Hoi hoi, Momenteel ben ik 25 weken en 5 dagen zwanger. Sinds ik 23 weken en 2 dagen zwanger was enorm last van nierstuwing aan de rechterkant. Hiervoor al wel last van mijn rug maar dacht dat het bandenpijn of zo was. Met 23 weken kreeg ik ineens een hevige koliekaanval. Ik wist niet meer hoe ik het had, de vk gebeld, gelukkig geen ontsluiting. Doorgestuurd naar het ziekenhuis en toen bleek het nierstuwing te zijn. De afgelopen weken was de pijn wisselend afwezig, regelmatig koliekaanvallen gehad maar soms zat er een dag tussen dat ik alleen last van flankpijn had. Momenteel gebruik ik 8 paracetamollen per dag (4 x 2) en 3 keer daags 2 zetpillen bactopan. Maar eerlijk gezegd is het hiermee amper uit te houden. Vandaag de hele dag al enorme pijn, wisselend van een drukkende pijn in mijn rechterflank, tot buikpijn, tot enorme pijn in zowel mijn buik, rug en zij. Wie heeft dit ook? En hebben jullie nog tips? Zie enorm op tegen de nacht omdat ik dan bij deze pijn ook steeds last krijg van het feit dat het uitstraalt naar mijn been (tot de knie) en naar boven (tot mijn schouders) krijg dan ook soort spasmen in mn benen. Herkent iemand dit????
Geen ervaring mee maar het lijkt me vreselijk. Als de pijnstillers onvoldoende helpen zou ik opnieuw langs het ziekenhuis gaan. Dit kan je natuurlijk niet al die tijd zo volhouden. Heel veel sterkte!
Weten ze waarom je stuwing hebt? Is het een steentje, of wordt je urineleider afgekneld door de baarmoeder/baby? Ik heb er zelf op en af last van door dat 2e. Ben wel bekend met nierstenen, maar heb die nu dus niet. Ik ben tot nu toe 1x opgenomen geweest met ruim 20 weken voor een buscopan infuus. Daarna met zetpillen naar huis en nu gaat het nog steeds goed *afkloppen*. Wat je zelf kunt doen (als het geen steentje is), is op je goede zij gaan liggen om de druk op je urineweg en nier te verminderen. Maar eerlijk gezegd zou ik ook nog eens aan de bel trekken en zeggen dat dit niet te doen is. Als ik weer zoveel pijn krijg, nemen ze me weer op.
Dank je wel Madelie! @ MamaIII, de urineleider wordt inderdaad afgekneld door de baarmoeder. Heb wel geprobeerd vooral links te liggen, maar ondertussen was er op de echo bij de uroloog een week geleden ook te zien dat links ook aan het stuwen is. Heb daar wel minder last van, voel het alleen af en toe. Dus wissel nu maar weer gewoon af... Hoe erg was de pijn toen je opgenomen werd? Had je toen echt een heftige koliekaanval of gewoon veel constante pijn? Vind het zo lastig in te schatten. Denk steeds het gaat nog wel even, maar het doet wel echt zeer en mijn man wordt er ook heel onrustig van.
Ik had continue pijn met hevige kolieken erbij die een iedere keer een paar uur aanhielden. Dat ze me opnamen had ook te maken met de harde buiken die ik weer krijg van de kolieken en de pijn is simpelweg niet dragelijk... Ik heb een flink verleden met nierstenen, een keer een maand opgenomen geweest na 2 jaar koliekaanvallen. Toen bleek ik een steen te hebben van 2cm en een bloedvergiftiging door een zware ontsteking van de linker nier. Was de eerste 2 dagen kritiek. Die linker nier heeft een flinke optater gehad, ondanks dat hij 2 weken ontzien is met een nierdrain. Die blijft nu hypergevoelig. Daarna nog 3x opgenomen geweest met steentjes. Misschien dat ze daarom geen risico's nemen? Maar hoe dan ook, de pijn die je hebt van de kolieken, is niet te doen. Die vind ik erger dan de pijn van een hele bevalling. Ik zou echt je uroloog nogmaals contacten hoor. In het uiterste geval olaatsen ze een dubbel j katheter heb ik begrepen. Dan blijft de boel open staan. Wanneer ik voor de 37 weken vaker die pijn krijg, proberen ze de boel eerst rustig te krijgen met een infuus, helpt dat niet, dan een dubbel j en inleiding met 37 weken. Sinds vanmorgen heb ik weer continue pijn in beide flanken, hoop dat het niet doorzet...
Jeetje klinkt alsof je flink veel last hebt! Ik heb ook nierstuwing (gehad).. begon met een pijn in de flank en ik was die dag druk geweest dus dacht dat het daaraan lag.. dag daarna kon ik niks meer constant erge pijn en daar kwamen iedere keer de koliek aanvallen bij.. Ik vond het fijn om tijdens de erge pijn op zn hondjes te zitten.. Dus steunen op onderarmen en knieƫn.. Dit haalt de druk van de baarmoeder wat weg.. heb op gegeven moment buscopan gekregen en vanaf dat moment kon ik ook weer fatsoenlijk plassen (ik had al weken voor de pijn aangegeven bij vk dat ik vond dat ik zo weinig moest plassen). Van de gynaecoloog moest ik bij de laatste controle weer stoppen met de buscopan en dat gaat tot nu toe nog steeds goed. Merk wel dat het plassen weer minder is geworden en af en toe komt de pijn in mn flank weer opzetten maar zakt dan ook weer weg. De gynaecoloog heeft tijdens eerste gesprek gezegd dat als ik ondanks zetpillen toch nog veel pijn bleef houden ik weer moest bellen omdat ze ook nog wel wat sterkers had. Als ik jou was zou ik dus zeker nog eens afspraak maken! Heel veel sterkte!
@ Mama III, kan me goed voorstellen dat ze in jouw situatie geen enkel risico willen nemen. Klinkt behoorlijk heftig! Ja die pijn is echt geen pretje, begin links ook steeds meer te voelen. @ Woman 1988, bedankt dat je dit wil delen, ja ik merk ook dat ik minder hoef te plassen dan voorheen. Hier vandaag ook weer behoorlijke flankpijn, nu aan beide kanten. Gelukkig nog geen echte koliekaanval gehad, die lijkt toch wat onderdrukt te worden door de medicatie. Vannacht ook tot 4:00 wakker gelegen van de pijn en harde buiken, kon mn draai niet echt vinden. Daarna toch nog even geslapen en werd wakker met buikpijn (hoog meer richting de maag) en een misselijk gevoel. Dit schijnt er ook bij te horen. Herkennen meer mensen dat?
@ woman 1988, ben eigenlijk wel benieuwd wat je gyn bedoelde met dat zwaardere middel wat ze anders nog zou hebben. Gebruikte je ook al paracetamol max dosering naast de buscopan op dat moment? Aan mij is verteld dat er voor thuis geen andere medicatie voor mij is. Alleen evt. in het ziekenhuis d.m.v. infuus. Nu ben ik ook allergisch voor NSAID- remmers dus dan valt er natuurlijk ook al een hoop af. Al zijn die sowieso niet goed voor een mens en zeker niet als je zwanger bent. Maar ja soms moet je wat he.
sorry dat heeft ze niet verteld, maar ik denk inderdaad infuus.. Als het niet anders is zou ik wel aan de bel trekken het is ook belangrijk dat je wat rust kan pakken! Ik ben op maandag gestart met buscopan en was na ruim een week behoorlijk pijnvrij! Ben toen ook weer aan het werk gegaan. blijkbaar heb ik behoorlijk geluk gehad!
Wow dat klinkt inderdaad goed Misschien dat de blokkade dan is opgeheven doordat je baarmoeder/kindje van positie veranderd is.
Hier nog steeds flink last van nierstuwing, al is het over het algemeen nog wel beheersbaar. Deze week contact gehad met het ziekenhuis, ze vonden het daar ook op de grens van beheersbaarheid qua pijn. Maar gaven ook eerlijk aan dat er weinig/geen goede alternatieven zijn. Wel noodoplossingen maar allemaal met grote kans op complicaties....tsja.... Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren! Dus deel gerust jouw verhaal! Ben benieuwd welke keuzes jouw worden voorgehouden en welke keuzes jij maakt.......