Drinkt ze echt te weinig? (1,5 jaar)

Discussie in 'Voeding' gestart door Koningsgezin, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Onze dochter is 1,5 jaar en mijn ouders geven aan dat ze veel te weinig drinkt. Ze krijgt ook vocht uit voeding, vandaar dat ik fruit en yoghurt er ook bij zet.

Ontbijt: boterham met 75-100cc melk
    Tussendoor peuterportiefruit met 150cc vocht (verdunde sap, water, sterk verdunde aanmaaklimonade, thee)
    Lunch 1-2 boterhammen met 100cc
    Tussendoor een koekje, ontbijtkoek, rijstewafel, rozijntjes etc met 200cc verdunde sap of sterk verdund aanmaaklimonade)
    Avondeten wat de pot schaft, soms geen water, soms 100cc water plus half bakje yoghurt.

Soms drinkt ze minder. Vooral als opa in zicht komt die tijdens eten gezellig in de keuken komt staan om in haar wangen te knijpen, aan te raken etc tijdens eetmomenten. Hierdoor kan het zijn dat ze niet ontbijt en niets drinkt.

Ze heeft 3-5 natte luiers per dag. Soms is het zo dat ik haar verschoon na haar lunch en 2,5 uur later haar luier weer op springen staat. Naar mijn inziens drinkt ze voldoende. Ze is vrolijk en actief/alert.

Groetjes

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#2 MMarianne, 29 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2014
    Mijn inziens drinkt ze ook voldoende, zeker als er verder ook geen aanwijzingen zijn dat ze te weinig vocht binnen krijgt.

Ik meet het niet precies af maar hier krijgt ie in ieder geval bij z'n ontbijt en lunch een beker melk en tussendoor 2 bekers sap...en soms is dit een beker meer en soms een beker minder en wat je zegt, in fruit/groente/yoghurt zit ook vocht.

3. fafa

fafa Niet meer actief

Ze drinkt zeker 2x zoveel als mijn oudste :(

Volgens mij is dit ook wel voldoende.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze drinkt alleszins meer dan mijn dochter van anderhalf.

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Als je in haar vel van haar hand snijpt (zachtjes :p ) en hlhet blijft "staan" dan dreigt uitdroging. En het ene kind drinkt nou eenmaal meer of minder. Naar mijn mening eet ze prima!

6. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Is de opa die in de keuken komt staan jouw vader? Als hij op die momenten regelmatig ziet dat je dochter niet drinkt, dan snap ik ergens zijn zorgen wel. Alleen als ik zo lees wat ze drinkt, is dat volgens mij genoeg!

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik zou me geen zorgen maken. Ik vind dat ze best veel drinkt eigenlijk! Mijn dochtertje van 14 maanden drinkt bijvoorbeeld maar iets van 500 ml op een dag en ik heb niet het idee dat dat te weinig is zelfs, hoewel ik me er soms wel zorgen om maak hoor maar ze is actief en heeft voldoende plasluiers).

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ze drinkt ook meer dan mijn dochter ;) dus denk dat ze wel voldoende binnen krijgt.
    Zolang de plasluiers voldoende zijn en er verder geen aanwijzingen zijn tot uitdroging zou ik me geen zorgen maken hoor.

Opa's en oma's zijn vaak altijd wat overbezorgd ;)

9. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Wat anderen idd al zeggen, het ene kind drinkt meer dan de ander. Mijn dochter krijgt alles bij elkaar meer dan een liter per dag binnen, maar dat is dan ook weer het andere uiterste. Wat ik zo bij je lees krijgt ze genoeg binnen hoor!

10. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Nee, schoonvader. Mijn ouders en mijn schoonouders passen om de week op.

11. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Niet té hard? ;) Maar even zonder dollen. Nee, ook al eens geprobeerd op de dagen dat ze slecht dronk. Haar huid is gewoon soepel/elastisch/veert terug. Hoe wil je het noemen?

12. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Schrok al even dat ze te weinig dronk... Had zo net mijn moeder aan de telefoon en besprak het met haar, dat ik het voor de zekerheid had nagevraagd. Was het gelijk: "O nee hoor, het valt wel mee wat ze drinkt. Ze drinkt gewoon minder dan haar grote broer":( Tja, grote broer is een grote drinker. Drinkt ook 1 liter per dag.

13. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Je kindje drinkt net zoveel als dat mijn zoontje drinkt. Zelf vind ik het wat weinig maar hij wil niet meer en doet het er goed op dus ik laat het maar los.

14. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    die van mij drinkt nog minder hoor ;) ben blij als ik er 500 cc per dag inkrijg incl yocherd en pap...

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ze drinkt meer dan mijn zoontje en daar maak ik mij al geen zorgen om.

Deel Deze Pagina