morgen dames! zit met het volgende, heb de zoekfunctie al gebruikt en wel het eea gelezen maar het meeste heb ik al geprobeerd dochterlief slaapt van 19.00 tot gem 9 uur soms half 9 maar sinds een week is ze op haar buik aan het draaien niet erg dus wij leggen haar terug, als ik in de ochtend bij der kom ligt ze vrolijk op haar buik ik luier verschonen en die is me toch nat aan de voorkant!! verder niet bij nagedacht eigenlijk..maar ze ligt dus graag op haar buik.. gisterenavond bleef ze slapen op haar buik! hartstikke fijn gelukkig niet meer terugdraaien midden in de nacht..had haar luier al achterstevoren gedaan omdat ik dat als tip had gelezen.. nou dat heeft dus niet geholpen want stond vanmorgen om half 8 onder de douche madam was zelf zeiknat, romper, luier doorweekt, slaapzak en hoeslaken.. gelukkig had ik er al een molton onderliggen.. maar nu wie heeft er tips?? heb het volgende al geprobeerd: -maat groter -andere luier ( krijgt ze uitslag van ) -2 stuks over elkaar ( na 4 uurtjes weigerde ze te slapen dus eraf ) -achterstevoren las toen ik de zoekfuncite gebruitke wel een tip over een zindelijkheids trainingsbroekje van de hema voor 3,95 om die over de luier te doen maar zijn er nog meer opties of wordt het gewoon elke ochtend wassen??? hoop dat er nog andere tips zijn?? thanks liefs nonnie
Ik zou dan idd zo'n broekje erover heen doen. Gelukkig heb ik er hier zelden last van. Wat je misschien nog kunt doen, als je zelf naar bed gaat haar nog even een schone luier geven. Mag ik vragen wat jij haar na 17.00 nog te drinken geeft, want hier is het namelijk wel prijs als ik hem na 17.00 nog een beetje rosvicee geef. Hij krijgt om 17.30 avondeten en pap dan om 19.00 nachtpap dus niets meer te drinken. Misschien dat dat nog iets is waar je op kunt letten. Succes
@que, ze krijgt avondeten om half 6 en dan om 19.00 fles 200cc maar die krijgt ze nog 3 dagen en dan gaat ie eraf.. verder krijgt ze niets extra's.. geloof dat ik nu eerst maar dat broekje ga halen
ik weet niet of je dicht bij duitsland woont maar de pampers in duitsland babydream heten ze zijn de enige waarin mijn dochter droog blijft. en ik heb ook echt alles al geprobeerd.
nee, maar mijn zusje wel dus mocht het broekje niet helpen ga ik ze zeker proberen, welke maat heb ik dan nodig maw lopen de maten hetzelfde als de pampers???
Er is inderdaad al eens eerder een topic over geweest. Toen werd de tip gegeven om een dik maandverband of kraamverband in de luier te plakken. Zeg maar op de bovenste rand van de luier, bovenin, net onder de navel. En het schijnt ook dat inlegluiers helpen, die men gebruikt bij katoenen luiers. Zijn die niet uitwasbaar. Dan scheelt het qua kosten.
Je hebt zowel wasbare als wegwerpinlegluiers. Je kunt bijv. bamboe inlegluiers gebruiken of bamboo met een laagje fleece, zodat ze droog aan blijven voelen. Bamboe neemt meer op dan katoen en is aardig dun. Bij de Emté hier verkopen ze ook inlegluiers (wegwerp) van het merk Europrofit ofzo. Ligt bij de luiers, helemaal onder in het schap, een nietszeggende wit met donkerblauwe verpakking als ik me goed herinner.
@gwenolyn, waar zijn die verkrijgbaar?? @grietje, das een goed idee heb nog kraamverband liggen @jo, ga wel even kijken van de week als ik boodschappen ga halen thanks..
Hier had ze het ook af en toe! Ligt gewoon veel op haar buik en dan zit de voorkant van de luier supervol, terwijl de achterkant bijna droog is! Hier trek ik de voorkant van de luier iets hoger op. En ik geef haar bij het avondeten nog drinken en daarna krijgt ze niks meer. Ze plast trouwens wel altijd voor het slapen gaan op het potje, dus die plas is er ook al uit voor ze gaat slapen!
ik zou zo'n plastic overbroekje aanschaffen Plus eens zien welk merk luier je het beste kunt hebben. Hier heb ik voor de nacht nog altijd, (vanwege heel lang nog nachtvoedingen en dus veel plassen 's nachts) steeds gewerkt met Huggies: die lekten het minste door/houden het beste vocht vast.
@skye, thanks voor de tip maar dat heb ik al geprobeerd en op het potje gaan kan ik wel proberen maar heeft niet veel nut denk ik @rozemarijke, zoals ik al in de beginpost zei krijgt ze van andere luiers uitslag behalve bij pampers maar kan huggies nog wel eens proberen.. overbroekje is gekocht idd dus we zullen zien morgen ochtend..
dat weet ik niet ik ben al vrij snel overgestapt op deze luiers had toen maat 2 van pampers en ook maat 2 van babydream, bij pampers kreeg ze ook onwijze uitslag. de babydream luiers zijn ook maar 5,- per pak van 36 luiers
nou broekje heeft vannacht geholpen, alleen het randje van het broekje was wat vochtig maar das alles, dus hopen dat het vannacht weer goed gaat!!!
Hoe koud is het op haar kamertje? Ik vraag dat omdat mijn dochter 3 nachten vréselijk doorgelekt is tijdens vakantie. Het was daar op haar kamertje 13 à 14 graden, terwijl het thuis 19 graden is. Ze had op vakantie wel een dikke pyama aan, maar het was wel heel typisch dat ze daar zo erg doorlekte en thuis niet. Het lag waarschijnlijk aan de kou denk ik dus.
het is altijd koud op haar kamertje want ze heeft enkelglas en de wind staat altijd op die kamer, standaard is het er 16 graden tijdens de koude winterdagen had ik de verwarming even aangedaan overdag en toen was het 18 graden maar das alweer ruim 3 weken geleden, het komt echt omdat ze nu sinds een week op haar buik slaapt dat heeft ze daarvoor nooooooit gedaan..
Hier hetzelfde probleem...Een buikslaper van 15 maanden. Elke ochtend nat, romper, pyama, slaapzak Hebben nu al zoveel geprobeerd...Ook al zo'n trainingsbroekje gehaald bij de Hema, maar dat helpt niet. Nu luiers (pampers) 4, 4+, 5 geprobeerd. Weet het ook echt niet meer......Maandverband voorin hebben we ook gedaan, hielp een paar keer, maar toen lekte hij weer via zijn beentjes. Blijf hier wel meelezen voor de tip... Inlegluiers heb ik nog nooit van gehoord, maar ga ze vanmiddag meteen ergens kopen; wie weet!