7 maanden, eten, gaat het zo wel goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Minnie85, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Hoihoi,

Zoonlief is alweer 7 maanden en ik vraag me af of we het zo wel goed doen qua voeding.

Rond 7.00 krijgt hij 100cc pap en 100cc melk (deels bord, deels fles). Heel bord pap of hele fles wil 'ie niet. Dus dan maar 50/50.
    Om 11.00 / 11.30 brood, aansluitend een fles 180/6. Deze gaat meestal voor de helft op.
    Om 14.30 soepstengel, of fruit (als hij dat 's morgens niet (helemaal) op heeft), aansluitend 180/6 (gaat vaak helemaal op, en hij snakt hier ook naar lijkt het wel)
    Om 17.00 warm eten
    Om 19.00 180/6

Het CB gaf het advies om die fles van 14.30/15.00 af te bouwen. 'Normaal' door eerst groentehap te doen en dan melk, maar meneer blieft dat absoluut niet. Hij wordt ontzettend boos dus dat hebben we maar niet meer gedaan.

Toch blijft die middag een beetje een 'drama' naar mijn idee. Hij is zo dol op die fles rond die tijd. Soepstengels valt ie ook aardig aan trouwens.

Mag ik al rijstwafeltjes geven? Daar staat wel 8 mnd op, maar het CB had het er wel over.

Ik hoor het graag, thanks alvast weer!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Vanaf 8 maanden kun rond de 600 ml opvolgmelk geven. Je kunt eventueel ook de melk bij het brood weglaten en vervangen door rooibosthee, dan kom je ook uit op 600 ml.
    Rijstwafeltjes kun je beter mee wachten als er 8 maanden op staat.

groetjes Eveline

Deel Deze Pagina