Okee, het volgende, mijn dochtertje van 3 maand heeft sinds 2 weken 5 x 180/6. Volgens het consultatie bureau al te vroeg (volgens de verpakking van nutrilon te laat). Ze woog afgelopen vrijdag 6245 gram. Een dikke 6 kilo dus. Sinds afgelopen vrijdag doen we op advies van het cb rijstebloem in de laatste fles omdat ze 's nachts nog altijd om 5 uur wakker werd. Het CB zei zelfs om eventueel de flessen te verhogen. Nu hebben we op eigen initiatief ook haar schema een uur vervroegd omdat ze altijd een uurtje eerder aangaf honger te hebben. Ze zit nu dus op: 6.00 10.00 14.00 18.00 22.00 Ze werd vanmorgen idd om kwart voor 6 wakker. Gisteren werd ze om kwart over 4 wakker, gaf ik haar de speen en sliep ze 6.45 zelfs. Ze wordt niet huilend wakker, wel ligt ze te kreunen en haar vuistje in haar mond te stoppen. Op zich geen probleem lekker zelfs zul je denken. Maar nu komt het volgende. Sinds wij het schema een uur vervroegd hebben....dus op de tijden dat ze eigenlijk steeds kwam. Drinkt ze haar flessen niet meer leeg. Ze laat standaard zo'n 30/50 cc staan. Zelfs haar avondfles drinkt ze niet leeg. Ze komt ook niet voor de flessen (behalve de ochtendflessen). Nu net om 20 over 10 gaf ik haar de fles, ik stop de fles in haar mond en mevrouw kijkt me aan en begint stralend te lachen, maar drinken....ho maar. Nou heb ik rondgelezen, en er staat dat ze vanaf 6 kilo door mogen slapen en dat ze vaak als ze de fles niet leegdrinken ze toe zijn aan 4 flessen. Nou ben ik alleen bang, dat als ik haar avondfles eraf haal, en dus de laatste fles om 6/7 uur ga geven ben ik bang dat ze niet meer doorslaapt. Ze doet het nog niet elke nacht zo keurig en ik heb zelf zoiets van, moet ze niet eerst even wennen aan hoe het nu is?? Wat ik ook zou kunnen doen is de laatste fles gewoon om 22.00 houden en dan de de andere drie dus verspreiden, dan komt het erop neer dat er 5 uren tussen de voedingen zit (wat ze volgens mij prima kan halen). Eventueel kan ik de voedingen nog verhogen, dat ze 4 x 210/7 krijgt. Maar zit er dan niet te lang tijd tussen? Of zal ik het gewoon laten zoals het nu is, ook al drinkt ze haar flessen niet helemaal leeg. Ik moet over 3,5 week weer naar het cb. Dus ik zou ook kunnen wachten tot dan en kijken wat hun er van zeggen. Dan is ze ook 4 maand (en waarschijnlijk 7 kilo). Wat vinden jullie?
Hoi hoi, ik zou geen 4 flessen aanbieden. Volgens mij is je dochtertje er nog niet aan toe aangezien ze 's ochtens vroeg komt. Ik zou lekker zo laten als het nu is. Ziet er prima uit hoor. En dat ze het niet leegdrinkt kan morgen weer anders zijn. En 5 uur tussen de flessen zou ik echt persoonlijk niet doen. Ik vind dat je echt een prima schema hoor. Qua gewicht zou ze idd op 4 flessen kunnen zitten, maar zo te lezen is zij er nog niet aan toe. Rond 4,5 en a 5 maanden doen ze het meestal.
Dank je dan blijven we gewoon zo nog even door gaan persoonlijk zag ik het ook niet helemaal zitten, maar was er ook niet helemaal gerust op dat ze haar flessen niet meer leeg drinkt.
ik heb precies hetzelfde schema ook aangegeven door mijn meisje zelf, zij zit nu dus ook op 5 keer 180/6 en drinkt het ook lang niet altijd helemaal op, ik doe haar naar 4 flessen als ze langer door gaat slapen, dat was hier ook de indicatie voor 6 naar 5 flessen
Ik heb isabella wel vanaf 3 maanden naar de 4 flessen gedaan, laatste fles blijf ik geven om 23.00 de andere drie flessen verdeel ik over de dag, zo slaapt ze snachts door en drinkt ze alle flessen leeg, vanaf 6 kilo kunnen ze zat naar 4 flessen als ze dat zelf ook aankunnen, isabella dronk haar flessen ook niet leeg vandaar dat ik ben overgegaan naar 4 flessen, haar schema is nu: 08.00 180 cc plus 6 13.00 180 cc plus 6 17.00 210 cc plus 7 23.00 210 cc plus 7 plus 3 rijstebloem, ze doet het er prima op! succes
Ik ben met 14 weken over gegaan op 4 flessen omdat ik mannetje lief altijd wakker moest maken en hij vond dit echt niet gaaf. Ons schema was: 8:00 11:30 15:00 19:00 23:00 deze fles ging er met 14 weken af. Hij sliep vanaf 6,5 week door en is dus vanaf 14 weken gaan slapen van 19:30 tot 8:00 Ik vond het heerlijk om mijn avonden weer terug te hebben! Rond 4 maanden ging hij eerder wakker worden toen ben ik rijstebloem gaan toevoegen aan de laatste fles. Perfect!