Hallo allemaal, Mijn zoontje is nu 10 maanden en eet steeds meer echt met de pot mee dus niet meer gepureerd, maar meer geprakt of kleine stukjes. Nu gaan we morgen macaroni eten. Ik doe daar gehakt, champignons, paprika en zo'n zakje macaroni mix doorheen. Dan geraspte kaas en een gebakken eitje. Wat kan/mag hij al eten? Zelf zat ik te denken om voor hem apart macaroni met gehakt en champignons te maken of zou hij al volledig mee kunnen eten? En zou hij het gewoon kunnen eten of moet ik het toch prakken of pureren? Alvast bedankt!
Wij hebben nooit gepureerd of geprakt dus daar kan ik geen antwoord op geven. Maar ik zou de macaroni mix en het ei achterwege laten. Macaroni mix zit vrij veel zout in, je kunt dat vervangen door wat verse tomaten even in de pan en daar een sausje van maken.
Hier had ze op die leeftijd alles gekregen met uitzondering van de macaroni sausmix. Kies hier zelf liever voor saus van verse tomaten of op basis van puree etc, maar dat is persoonlijk.
Bedankt voor jullie reacties! Hij zou het dus zo kunnen eten met zijn handjes/lepel? Ben altijd bang dat die kleintjes stikken in het eten, maar volgens mij moet het met 10 maanden wel kunnen toch? Hij eet brood en stukjes fruit en kauwt over het algemeen goed.
In principe moet dat wel kunnen ja en hier at ie een periode alles met z'n handjes, inclusief pasta's en stamppotten
Hier hebbeb ze van begin af aan stukken gekregen dus ik ben niet bang voor stikken. Ik zou idd de macaroni met de champignons en een beetje gehakt doen en andere groenten er door heen die je in huis hebt. (Ik heb altijd van die diepvriespakken bloemkool, brocolli, boontjes) waar je steeds een paar stukjes uit kan pakken. Ik zou het dan even op smaak brengen met wat italiaanse kruiden en een teentje knoflook.
Ik maak macaroni met zo'n groentepakket, mager gehakt en dan een pakje tomatensaus 'frito'. Zit een stuk minder zout in dan die aanmaak pakjes. Heb het nooit geprakt, een kind stikt echt niet zo snel!
Precies wat de rest zegt: gewoon wat uit de pan scheppen voordat je die mix erdoor doet. En lekker met de handjes laten opeten en/of tussendoor met lepel hapjes geven. Hier gaf ik altijd penne, kon ze makkelijk in haar handjes pakken en afbijten...
Ik had vandaag macaroni voor hem appart gehouden en er wat diepvries spinazie, zalm (gestoomd), champignons en roomkaas doorheen gedaan.