Hoe krijg ik mijn zoontje zover dat hij om de vier uur gaat drinken. Anders zit hij soms nog op 7 flessen!! Vind dit veels te veel. Hij is nu 5 kg en wil naar 6 flessen en uiteindelijk dat hij de nachtvoeding laat vallen. Zijn schema vandaag 03:30 150/5 07:30 150/5 10:30 150/5 hij had echt honger! 13:30 150/5 16:30 150/5 19:30 150/5 Soms blijft hij doorslapen maar hij word ook nog wel eens wakker rond 22:30 en dan helpt alleen een fles. Als hij die niet krijgt ben ik bang dat hij twee keer in de nacht komt en alsnog op 7 zit. Hij drinkt niet altijd zijn fles leeg. Hij laat meestal 40cc staan. Maar als hij wakker is dat huilt hij om zijn fles, hij ligt nooit rustig in zijn box dus 4 uur ertussen lijkt nu onmogelijk
Hij heeft het nog nodig om de 3 uur, dan kun je niet echt afdwingen. Dan liever een aantal flessen wat kleiner maken, zodat je niet over het maximum van 30 schepjes per dag heen komt.
Inderdaad gewoon opletter dat je niet meer dan 30 schepjes per dag geeft, en gewoon even op zijn beloop laten, hij is net een maand oud! In principe horen ze op deze leeftijd na elk slaapje te drinken. En slapen van 22.00uur tot 03.30 is eigenlijk al doorslapen!
Hij is nog geen 2 maandjes oud, komt vanzelf wel dat ie langer doorslaapt en langere tijd tussen 2 flessen laat
Hoi Bij mij is dat vanzelf gegaan. Mijn dochter gaf na 1,5 week aan dat ze wel 4 uur tussen de voedingen kon hebben. Hier ben ik dus gewoon in mee gegaan. Sommige kinderen drinken nou éénmaal liever elke 3 uur. Hier gewoon aan toegeven. Er komt vanzelf een tijd dat hij aangeeft dat hij er wel 4 uur tussen kan laten. Groetjes