Ik hoop dat als je belt met t KDV dat er een plekje is op de dinsdag, al is t maar een halve dag toch? En als er geen plek is hou je je aanbevolen als er iets vrijkomt. Het is heeeeeel erg triest dat ze je dreigt met t oppassen en als t haar uitkomt roept dat je hem dan ook niet hoeft te brengen, en dingen inplannen op de dga dat ze moet opassen etc... Ppfffff weet niet hoe oud je zus is maar klinkt erggg kinderachtig! Ze heeft vast wel door dat ze je ermee in de problemen werkt hoor, maar ze voelt zich machtig. Als ik jou was zou ik even verder kijken voor andere oplossingen, laat je niet constant dreigen door haar en altijd maar alles pikken omdat je zoontje opgevangen moet worden, ze maakt er misbruik van! Dikke knuffel en kus voor je, als je in de buurt woonde deed ik t met plezier voor je ! Hopelijk vind je een oplossing meid... Zou me kind niet eens meer willen brengen bij zo een type die roept wat der uitkomt en der afspraken niet nakomt...
Hoi lieve meiden, Ik heb ondertussen met mijn ex uitgebreid hierover gesproken. Ik heb hem het verhaal verteld met iets meer details.. Hij vond het net als velen van jullie een vage iets vanuit haar. Maar ook was hij van mening dat ik met haar hierover had moeten praten, zeker omdat mijn nicht wel had gevraagd of ik meedeed aan het weekend film kijken. Ik begreep zijn standpunt, die ook overeenkomt met sommige van jullie standpunten. Maar hoe meer we erover spraken hoe duidelijker het werd dat zij gewoon hierin fout is. Ik wil het niet goed praten voor mezelf, maar ik ben erg blij dat hij mij begrijpt. En tja, dat ze me behoorlijk in de problemen werkt. Aankomende dinsdag kan hij echt niet oppassen, normaal had hij dat echt gedaan, en ik kan mijn lessen echt niet missen omdat ik vorige week al afwezig was door haar. Mijn moeder werkt de hele dag door en kan ook niet oppassen, verder is er niemand beschikbaar, vriendinnen werken etc. Nu is het zo dat hij 2 dinsdagen naar de opvang moet, hopelijk gaat dat. En in de maand december is E. vrij omdat ik een weekje weg ben naar berlijn met school en dan kan hij de dinsdagen dat ik naar school moet oppassen. En hopelijk kan ik met de nieuwe kdv regelen dat Cris ook op de dinsdag opvang heeft. E. vind het heel naar en kinderachtig allemaal.. Hij kent haar en begrijpt haar gedrag dus ook niet. Door haar gedoe moeten we gewoon 140 euro extra betalen voor 2 dagen opvang, laat staan als de maand dec erbij kwam. Ik heb mijn ex duidelijk gemaakt van ook al biedt zij haar excuses aan ik dan nog steeds opvang wil voor de dinsdag. Want ik ben echt klaar met haar... Hij is het met me eens... En ik snap trouwens ook wel dat ze misschien geen zin had in mij ofzo.. kan idd, maar had dat dan gewoon gezegd. Dan was het waarschijnlijk anders afgelopen... Ik ben daar niet moeilijk in, zolang je eerlijk bent. Tuurlijk zou het me raken maar ja ik zou er niet boos om worden. Als ik dan denk aan, wat ik allemaal wel niet voor haar doe... Ze belt me of ik sigarrete voor haar wil kopen, terwijl ze thuis zit en geen zin heeft om weg te gaan, zij woont in maassluis en ik in Rotterdam... En ik doe dat voor haar.. ik rijd 20 km om sigarrete voor haar te kopen en bij dr thuis te brengen... en zo zijn er andere dingen.. en toch, zo... en daarom vraag ik me af waar heb ik dat nou aan verdient. Mij uitschelden waar iedereen bij is.. en nog veel meer... voel me soms echt waardeloos.
goed dat je opvang regelt! en tis idd fout van haar kant. wat fout is van jou is dat jij je dus idd laat gebruiken. en een ander over jouw grenzen laat gaan. Kijk als iemand nu belt ik vind t leuk als je komt en kan je dan opweg gelijk iets meenemen.. dan ben jij nog de hoofdmoot om te komen ik vind het goed dat je probeerd voor jezelf op te komen en snap ook dat dat in sommige situaties erg lastig is. soms kan je ook gewoon TE lief zijn hopelijk lukt het de oppas en kan dat binnekort voor vast!
Hi meid, Ik heb in vogelvlucht je het verhaal gelezen - laat de opvang van je kind geen zwakke plek worden van je. Ik zou dan inderdaad permanent een andere opvang zoeken. Ze doet je een gunst maar ze moet er geen misbruik van maken ook al is het je zus! hoop dat het lukt met de kinderopvang. Kost geld maar je hebt dan ook altijd plek op de afgenomen dagen. - dat ze je heeft uitgescholden in bijzijn van anderen is 1 ding. Maar ik zou het haar kwalijk nemen dat ze in het bijzijn van je kind je heeft uitgescholden. Je kind is nog misschien nog te klein om iets te snappen. Maar dat zal veranderen. Wat voor indruk en voorbeeld geeft ze aan je kind? - je zus had inderdaad eerlijk tegen je moeten zeggen,. Maar misschien doordat ze wekelijks op C past dat ze jullie nu "te vaak" ziet? Wij hebben zelfde meegemaakt alleen dan van de andere kant ons zoontje was een paar weken oud. Het werd er een gewoonte gemaakt dat de "gang" bij ons thuis kwam om te chillen. Hardstikke gezellig maar wij waren dan altijd bezig met bedienen, huis opruimen etc. We hebben een keer mijn schoonzusje ook gezegd dat ze een andere dag welkom was maar niet op die dag wanneer toevallig 2 van onze vrienden langskwamen. Sindsdien is ze nooit meer geweest misschien heeft je zus wel een goede reden. Heeft ze behoefte aan ander soort contacten??
Idd zeg vreselijk!!! Ik snap niet eens dat je er over na denk sigaretten voor haar te gaan halen. Dat ze dat durft te vragen zeg echt bizar!
He meiden, Bedankt voor jullie reacties. Over het algemeen vind ik het niet zo heel erg dat ze zulke dingen vraagt, ik doe het soms wel graag, het is niet dat ik daarmee zit. Het gaat er bij mij meer om, hoe lomp ze kan doen in het bijzijn van andere. Ik heb vandaag naar de dagverblijf gebeld met de vraag of hij morgen daar terecht kan, gelukkig is dat mogelijk. Volgende week ook. De nieuwe dagverblijf zit vol op de dinsdag, maar volgens haar zou een kind weggaan dus dan zou cris die plek krijgen. Nog geen zekerheid dus. Ik heb na zaterdag niets meer tegen mijn zus gezegd. Vandaag heeft ze een paar keer gebeld, en een sms gestuurd met: 'wat mij betreft mag sinterklaas doorgaan'. Mijn ex en ik hadden bedacht om een sinterklaas feestje te houden voor de kinderen. Hij heeft ook een echte sintpak gekocht, vet duur, alleen voor dat feestje, mijn broer zou zwarte piet spelen. En dit hele gebeuren zou plaats vinden bij mijn zus, andere kinderen en ouders uitgenodigd etc. De man van mijn zus heeft een hekel aan sinterklaas, hij vind het discriminerend en bla bla bla... dus de sfeer was al door hem verpest etc etc doet er verder niet toe. Nou vandaar het smsje, toen ik het las vond ik het bijna lachwekkend. Ze biedt haar excuses niet eens en dan zo een sms. Ik ben daar verder niet op ingegaan, het is hartstikke spijtig voor de kinderen maar ze moet natuurlijk niet verwachten dat ik doodleuk sinterklaas bij haar thuis ga zitten vieren, terwijl er veel spanning is, ook dit begreep mijn ex ook. Hij vind het heel jammer omdat hij echt graag sint wilde spelen voor de kleintjes, maar hij begrijpt me volkomen. Nou daarna heeft ze een aantal keer gebeld, maar ik heb het verder gelaten, niet opgenomen. Vervolgens ontving ik een sms van haar van: 'hoelaat breng je Cristiano morgen, want ik heb om 09.10u een afspraak'. Ook hier heb ik verder geen antwoord op gegeven. Ik ben op het moment er echt klaar mee. Zeker omdat zij gewoon hier een spelletje van loop te maken, het ene moment, kom hem niet brengen en het andere moment hoelaat kom je hem brengen. Mijn broertje is ook van mening dat het niet kan wat zij doet. Zucht.. ik weet het even niet meer.
Ik zou je alleen wel adviseren op te nemen en netjes te praten. Bedoel zou je het contact niet willen herstellen op vrijblijvende wijze? met andere woorden zij past niet meer op. maar voor gewoon vrijblijvend leuke dingen contact hebben. dan wel afspraak is afspraak en als er wat mee is. dan normaal zeggen. maar ik vind helemaal niet reageren ook niet netjes. denk dat dit haar vreemde manier van sorry zeggen is.. (tja.. sommigen werken zo) je verlaagd jezelf nu een btje tot haar niveau.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik tegen haar moet zeggen, en heb er eerlijk gezegd op het moment geen behoefte om met haar te praten. Niet omdat ik dat niet durf maar die behoefte is gewoon niet aanwezig op het moment. Later deze week misschien wel. ik zie het niet als verlagen maar meer even afstand en even laten rusten.
Dan kan je dat toch zeggen. meid je hebt me pijn gedaan door de manier waarop je gehandeld heb. ik wil het even laten bezinken ik bel je aan het eind van de week nog een keer..? Want dan weet ze ook gelijk dat Cris morgen niet komt. nu denkt ze van wel...
Ik ben niet altijd zo wijs hoor en je moet doen wat je zelf goeddunkt.. want soms moet ik mijn eiguh.. adviezen iets beter opvolgen hoor maar zou t wel top van je vinden als je t zou doen. En zo niet ook goed hoor... maar ik zeg alleen maar wat de "betere" oplossing zou zijn. of de volwassenere oplossing
ik val een beetje over je zin: door haar moeten we 140 euro extra betalen.... das natuurlijk niet waar.... jullie hebben samen een kind, zij is niet verplicht op jullie kind te passen......het is een gunst geen recht....het komt een beetje slachtofferig op mij over... dat valt me meer op: opmerkingen als : "waar heb ik het aan verdiend"..... stel je niet zo afhankelijk van haar op, neem zelf het heft in handen..... s6!
is het niet meer een verhaal van voor wat hoort wat??? sigaretjes halen o.a maar denk dat je zus meer met je speelt dan je lief is.
Het is vanuit jou kant verteld, dus of je zus je niet heeft genodigd om de reden die jij aan geeft, is denk ik wel een aanname? Of heeft ze het ook echt tegen je gezegd, ik nodig je niet uit omdat we dit met stelletjes gaan kijken? En wat is dan de reden dat je niet gewoon heel blij op de uitnodiging van je nicht in gaat? Ik zou gewoon keihard gezegd hebben dat ik ook kwam omdat zij me had uitgenodigd en mijn zus even helemaal negeren hoor. Ze komt een beetje verwend op me over. En jij komt angstig op me over. Als je bang bent om haar te verliezen of om ruzie met haar te krijgen en daardoor niet voor je eigen stukje op komt, geef je haar een vrijkaartje om zo met je om te springen. Ik zou zorgen dat ik niet meer afhankelijk was van haar, dus ook niet met de oppas. Je hebt niets aan een ongeleid projectiel en zo gedraagt ze zich wel.
ik had denk ik haar opgebeld en uitgelegd dat ik niet meer op haar aan zou kunnen wat betreft oppassen omdat elke keer als er problemen zijn cris ineens niet meer hoeft te komen en dat je opleiding en cris daar de dupe van worden. dat je cris op dinsdag naar de opvang doet zodat dat niet meer tussen jullie in kan komen te staan. en dan kan je ook eens aangeven dat er het een en ander echt eerlijk uitgesproken moet worden en dan ook van jou kant aangezien ze dan niet kan dreigen met het niet oppassen en jij misschien ook eens duidelijk je mening kan geven zonder bang te zijn zonder oppas te komen zitten. en wie weet lukt het dan nog om de gemoederen te bedaren voor sinterklaas en kan dat gewoon doorgaan.
Nou ik denk dat niemand leuk vindt om onverwachts 140 euro uit te geven en ook nog onnodig. Het is niet verplicht dat ze oppast maar op het moment dat ze met het idee kwam om op te passen (heeft ze overigens zelf aangeboden) zijn we een overeenkomst aangegaan en als je dan zomaar even zegt van kom hem maar niet meer brengen dan ja is dat wel klote ja. Denk dat jij daar ook mee zou zitten, dat je in een keer onnodig zoveel geld moet betalen, alleen om een nergens opslaande ruzie, die tussen mij en haar gaat en waar mijn kind volledig buiten staat
ben het er wel mee eens dat elke keer als je er wat is dreigen met niet oppassen niet echt netjes is, jongetje kan er ook niks aan doen, en inderdaad, je hebt toegezegd dat je wil oppassen... maarre, zou dan toch naar een andere oppas/gastouder op zoek gaan, dan maar betaald, dit is ook niet een ideale manier van omgang...