Drinkt ze niet te weinig??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mam1988, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Onze dame van 5,5 maand drinkt nu maar zo'n 4/5 x op een dag. Ik voed op verzoek maar vaker dan dit komt ze echt niet.
    Sinds 2 weken slaapt ze ongeveer klokje rond en drinkt dus snachts ook niks.

We zijn deze week langzaam begonnen met bijvoeding volgens de raplay methode en dit gaat super. Maar natuurlijk krijgt ze hier nog niet veel van binnen...

Ik lees zo vaak dat kindjes van haar leeftijd veel vaker drinken..

2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Groeit ze goed? Is ze tevreden? Als ze zelf niet vaker wil dan is het toch prima?
    Mijn jongste dochter scheelt niet heel veel met die van jou, maar die drinkt zeker nog wel 7 keer bij mij. Ook nog redelijk veel als ik vergelijk met anderen.
    Maar ja, ze groeit goed en is tevreden, dus ja wat is goed?

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was en vooral zo doorgaan.

Succes

3. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad plasluiers en groei aanzien.
    Als ze tevreden is en goed slaapt prima.
    Ik denk dat een baby van die leeftijd het wel laat weten hoor als ze honger heeft en dat je erop kunt vertrouwen.
    Is ze ineens minder gaan drinken? Anders zou je ook nog een kolfmomentje kunnen inlassen wat goed is voor een voorraadje in de vriezer en je melk productie.

Oh lees net even terug en lees dat ze sinds 2 weken doorslaapt.
    Dan zou je tegen 22:00 uur of iets later nog kunnen kolven .

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mijn zoontje drinkt nu weer zes keer per dag, maar een maandje geleden dronk hij ook maar vijf keer en zelfs een paar dagen maar vier keer per dag. Op het cb vonden ze het prima. Hij groeide super, was tevreden en had genoeg plasluiers. Ik denk dat je gewoon goed naar je meisje moet kijken!

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ook hier een meisje wat weinig drinkt, qua frequentie dan. Rond de 4 maanden dronk ze maar 4 hoogstens 5 keer per dag. Toen ben ik haar eens voor en na de voeding gaan wegen en bleek dat ze wel 200 ml, soms 230ml (!) per keer dronk... ze kreeg dus echt wel genoeg binnen.

Nu drinkt ze weer zo'n 5 a 6 keer op een dag maar heb het idee dat ze wel minder per keer drinkt. Gewoon kijken naar je kindje. Tevreden en genoeg plasluiers? Dan zit het wel goed.

6. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het met de anderen eens: Als ze tevreden is, goed groeit en voldoende plasluiers heeft zit het wel goed. Ik zeg: Lekker van genieten dat de kleine dame zo tevreden is en doorslaapt! :cool:

7. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Genieten doe ik zeker! Maar vroeg het me gewoon af..omdat je zo vaak leest dat kindjes van haar leeftijd nog 7/8 voedingen nemen! ..

's avonds kolven doe ik idd al..moet ook wel anders wordt het s nachts een bende

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    M'n oudste deed dat ook, tot 6 maanden haha. Die slaapt nu vaak nog niet door. Toen ze klokje rond sliep, van ruim 4 maanden tot 6 maanden, kolfde ik s avonds voor ik ging slapen ook even leeg en vaak s morgens.
    Jongste drinkt nog heel vaak.

9. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Liva sliep eerst al door toen ze 3 maanden was..helaas maar voor 3 weken..haha daarna kwam ze weer 3 soms zelfs 4x per nacht. Dus ik geniet er extra van voor zo lang alst duurt.

10. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste was een echte borstvoedingsbaby, dronk altijd wel minimaal 8 voedingen op een dag, sliep met anderhalf jaar pas door, sliep overdag het liefst aan de borst etc.

Nu voed ik mijn tweeling bijna 16 weken en die zijn compleet anders. De ene vraagt 5 voedingen per dag en de andere meestal 6 (gaat later de nacht in) Ze maken allebei een nacht van 8 tot 10 uur aan één stuk. De afgelopen nachten zelfs langer. Ze vallen overdag niet aan de borst in slaap maar willen in bed gelegd worden als ze moe zijn en slapen dan vaak anderhalf uur.
    En ik doe niet echt iets anders, ik ben met deze twee alleen wel iets 'strenger' dan met de oudste, de borst wordt niet eerder dan 2 uur na de volgende voeding aangeboden (behalve bij echte nood natuurlijk) en ik word niet als speen gebruikt maar behalve dat krijgen ze net zoveel voeding op verzoek als de oudste.
    Ze groeien, plassen en ontwikkelen prima dus ik geniet er maar gewoon van!

Deel Deze Pagina