Hallo, Ik dacht voordat ik mijn vraag ga stellen,om eerst soort gelijke vragen te lezen hier. Nu schrik ik toch wel,als ik lees dat ze per gewicht maar zoveel .... mogen drinken. Onze zoon weegt 4700 gram is 6 weken oud. (kan nu iets meer zijn is week geleden gewogen.) Hij groeit erg goed hij in 2 weken 700 gram gegroeid. En krijgt 150 cc met 5 schepjes dus 165 cc met nutriton om het iets dikker te maken omdat hij anders heel schielijk drinkt. Hij krijgt 7 voedingen waarvan eentje snachts. Soms 2 x snachts,.en ik kan het niet rekken met speentje of iets anders hij heeft dan gewoon honger. Hij komt om de 3 uur en soms zelfs om de 2,5 uur. Ik merk ook dat hij ook honger heeft ik kan soms nauwelijks rekken tot 3 uur. We hebben Forte geprobeerd maar omdat hij erg slecht poept en mijn andere 2 kinderen op de Pepti hebben gezeten viel dit niet goed en heeft hij er veel last van gehad. Nu zit ik op omneo voeding voor krampjes en moeizame ontlasting. Hij krijgt dus echt te veel eh? Wat moet ik hier nu aan doen? Rekken tot 4 uur gaat me nooit lukken dan huilt hij alles hij elkaar. Alvast bedankt.
Hoi, Uiteindelijk is 1 liter klaargemaakte flesvoeding (totaal 30 schepjes per 24 uur) de maximale hoeveelheid die een kindje mag hebben. Maar het is nog wat vroeg om met 6 weken dit al te geven. Met 7 flessen van 165 ml kom je totaal op 1155 ml. Voor nu zou het fijn zijn als je maximaal 5 flessen van 165 ml geeft, totaal 825 ml. Het is geen probleem om nog 7 flessen te geven, maar dan wel minder per keer. Ongeveer 120 ml. Evt. wat extra water mag, liever niet meer schepjes voeding. Hoe is het drinktempo van je zoontje? 15-20 minuten is een goed drinktempo, wanneer het sneller gaat kan hij daardoor ook eerder komen voor een volgende voeding. Je kunt (als dat kan) een speentje nemen met een kleiner gaatje, of anders de voeding indikken met johannesbroodpitmeel. Groetjes Angelique
dat krijgt hij al,een kwart schepje nutriton. hij doet er dan alles bij elkaar 30 min over. hij heeft net om 10:30 gehad,en huild nu al van de honger en we zijn nog geen 3 uur verder. op 120 cc komt die om de 2 uur,en dan x9 krijg die nog te veel. ik gaf toen al 20 cc extra water omdat hij slecht piept probeer altijd te rekken,maar is bijna niet te doen. om de 4 uur lijkt voor nu onmogelijk. met 165 cc. moet ik dan in de nacht minder geven? (en dan maar hopen dat die dan wel 3 uur slaapt.) alvast bedankt.
Hallo, Het drinktempo is prima. Vanaf 6 weken ontwikkelt een baby een dag- en nachtritme. De tijd tussen de voedingen wordt 's nachts dan wat langer dan overdag. Dit gaat natuurlijk niet in één keer. Verder is 135 ml per flesje, 6 keer per dag echt voldoende voor zijn gewicht en leeftijd. Eventueel kun je voor de nacht een flesje van 165 ml geven. Groetjes, Petra