Vraagje melk + opname voedingsstoffen

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMiaatje, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik heb weleens gehoord dat melk de opname van sommige voedingsstoffen bemoeilijkt, bijvoorbeeld ijzer, o.i.d.
    Maar hoe zit dat dan met Bambix groeiontbijtpap? Deze moet je namelijk mengen met melk, maar belemmert dit de opname van voedingsstoffen dan niet? Op de verpakking van Bambix staat namelijk dat het boordevol ijzer, etc. zit.
    En bovenstaande lijkt me hetzelfde als bij brood tussen de middag met als drinken melk erbij.
    Wat denken/vinden jullie hiervan?
    Ik vroeg het me gewoon af.

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Helemaal niemand??? Jammer hoor!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Koemelk is idd nadelig voor de opname van ijzer. Vitamine C bevordert de opname van ijzer.
    Het pobleem van wel of geen melk bij brood heb ik niet. Ik geef bv, dat is ook melk maar dat geeft niet het probleem van minder ijzeropname.

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Dus gewone melk met Bambix is ook niet echt bevordelijk voor de ijzeropname? Maar hoe maken anderen die Bambix geven het aan dan? Nog steeds met opvolgmelk of dreumesmelk ofzo? Of is dat net zo nadelig als gewone melk?

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Geen idee of dreumesmelk oid beter is. Is immers ook gewoon van koemelk gemaakt. Kun je die nutricialijn niet bellen ? Of is bambix niet van nutricia.

6. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ja, Bambix is van Nutricia. Goed idee, bedankt voor de tip!:)

Deel Deze Pagina