Verjaardagen, zelf drinken laten pakken of serveren?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissBianca, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Hoe doen jullie dat met verjaardagen? Ik doe het normaal altijd voor de gasten inschenken, maar dan ben ik continu aan het lopen. Zit eraan te denken om drinken gewoon op tafel te zetten en dan zelf laten pakken. Maar weet niet of dat zo handig is en of het niet een grote bende wordt. Er komen meestal een man of 30 á 40.

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Als je zoveel mensen krijgt zou ik gewoon zelfbediening doen. Je zet de koude dranken op een grote tafel met glazen erbij en jij hoeft je nergens meer druk om te maken. Ja alleen om de lekkere hapjes, maar das niet zoveel werk!!!

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als ik verjaardag vier, dan komen de mensen vaak pas na 8 uur. Koffietijd is dan geweest. Ik bied het eerste drankje aan en de rest is zelfbediening. Werkt heel goed.
    Op kinderverjaardag doe ik dit niet hoor, dan werkt dat niet zo.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit doe ik ook! Vooral omdat veel van onze familie en vrienden niet om de hoek wonen. Ze hebben dan vaak minstens 45 min in de auto gezeten, dus dan mogen ze van mij even lekker zitten en krijgen ze hun eerste drankje. Daarna is het ieder voor zich! Dan spreek ik tenminste ook nog eens iemand.:D

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb t 1 keer zo gedaan met als gevolg dat niemand drinken pakte. Dus ik 'serveer' weer en ga rond met hapjes etc, want alles op tafel zetten werkt hier dus niet..helaas..

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik servee de eerste en de rtest is zelfbediening. Gaat prima!

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Altijd zelfbediening hier!!! Ik zet alles op de aanrecht klaar. Fris, bier, wijn in de koelkast. Koffie mogen ze zelf zetten met de Senseo en ik zorg er altijd voor dat er warm water in de waterkoker zit voor de liefhebbers van thee.

Gebak, doe ik niet aan! Ik koop meestal mini moorkopjes en van die slagroomsoesjes en ze vliegen er doorheen altijd. Mini tompoucjes doen het ook goed. Ik zet ze van te voren klaar op de tafels. Zelfde met chips enzo.

Iedereen is het gewend hier op die manier bij ons hahaha!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met zoveel man dan is het eerste rondje van mij en daarna zelfbediening. Hapjes worden vantevoren klaargemaakt dus is een kwestie van neerzetten. Zo geniet jezelf ook het meest van je feestje :)

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee hoor ik doe het hier lekker allemaal op de tafel zetten. En het hangt van de grote van de groep af , maar als die te groot is mogen ze ook hun eerste drankje lekker zelf pakken ;). Kleine groep doe ik het eerste drankje, en dan mogen ze de rest zelf pakken. En ik doe het inderdaad altijd na koffietijd ;) want als ik dat ook nog moet zetten haha.

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou een aparte tafel (of ruimte die je hebt) maken en daar plaastic bekertjes en drinken neer zetten zodat diegene die drinken willen zelf kunnen pakken maar ik zou het niet voor je op de tafel zetten (vind ik niet netjes en erg rommelig staan)

11. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik serveer, die horeca blijft erin zitten denk ik haha.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nee idd wel een aparte tafel, niet in de woonkamer op de salontafel. Zo blijft iedereen ook niet de hele avond stijf op z'n plek zitten.

Moet overigens wel zeggen dat de keren dat ik zelfbediening heb gedaan er aanmerkelijk minder gedronken werd. Op de een of andere manier pakten ze toch niet zoveel!! Maar goed, ik ga het de volgende keer gewoon weer zo doen, want ik wil ook weleens genieten van een verjaardag ipv de hele dag te lopen!!!

13. p1982

p1982 Niet meer actief

1e ronde doen wij in en daarna is het zelfbediening.
    merk wel dat er minder gedronken wordt maar jammer dan anders blijf je lopen

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar doen jullie het altijd na de koffie dan? Want hier komen ze altijd rond koffietijd. En met kinderverjaardagen is het overdag, dus dan drinken de mensen ook koffie met gebak!!!

15. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij nodigen ook mensen uit na de koffie.
    Eerste rondje doen we zelf daarna kan iedereen gewoon zelf pakken
    Als ik zie dat iemand al even met een leeg glas zit dan vraag ik wel wat die persoon wil drinken maar zeg dan ook dat ze zelf vrij zijn om te pakken wat ze willen.
    Dit doen we vooral met een grotere groep, bij kleinere groepen lopen we zelf meer

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar hoe laat laat je de visite dan komen?

17. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Kinder verjaardagen zijn inderdaad overdag dus dan wel taart en koffie maar daarna is het ook gewoon zelf pakken.
    Eigenlijk gaat dat best goed hoor.
    En mensen pakken ook vaak wat voor elkaar

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ach hoe je het ook went of keert, je bent altijd zelf druk met je eigen verjaardagen!! Maar zelfbediening scheelt idd wel wat!!

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Wij vieren alleen verjaardagen en dan zetten we er groot bij 'Na de koffie' hup..gelijk aan het drank haha!

Maar als onze kleine jarig is zal dat wel anders zijn..

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij doen altijd eerste koffie-rondje wel rondbrengen, maar voor de rest zelfbediening. Iedereen onder de 50 gaat daar ook makkelijk in mee, dus hoeven we alleen voor onze (groot-)ouders nog maar te lopen ;)

Deel Deze Pagina