Sinds vrijdag overgegaan op flesvoeding voor onze meid van 4 weken oud. Ik had te weinig voedingsstoffen in mijn borstvoeding. We denken dat dit de oorzaak is en ze is ca. 2 dagen tevreden geweest en weinig gehuild. Daarvoor huilde ze heel veel, elke dag wel zo'n 4 uren. Eerst in combinatie met hypo allergeen van Friso. Nu ik volledig gestopt ben met bv sinds vandaag over op Kruidvat standaard. Onze kleine meid heeft de voeding van 17 uur overgegeven (heel veel), tijdens de voeding deed ze dit. Om 18 uur weer voeding gegeven, kwam er ook weer uit. Ik weet niet of alles er uit is gekomen of een gedeelte. Daarna bleef ze zo huilen en ook happen. Om 19 uur 30 cc gegeven, dit is erin gebleven. Ze blijft zo huilen. Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet. Nog meer voeding geven? Wat is het lastig allemaal! Vind het zo erg dat onze meid vaak niet tevreden en blij is. We doen heel rustig aan met voeding. Boeren, vaak even stoppen en rechtop houden. Cb adviseerde 5 voedingen van 120 cc, maar ik geef 6 voedingen van 100. Heeft iemand tips?
Hoi, Je kan ook best wat meer kleine flesjes verdeeld over de dag geven. Als je in totaal 600cc geeft en ze houdt de grote hoeveelheden niet binnen, dan zou ik de voedingen kleiner maken en vaker geven. Misschien 8 voedingen van 75cc. Hoe lang doet ze over een voeding? Twintig minuten is de aanbevolen tijd. Als het te snel gaat, is haar zuigbehoefte misschien nog niet bevredigd. Bij onze dochter kwam trouwens ook alles er weer uit wanneer het te snel erin was gegaan. Ik gaf daarna gewoon weer een kleiner flesje, maar als ze dan een paar keer gezogen heeft, even de speen er uit en eventjes laten zuigen op een fopspeentje. (Wij hadden al de kleinste speen van Difrax, dus een kleinere speen was geen optie). Laat je haar goed boeren? Ook tussendoor bijvoorbeeld. Gr. Allistair
Sorry, lees nu pas dat je haar wel goed laat boeren. Even een vraag hoor: waarom denk je dat je te weinig voedingsstoffen in je borstvoeding had? Ik begrijp namelijk uit je verhaal dat je dacht dat ze daarom zo huilde elke keer. Maar nu ze flesvoeding krijgt is dat niet anders. Weet je zeker dat het wel aan de borstvoeding ligt en niet ergens anders aan? Ik bedoel te zeggen, dat ik het zonde zou vinden als je wel graag borstvoeding wilt geven, dat je nu stopt, omdat je denkt dat je melk niet goed is, terwijl er misschien wel een heel andere reden is waardoor je kindje zoveel huilt.
Ze bleef huilen na een voeding en fles van 100 cc afgekolfde melk. Toen ik een kunstvoeding gaf was ze direct stil en na een fles van 90 cc verzadigd. Mijn melk ziet er heel waterig uit. Ik heb vanaf dag 1 alle ellende die je kunt meemaken met borstvoeding meegemaakt en ging er zelf bijna aan onderdoor. Toen met moeite besloten toch op de fles over te gaan. Ze heeft meer aan een gelukkige mama.