Hey meiden, sinds 2 weken is mn kolfopbrengst behoorlijk gedaald.... Ik kolfde al niet zo heel erg veel, zo'n 140-160cc per keer maar nu is het 100-120cc per keer. Er zijn waars meerdere oorzaken van: ik ben een maand geleden begonnen met bijvoeding, ben 2 weken geleden voor het eerst weer ongesteld geworden en ik ervaar veel stress op het moment.... Bij mijn man is een uitzaaiing van zaadbalkanker ontdekt en hij zal hoogstwaarschijnlijk 3 chemokuren krijgen binnenkort (dat horen we over 2 weken). Daar bovenop blijkt mijn vader ook nog eens een hersentumor te hebben..... Dit alles speelt sinds 2 maanden en ik verkeer in een continue staat van gespannenheid. Juist het bv geven (en mijn kindjes in het algemeen), geeft mij een rustig gevoel en ik geniet er enorm van. En mn zoontje net zo! Opzich lijkt hij op dagen dat ik thuis ben genoeg binnen te krijgen, hij is meestal tevreden na iedere voeding. Wel heb ik het idee dat hij 's nachts eerder wakker wordt na zo'n dag. Op een kdv dag geef ik 2 flesjes mee, de 1e van zo'n 130cc, drinkt ie soms helemaal leeg, soms laat ie 20-30cc staan. In de 2e zit zo'n 150-160cc, die gaat altijd helemaal op. En na een kdv dag komt ie 's nachts wat later. Vermoedelijk omdat ie overdag meer binnen heeft gekregen. Omdat ik dus te weinig bij elkaar gekolfd krijg, kolf ik nu 's avonds ook nog maar een x en op die manier heb ik genoeg. Maar moet mn productie niet toch omhoog? Hij krijgt 5 voedingen per dag: 07.00-(09.15 fruit)-11.30-15.30-(17.30 groente)-19.00-03.00. Als hij per keer maar 120cc zou drinken is dat toch te weinig? Graag jullie tips....
Ik heb dus hetzelfde wb kolven. Jammer dat er dus geen reacties zijn . Ben benieuwd of je al wat wijzer bent geworden.
Ik kolf me de laatste maandene ook een ongeluk om genoeg bij elkaar te krijgen voor zijn 2 dagen kdv. Rond de 6 maanden ben ik een week goed ziek geweest en daardoor is mijn productie toen echt prut geweest. Inmiddels heeft zoontje er live weer genoeg aan, maar kolven wil nog niet echt lukken. Maar vergeet niet: je kindje haalt er veel meer uit dan een kolf! Dus als je kindje tevreden is na een voeding, alert is en voldoende plast, zit het wel goed! vertrouw op je lijf en je kindje, ze regelen het samen wel als je ze de ruimte geeft. Succes!
Pfoe, jullie krijgen het behoorlijk voor de kiezen zeg! Wat je kunt doen is clusterkolven. "Hoewel het doel van Clusterkolven is om de melkproductie te verhogen, is de inspanning op het moment zelf niet gericht op een zo groot mogelijk aantal milliliters maar op het geven van signalen aan het lichaam melk te maken." Misschien dat dat effect heeft? Veel sterkte!
Hier hetzelfde probleem... Mijn zoontje krijgt op de dagen dat hij naar de opvang gaat gewoon wat minder (iets van 2x140ml) en dat wordt aangevijld met fruit en eventueel wat water. Hij haalt het in de nacht weer in. Ik kan helaas niet bijkolven in de avond want meneertje wil vaak nog elke 2 uur drinken... Geen goede tips dus...