Drinkt ze niet teveel? (borstvoeding uit de Fles)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Inge88, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Omdat ik héél gevoelige tepels heb en ze net genezen zijn van gigantische kloven (waren echt kapot) kolf ik nu deels de voedingen en geef ik er nog maar 3 per dag live (ben heel langzaam aan het opbouwen). Dochter drinkt de gekolfde voedingen goed uit het flesje, doet er zo'n 15 tot 20 min over, soms langer. We nemen vaak pauzes en laten haar tussendoor boeren. Ze drinkt nu gemiddeld 100cc maar soms ook 120. Is dat niet teveel?? Net heeft ze ook 110 cc op maar heb het idee dat ze nog niet verzadigd is! Nu begreep ik dat je nooit teveel borstvoeding kunt geven maar het maagje van mijn dochter is toch nog maar klein?

Ze is morgen 2 weken oud. Het kolven gaat ook goed, gemiddeld 200 cc per kolfbeurt (in totaal uit beide borsten). Is dat dan wat ze zelf uit de borst haalt ook? Ik begreep altijd dat een baby juist meer uit je borsten krijgt maar dat lijkt me in ons geval niet toch?

Jullie lezen het al, ben echt nog maar een leek :)

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Melk komt uit de fles makkelijker dan uit de borst, dus het "niet te veel kunnen geven" gaat alleen op voor live voeden. Uit de fles kan het wel! Het kan zijn dat haar buikje al lang vol is, maar ze nog zuigbehoefte heeft. Aan de borst kan ze die makkelijker bevredigen zonder dat er echt melk komt, terwijl uit de fles altijd melk komt.
    Je kan de zuigbehoefte ook bevredigen met pink of fopspeen.

Over je kloven... Kloven komen door verkeerd aanhappen, maar met een goede techniek (LK contact gehad??) genezen ze vaak sneller met live voeden dan met kolven.

Succes!

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oke dat dacht ik dus al! We proberen idd eerst na een fles de zuigbehoefte te stillen met de pink (soms speen maar die wil ze meestal niet) maar daar neemt ze dus echt geen genoegen mee! Ze blijft dan 'zoeken' en 'eet' alles op wat in de buurt van haar mondje komt.. Meestal is ze na nog eens wat melk dan wel tevreden maar het lijkt me dan zoveel..

Wbt kolven, ja we hebben advies gehad van een LK! Het aanleggen gaat goed. Het lijkt echt aan mij te liggen, heb heel gevoelige tepels. Heb ook een heel gevoelige huid wellicht heeft het daarmee te maken.. Ik moest volgens de LK per voeding kijken hoe gevoelig het was en dan rustig weer opbouwen. Donderdag had ik al teveel live gedaan en voelde meteen mijn tepels weer! Dus weer 1 voeding minder en dat gaat weer goed. Voel me hier ook goed bij en verwacht dat ik met wat geduld straks alle voedingen live kan doen!

4. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Kan het zijn dat je kindje vooral voormelk krijgt? Door het kolven...

Misschien kun je daar ook nog iets mee?? En als ze blijft zoeken, gewoon kleine beetjes bij geven hoor, honger/dorst is honger/dorst!

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dat zou best kunnen! Wat ik kolf gedurende de dag bewaar ik bij elkaar in de koelkast in twee flesjes. Zou dit dan niet goed mengen of zo? En zou een kleinere speen nog een optie zijn? Ze krijgt de voeding uit een Dr. Browns fles met speen 1. Zag dat er ook een prematuren was, geen idee of dat nog zou helpen? Al doet ze dus wel lang genoeg over de fles toch 15-20 min? Ze drinkt ook ong 15 min per borst, soms wat langer. Ze drinkt wel uit beide borsten.

6. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik gebruik difrax met de kleinste speen... dus geen idee :)

Melk van een dag kun je gerust bij elkaar gieten, maar wel als het al dezelfde temp heeft. Dus niet melk recht uit de borst bij reeds gekoelde melk gieten. Of het daardoor niet goed mengt weet ik niet?? Ik geloof ook dat de samenstelling van de melk door de dag heen anders is... Maar daarvoor weet ik er ook niet genoeg vanaf eigenlijk.

Misschien kun je proberen iets vaker aan te bieden, minder per keer? Dan rekt haar maagje niet zo op... Ik ben alleen ervaringsdeskundige hè, geen expert ;)

Deel Deze Pagina