Hallo, Mijn dochter is momenteel ruim 1 maand oud en heeft tot begin deze week volledige borstvoeding gehad. Nu ben ik aan het afbouwen en krijgt ze 2x per dag flesvoeding (hypoalergeen) Gedurende de borstvoeding had ze nagenoeg na iedere voeding een poepluier. Sinds de start van het afbouwen poept ze aanzienlijk minder vaak. Wel laat ze veel scheetjes, maar ik heb niet het idee dat ze krampjes heeft. Is dit normaal? Hoeveel poepluiers moet een baby van 1 maand gemiddeld per dag produceren? Alvast bedankt voor het antwoord. Gr. Danielle
Een gemiddelde geven is moeilijk omdat dit voor elk kind weer anders ligt. De overgang nu leidt vaak tot een ander ontlastingspatroon. Houdt het even in de gaten en zolang je dochter er geen last van heeft zou ik me geen zorgen maken. Flesvoeding is wat moeilijker verteerbaar dan borstvoeding. Ilja
Hoi Kwebbeltje, Bedankt voor je snelle reactie. Mijn dochtertje heeft vandaag 2 poepluiers gehad, dus ik maakte me zorgen om niets. Moet ik nu toch nog de vitamine K blijven geven? of kan ik daar mee stoppen? (Of pas als de borstvoeding helemaal is afgebouwd?) Gr. D