Hoihoi, Ik heb even een vraagje, Mijn dochtertje is nu 9 maanden en het volgende is haar eet-schema: 7.00/ 7.30 fles opvolgmelk 180/ 6 +/- 10.30 fruit 12.00 boterhammetje(s) + flesje opvolgmelk 180/ 6 15.30 rijstewafeltjes of Nijntje koekje + flesje roosvice 17.00 groente + yoghurtje 19.15 flesje opvolgmelk 240/ 8 Nu is mijn vraag.. is het belangrijk om s'morgens een ontbijtpapje te geven? We hebben het al eens geprobeerd met een flesje, maar dat dronk ze lange na niet leeg.. Nu kunnen we een bordje pap proberen, maar is dit echt nodig?? Alvast bedankt!
Of het nodig is weet ik niet maar mijn jongste (8 maanden) krijgt nu 's-avonds (avondpapje) en 's-ochtends (melkpap) en dan soms in een fles (wel met een speen die een behoorlijke opening heeft) en soms van een bordje.
Je kunt ook wat brood aanbieden naast de fles. Wij wisselden brood, papfles en bord pap af. Beetje afhankelijk van de haast en wat we zelf namen als ontbijt. Opzich kan een steviger ontbijt geen kwaad als ze een actieve ochtend hebben. Maar opzich zit er in die fles ook wel genoeg voedingsstoffen. Dus het mag, het moet niet..
Ik vond het wel belangrijk om met die leeftijd een wat steviger ontbijt te geven dan alleen melk. Mijn dochter lust(te) geen pap en kreeg (en krijgt) bij het ontbijt dus gewoon een boterham.
Dus ze mag s'morgens naast de fles ook nog een boterhammetje? Boterhammetjes gaan er namelijk s'middags ook goed in! Vind ze heel lekker. Alleen nu krijgt ze smiddags een dubbele boterham.. Is het dan "beter" om smorgens één boterham te geven en smiddags ook één boterham? 3 boterhammetjes op een dag lijkt me namelijk nogal veel! Ow ja, wat is dan slimmer, eerst flesje en dan boterhammetje of eerst boterhammetje en dan flesje??
Bij mijn oudste heb ik nooit pap gegeven, omdat ze het gewoon niet wou. TOen zijn we begonnen met een broodje na de fles. Bij mijn jongste geef ik vanaf bijna 7 maanden "granenontbijt" van Bambix. Ze vindt het heerlijk! Ze krijgt verder geen broodje 's morgens, pas tussen de middag. Ik denk dat je het gewoon even meot proberen of ze het wil of niet. Ieder kindje verschilt hierin, ben ik achter.