Wie weet heeft iemand van jullie de tip voor de nachtfles. Onze dochter krijgt om 12 uur een fles van 75cc. Die halen we gewoon beneden op (we maken voeding voor de hele dag) en verwarmen die dan in heet water. Om vijf uur 's nachts krijgt ze nogmaals zo'n fles en ook die halen we beneden uit de koelkast. Maar we willen binnenkort tijd gaan winnen en ik ben op zoek naar een manier om die fles al boven te hebben. Ik heb wel een flessenwarmer op haar kamer. Maar hoe maak ik nu een fles? Zoals ik al zei maak ik normaal de voeding voor een hele dag klaar met gekookt water. Kan ik nu bijvoorbeeld gekookt water in een thermoskan doen, die boven zetten en dan met een melkpoedertoren de melkpoeder erbij doen? En dan dus in de flessenwarmer? Of is er een andere handiger oplossing? Daarbij komt dat ze dus 75cc drinkt en dit niet exact is af te meten met het poeder. Dit is ons eerste kindje en we zijn er dus nog heel precies mee . Hoe kan ik dit dan afmeten? Of moet ik dan gewoon 90cc maken en ervoor zorgen dat ze er maar 75cc van drinkt? Dit vind ik wel heel lastig in te schatten... Hopelijk heeft iemand tips voor mij?
Ik weet dat de meningen hierover zijn verdeeld, maar ik gebruik met de nachtvoeding gewoon warm water uit de kraan. Ik heb dus een doos met melkpoeder op zijn kamer staan en neem warm water boven uit de kraan. Als je dit niet zou willen ,dan zou je gekookt water in een thermoskan op de kamer kunnen zetten en een bakje met de juiste hoeveelheid poeder. Ik weet niet hoelang het water dan warm blijft, maar dat zou je even moeten uitproberen.
en anders het hete water uit de thermosfles, aanvullen met koud kraanwater, afhankelijk van hoe laat je kindje de fles wil kan er meer of minder koud bij. Wij hebben als we weg gaan altijd een half litertje heet water in een thermosflesje bij.
Wij hebben het altijd gewoon met een thermos gedaan. Goed heet water en dan was het altijd net op temperatuur. Vind persoonlijk een flessewarmer altijd een beetje lang duren voor die kleintjes...
Ik pak altijd gewoon barleduc, even 50sec. in de magnetron (dit is 180cc dus 75cc zal ong. 30sec zijn) en dan poeder erbij en klaar..
Ik denk inderdaad ook aan een thermosfles. Magnetron staat ook weer beneden en werd door onze kraamhulp afgeraden omdat dit de melk deels heel heet kan maken en dat dit gevaarlijk kan zijn voor haar. Ze zou dan hele hete deeltjes melk binnen kunnen krijgen.
Ja hier staat de magnetron ook beneden, maar vaak ben je sneller met de magnetron klaar als dat je met vanalles gaat mengen etc. Maar hoezo hete deeltjes melk? Als je het water verwarmt tot een goede temp en daar de melk aan toe voegt is er niks aan de hand?
Wij koken 1 liter water en zetten dat in de koelkast. Per voeding verwarmen we 180cc water in de magnetron, en dan pas de schepjes melk erbij. Werkt super snel. Gelukkig hebben we geen nachtvoedingen meer, maar wel een heel ongedurig jochie.
Hier dus hetzelfde als bij mikatjuh behalve dat ik dan barleduc gebruik... gaat écht het snelst vind ik! Hier gelukkig ook geen nachtvoeding, maar ook een erg ongeduldig mannetje
Dit noemen ze "hotspots" en is alleen van belang bij moedermelk. Omdat er dus deeltjes erg heet worden, kunnen er voedingsstoffen verloren gaan. Maar het kan met poedermelk echt geen kwaad, omdat je de fles voordat je het aan je kindje geeft toch nog even doorroert/wenteld/schudt en daarna de temperatuur checkt. Dan zijn die hotspots echt wel verdwenen hoor... Een thermofles lijkt me geen tijdwinst geven. Of het is nog te heet en moet je het weer mengen met koud water, of het is inmiddels te koud en moet je het nog een stukje verwarmen, lijkt me juist hartstikke tijdrovend. Het gaat dan toch veel sneller om even naar beneden te lopen, flesje water opwarmen in de magnetron, poeder erbij et voila, flesje is klaar.... En je kunt je kindje van 2 weken toch wel een flesje van 90 geven?
even de trap af en dan de magnetron gebruiken is volgens mij net zo snel. Ik deed altijd wel het juiste aantal scheojes in de poedertoren. gewoon 90 aanbieden en als ze de fles dan net niet leegdrinkt is het goed. Daar moet je niet al te precies in zijn hoor
Nou ze was nogal klein en we zijn dus redelijk voorzichtig met de fles en hoeveel ze drinkt. Vrijdag moet ik naar het cb dan zullen ze het misschien wel aanpassen. Want het lijkt wel of ze in de ochtend meer wil drinken. Lastig vind ik dat...
als je voor een hele dag maakt, zou ik gewoon 90cc x hoeveel flessen ze drinkt maken. En dan tot 75 cc in de fles gieten!
Je kan gewoon koud stromend kraanwater opwarmen in de magnetron en daarna de schepjes erbij doen. Dat is volgens mij de snelste manier. Je kan ook water koken en dit in een thermosfles bewaren, maar dan moet je dit 's nachts eerst mengen met koud kraanwater om de juiste temperatuur te krijgen. En mijn zoontjes krijgen op advies van het CB al 120 a 135 ml kunstvoeding, dus als je meisje honger heeft zou ik gewoon meer aanbieden. Ik vind 75 ml best wel weinig? Zowel het ziekenhuis als de kraamhulp als de verloskundige zeiden tegen mij dat ik op de geboortedag met 10 a 20 ml mocht beginnen en dan gedurende mijn kraamtijd elke avond met 10 ml mocht gaan ophogen tot we aan 90 ml kwamen. Daarna mochten we in overleg met het CB (die kwamen na 2 weken op huisbezoek) verder gaan ophogen.
ik dacht dat je het neit vaqn te voren mag aanmaken? Ik ga wel naar beneden en na de voeding weer om de fles schoon te maken.
Hoe klein is ze dan? Quinten was ook klein(2100 gram met 38 weken geboren)maar ik heb altijd iets meer aangeboden zodat ie zelf kon aangeven wanneer het genoeg was.