt me voor jullie allebei het handigst. Of lukt dat echt niet? Onze dochter krijgt vijf flesjes per dag. Globaal ziet het er zo uit:

07.00 uur
    11.00 uur
    15.00 uur
    19.00 uur
    23.00 uur

Ze is wel iets ouder dan jouw zoontje, maar dit gaat al zo sinds ze een week of vijf was, dus met elf weken zag het er ook zo uit.

succes ermee!

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oh, dit had ik dus nog niet gelezen.
    Maar hoe ziet de rest van de dag er dan uit? Hoeveel flesjes krijgt hij, met hoeveel voeding en op welke tijdstippen?

6. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Misschien kan je dan het beste afwachten wat hij zelf doet... Over het algemeen regelen kindjes het zelf uiteindelijk wel (en hoef jij geen kunstgrepen te verzinnen)!
    Je hebt best kans dat hij in de loop van de komende tijd later wakker wordt voor die ochtendfles en dan meer gaat drinken (en dus niet anderhalf uur later weer komt)... Of dat ie ineens doorslaapt, zodat de nachtvoeding vervalt en hij zich 's morgens eerder dan 07.45 uur meldt voor de eerste fles.

Hoeveel flessen krijgt hij nu per 24 uur, inclusief nachtvoeding?

7. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Hinke: tegelijk aan het typen :)

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

hoeveel cc krijgt jou meisje bij dit schema per fles? Ik proboeer hier ook wat meer een ritme te krijgen (lukt aardig hoor), maar omdat mijn mannetje echt maar max 130cc opkrijgt kan ik nog geen 4 uurtjes ertussen laten. (behalve snachts, dan slaapt hij door van 00.00 tot 07.00)

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    @makkie:

Ze krijgt nu 5 flesjes van 150/5, dus ca. 165 ml melk per fles. Gezien haar leeftijd en gewicht zou ze wel meer mogen, maar tot nu heb ik geen klachten gehad :)

Daar zit ze al een aantal weken op, maar ik weet niet precies meer wanneer we daarmee zijn begonnen, dat "ging" gewoon zo.

Ons meissie is wel makkelijk hoor en ze regelt veel zelf. Als ze nu te weinig zou krijgen, zou ze dat wel aangeven. Haha, ze is niet de baas in huis, maar ze regelt wel alles!

En het is een klein slaapkopje, misschien werkt dat ook mee. :D :)

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Thanx voor je antwoord! Ik denk dat Seth dan ook wel aan gaat geven als hij meer wilt. We bieden hem sporadisch 170cc aan, maar dan gaat er alsnog maar 130cc op :) .... dus we houden het hier nog maar even bij. (Hij weegt ook nog maar 4650 gram) Wat weegt jullie meisje?

Hihihi, nou hier lijkt ons mannetje al wel de baas in huis te zijn hoor! (of denkt ie dat alleen maar ;) ) Heerlijk toch die kleintjes met een eigen willetje!

11. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    In principe krijgt hij vijf voedingen, alleen nu hij de tweede fles maar zo weinig leegrdrinkt, kom ik er op zes uit.

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ja, dat klinkt logisch, want anders krijgt hij niet genoeg. Dan zou ik toch proberen de flessen anders over de dag te verdelen.

Hier leek het op een gegeven moment wel of ze kon rekenen hoor! Ze heeft een keer de fles van 23.00 uur overgeslagen, dronk ze de volgende ochtend om 08.00 uur een fles van 200 ml helemaal leeg, bood ik om ca. 11.30 weer een fles van 200 aan, liet ze er 70 ml in zitten. Ikke rekenen: totaal 330 ml, hé, dat is precies 2 x 165! En zulke dingen hebben we vaker gehad.

Kindjes regelen veel zelf, maar ik geloof wel dat je af en toe kunt bijsturen.

Ik hoop dat het je lukt om vijf voedingen anders over de dag te verdelen, zodat je er 's nachts niet meer uit hoeft. Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat hij het zou moeten kunnen.

succes!

13. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Probeer het anders eens, een andere verdeling van de flessen... Als ik je goed begrijp, wil hij dus om 7,45 een klein beetje en dan om 9.15 uur 150 cc? Je zou kunnen proberen om vanaf die fles steeds na 3 a 4 uur een voeding aan te bieden. Dus bijvoorbeeld op de volgende tijden:

09.15
    13.00
    16.45
    20.30
    00.00

Zo zit er de eerste dag steeds iets minder dan 4 uur tussen, waardoor je voor de laatste fles nog op een enigszins acceptabele tijd uitkomt. Je kunt dan aankijken wanneer hij zelf komt voor een fles. Als hij 's nachts komt: probeer of hij tevreden is met een kleinere fles (bijvoorbeeld 100 cc ipv 150 cc). Als hij zich 's nachts niet meldt en 's morgens niet al vroeg wakker wordt, zou je hem wakker kunnen maken om (bijvoorbeeld) 07.00 uur voor de eerste fles. En dan proberen om steeds 4 uur tussen de flessen te laten, dan krijg je 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00.

Nogal omslachtig verhaal (sorry daarvoor), maar wie weet werkt het voor jullie...

Deel Deze Pagina