Laatste fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Skye, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb het ergens anders ook al op het forum gezet, maar wil het nu in ieder geval ook van een deskundige horen.

Mijn meisje is 10 maanden en krijgt sinds een week nog maar 2 flessen van 180/6. 'S morgens met wat pap en 's avonds voor het slapen gaan gewoon alleen de melk. Nu is het zo dat mijn meisje rond de klok van 6 echt heel moe is en graag naar bed wil. Zij eet met ons mee (avondhap) en dat is rond half 6. Daarna moet ze nog een fles, maar dat lijkt me niet ok als de avondhap en de fles zo dicht op elkaar zitten. Wat kan ik het beste doen?? Avondhap en laatste fles minderen (beide minder geven), zodat deze twee tegelijk gegeven kunnen worden? Want vanaf wanneer mag de laatste fles eraf en hoeft ze nog maar 1 fles per dag??? Zou dat nu ook al mogen?? Alvast bedankt voor je antwoord.

PS. Even voor of na de avondhap in bed leggen, lukt niet, dan slaapt ze gewoon echt niet. Het liefst wil ik haar gewoon om 6 uur op bed hebben. Dan slaapt ze ook veel beter, dan als ze om 19.00 naar bed gaat.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het advies is voor kindjes tussen de 10 en 12 maanden, nog wel 500 ml opvolgmelk per dag te geven. In deze hoeveelheid zitten ook alle vitamines en mineralen die en kindje nodig heeft. Je zou kunnen kiezen voor een toetje op basis van opvolgmelk van Danone. Een flesje bij het brood kan ook.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina