Hoeveel nutriton gebruiken jullie?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Nala010, Aug 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Onze kleine man heeft sinds een paar dagen op aanraden van het CB nutriton door zijn voeding.

Hij krijgt normaal een fles van 90 cc water 2 scheppen comfort en 1 schep standaard voeding, hierbij deed ik 1 schep nutriton.
    Alleen ons mannetje komt steeds sneller voor zijn voeding, soms na 2 a 2,5 uur al en heeft dan echt honger.
    Speen etc helpt niet, hij wil gewoon eten!
    Hij kreeg van de 90 flessen 7a8 per dag.

Nu wil ik het gaan proberen om 120 cc water, 2 comfort en 2 standaard voeding te gaan geven om te kijken of hij dan meer verzadigd is en wat langer tussen de flessen wil laten.
    Ik had net 2 schepjes nutriton erbij gedaan en het was net behangplaksel waardoor hij ging "klieren" tijdens het drinken.
    Grotere speen hielp niet.

Gewoon 1 schep nutriton blijven geven of doorzetten?
    Hoeveel geven jullie dames bij hoeveel voeding en water?

2. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

Op 120/4 gebruikte wij altijd 1 of 1, 5 schep
    Met 150/5 2 en met 180/6 3.

Onze dochter spuugde heel veel daarop gebruikte we het , nu nog.
    Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat t behangplaksel werd.
    Wel zodra het afkoelde dat t nog dikker werd.

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ah dus waarschijnlijk is 2 scheppen gewoon teveel voor 120 cc.

Ik doe het water opwarmen in de magnetron, daarbij de voeding en de nutriton die ik in een voedingstoren door elkaar geschud heb.
    Even met een vork roeren, daarna nog wat rondjes draaien met de fles, dus niet schudden, en dan geven.
    Ik merk ook dat het dikker wordt naarmate hij aan het drinken is.
    Hij doet zo een 20 minuten over een fles.
    ( laatste fles met die 2 scheppen niet meegerekend want dat duurde 30 minuten :) maar hij was wel leeg..)

4. Cupcake2013

Ja idd ik heb ook wel eens een tijd gehad dat ze 30 minuten er over deed soms zelfs noglanger maar bij haar vond ik dat niet heel erg omdat ze zo nog minder ging sspugen.

Ik zit me net te bedenken op 100cc doe ik ook 1 schep nutriton maar dat word niet heel dik.
    Deed ook wel eens met kop erop op 120/4 dan is t ongeveer 1, 5.

Ik vond t in het begin altijd beetje zoeken hoeveel dan weer te veel dan te weinig haha
    Maar nu weet ik t ongeveer wel

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Volgende fles probeer ik gewoon 120 water + 4 scheppen voeding en dan 1 schep met kopje nutriton.. En dan zien we wel weer :D

6. Cupcake2013

En hoe is t gegaan ?

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Goed! Heb 1 schep met kopje nutriton gedaan,en meneer drinkt hem netjes in ongeveer 20 minuutjes leeg zonder dat het behangplaksel is.
    Hij hangt nu ook lekker aan zijn 3e 120 fles en laat er tot nu toe netjes rond de 4 uur tussen

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik 1,5 schepje op een fles van 210/7. Dat deden we ook bij flessen van 180/6. Wij gebruikten het alleen voor het snelle en gulzige drinken en die 1,5 schep maakt het net dik genoeg om haar rustiger te laten drinken.
    2 schepjes vond ik vrij dik worden, zeker toen we nog op kleinere flessen zaten. We hebben wel een tijdje tijdens het drinken de speen verwisseld, dan deed ze het grootste gedeelte met speen 1 en het laatste stukje met speen 2, omdat ze het er anders niet meer uitkreeg.

9. Cupcake2013

Super !!

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Fijn, onze man heeft gister de hele dag liggen gillen van de vele scheten en diarree, hij had wel 6 spuitluiers.
    Misschien toch teveel johannesbroodpitmeel? Het zit natuurlijk al in de comfort voeding en dan voeg ik ook nog die nutriton toe..
    Vanacht maar een voeding gemaakt met 3 standaard scheppen, 1 comfort en een klein schepje nutriton.. Hoop dat het helpt.
    De fles was wel gelijk veel sneller leeg Pff.. Je schiet ook van het 1 de ander in..:x

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    En nu weer een harde keutel.. Schiet mij maar lek!

12. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het ook niet gewoon zo dat de ontlasting niet altijd hetzelfde is. Mijn dochter is nu 4 maanden (18 weken) en ik gebruik nog 1,5 schep nutriton in de fles ivm te snel drinken. Maar zij heeft de ene dag dunne poep en de dag erna kan ze een hele kleine dikke keutel hebben. Ik heb dat zelf ook, en ik gebruik voor mezelf geen nutriton ;)
    Misschien is het wel heel normaal. Ik gebruikte voor m'n dochter een hele tijd lactulose, kon ze makkelijker van poepen en toen werd het lekker dun en zat ze er soms tot haar buik in. Bij iets meer dan 3 maanden zag je dat haar darmen helemaal goed functioneerden, geen krampen meer een prima ontlasting.

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ja maar 6 keer een spuitluier bij een baby van 4 weken, die gehele dag heeft liggen gillen van de krampen lijkt mij niet normaal.
    We zullen vandaag wel zien hoe het gaat.. Hadden die kinders maar een gebruiksaanwijzing die geplastificeerd mee naar buiten komt incl. Kind haha

14. Cupcake2013

Jeetje dat is balen zeg

Hier was het vaak andersom nu nog trouwens dat ze verstopt raakte.
    Ik gebruikte dan naast de nutriton infacol en dat ging super.

Echt vervelend :(

15. Cupcake2013

Nee dat is ook niet nogmaal en o zo zielig !!

Hopelijk gaat t vandaag beter

16. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Waarom stap je niet gewoon over op comfort voeding van nutrilon of friso ?? Dan hoef je niet een half schepje erbij, half schepje er af, o shit weer niet goed...

17. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Hij kreeg volledig comfort voeding van friso, maar daar ging die ontzettend van aan de diarree, op aanraden van het CB gemengd met normale voeding totdat zijn ontlasting weer normaal was.
    Hij kreeg toen 90 cc water en 3 scheppen waarvan 2 comfort en 1 standaard.
    Sinds dat hij 120 cc water krijgt en dus met 4 scheppen voeding is het weer even puzzelen hoe we het beste de verhouding comfort en standaard moeten doen normale ontlasting te behouden.
    Omdat hij nu ook nutriton krijg ivm mogelijk verborgen reflux is het nog meer puzzelen..

18. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Jekan beter pure johanesbroodpitmeel kopen ipv nutriton..

Gebeurd vakerdatkindjes er heel erg krampen van krijgen en verstopt raken

19. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Waar kan je dan kopen?

20. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

Aug 11, 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    Bij een reformwinkel kun je pure johannesbroodpitmeel kopen, zonder vulstoffen zoals nutriton. Daar heb je veel en veel minder van nodig, en de kans dat je kind reageert is ook veel kleiner :D

Share This Page