Mijn dochter heeft het volgend schema: -180+6 met granen -Fruit -Boterham 180+6 -Fruit/maisboogies/korst 50ml water of thee -210+7 Krijgt ze niet te weinig drinken binnen?
Van 6 tot 12 maanden is minimaal 500ml zuivel de richtlijn. Dat is inclusief melk, boter, (smeer)kaas, yoghurt ed. Jouw dochtertje krijgt al ruim 600ml melk dus ze krijgt voldoende binnen
Ik ben even gaan Googlen en vond dit bij oudersvannu.NL Dus dan zou ik eigenlijk te weinig geven. Mijn dochter is 9,5 kilo. Er staan zoveel verschillende adviezen op Internet. Wat geven jullie? "Een gezond kind van 6 maanden-12 maanden heeft 100 ml vocht per kg lichaamsgewicht nodig per 24 uur. Dus stel je kindje weegt 10 kg, dan heeft hij 1 liter vocht nodig. Je geeft al 4 flessen van 200 ml., dus blijft er 200 ml over (of meer naar behoefte) voor diksap, slappe thee, water ed. Pas op dat je niet veel te vocht geeft, zodat er een goed hongergevoel blijft bestaan."
Oh hier ervaringsdeskundige... dochter heeft meermaals in het zkh gelegen. Minimaal 500cc. Als ze plasluiers hebben en goed eten is het zat... Madam weet t zelfs te redden soms met nog geen 200cc drinken op n dag. Lang leven fruithapjes en avondeten.
Die rekenmethode werkt op een gegeven moment echt niet meer. Arm kind zou je nog volproppen als je die richtlijn blijft gebruiken. Haar behoeftes veranderen op die leeftijd ook... meer vaste hapjes.
Als je sowieso nog 3 flessen melk geeft en die gaan allemaal (zo goed als) leeg, dan krijgt ze voldoende vocht hoor.
Ja hoor ze krijgt meer dan genoeg melk toch! Mijn zoontje drinkt minder, 2x150 melk, en tussen door wat water.
Wij zijn met ons dochtertje van 6,5 maand ook zoekende. En eigenlijk is t heel simpel, kijk naar je kindje en laat de strakke richtlijnen los. Ons dametje is klein van stuk (2 mnd te vroeg geboren) en heeft gemiddeld wat mindere hoeveelheid in de fles maar dit is nu zo'n beetje ons schema (maar nogmaals, we kijken echt naar wat zij aangeeft. Drinkt ze niet, dan niet, drinkt ze de fles leeg, mooizo!) We beiden voor het extra vocht per maaltijd een bekertje water aan. Hier drinkt (en speelt ) ze redelijk goed van. Zolang de luiers nat zijn, ze goed slaapt en met wakkere momenten goed in dr velletje zit, is het goed!