Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie om een zwangerschapsmasker te voorkomen? En smeren jullie inderdaad elk uur opnieuw in, zoals aangeraden wordt? Want dan lijkt me toch dat je gezicht 's avonds druipt van het vet?! En heeft het bij jullie geholpen?
Volgens mij maakt het niet uit welke je gebruikt, als je maar een hoge factor gebruikt (50+/sunblock wordt aangeraden).. En vaak herhalen inderdaad.. Niet alle zonnebrand is vettig, en anders even je gezicht wassen 's avonds Ik gebruik gewoon factor 30, maar hou wel goed in de gaten of ik iets van vlekken zie en zodra dat zo is ga ik gewoon niet meer zonnen met mijn gezicht en sunblock smeren haha.. Niet iedereen krijgt een zwangerschapsmasker..
Ik heb gesmeerd met factor 30 en onder de parasol gezeten. Ik verbrand sowieso erg snel, dus lig / zit vaak niet in de volle zon.
Ik heb in mijn zwangerschappen gesmeerd met factor 50 en dan niet teveel met mijn gezicht in de zon. Ik heb zeker niet elk uur opnieuw gesmeerd hoor.
Mijn zonnebescherming was niet in de zon komen. Kon toen niet tegen de warmte terwijl ik het nu heerlijk vind. Ik smeer mij nooit in, maar heb tijdens de zwangerschap wel allemaal pigmentvlekken erbij gekregen vooral in het decolleté gebied. Een hoge uv beschermer lijkt mij verstandig, ga ik bij de volgende zwangerschap wel doen.
Ik en helemaal niet in de zon gekomen en zelfs factor 50 gesmeerd op winterdagen en toch een flinke malesma masker op mijn voorhoofd, zelfs onder m'n oksels Het kan ook hormonaal zijn/komen ipv de zo'n. Nu 4 maanden ma de bevalling nog duidelijk aanwezig en moet langsgaan weggaan volgens de dermatoloog, maar garantie dat het helemaal weggaat heb ik niet
Ik ben net terug uit Maleisie en ik heb echt met factor 50 gesmeerd. Maar niet elk uur, getsie . Gewoon logisch, voorhoofd, kin en jukbenen. De rest met factor 20. Helaas niet zo bruin maar geen lelijke vlek te zien!
Ik smeer 's ochtends een BB-creme met factor 30 op mijn gezicht en afhankelijk van het weer smeer ik ook zonnebrand met factor 30 op mijn lijf. Ben zelf lichtgetint, maar smeer normaalgesproken eigenlijk altijd met factor 30 als ik voor het eerst de zon in ga (dus ook als ik niet zwanger ben) of in het begin van een vakantie. Naarmate de zomer verder gaat smeer ik een steeds lagere factor.
Een zwangerschapsmasker kun je niet voorkomen door zonnebrand te smeren. Alleen om verbranden te voorkomen. Het beste kun je een grote hoed opzetten om zon uit je gezicht, decolleté en nek te houden.
Hoi, Hier een echt buitenmens, tijdens deze heerlijke dagen smeer ik mn gezicht in met factor 20, niet elk uur...anders kan ik niks meer zien door mn lenzen... Ook draag ik buiten continue een pet of hoedje... Heeft er iemand een goede (betaalbare)dagcreme waar een hoge factor inzit??heb vandaag even staan kijken bij de etos...maar zie door de bomen t bos niet meer!
@rosa: kijk eens naar de oil of olaz Total effects 7 Daar zit oa een hoge factor in en is gewoon een dagcreme
Ik heb kinderzonnebrand factor 50 van de Lidl voor m'n gezicht, en factor 30 voor de rest van m'n lichaam. En probeer zoveel mogelijk een petje te dragen om m'n gezicht te beschermen.
Hier gewoon een dagcreme ( of foundtion ) met factor 30+ Kan niet zo goed tegen zonnebrand op mijn gezicht en voor die laatste weken neem ik de gok maar.. blijf wel redelijk in de schaduw ivm dat ik nu niet meer zo goed tegen de hitte kan..
betaalbaar bijvoorbeeld de bb creme van maybelline met fac 30 weet niet of je van bb creme houd natuurlijk.. ( is trouwens een 10tje ofzoiets)
Niet mee eens. Ik denk dat je het beste allebei kunt doen. In de schaduw krijgt je huid nog altijd 70% UV stralen mee. Genoeg om pigment in je huid naar boven te halen. Alleen in de schaduw zitten is niet voldoende. Het is waar dat het hormonaal is, maar de zon kan pigmentverstoringen zeker uitlokken/versterken. Ik smeer factor 50. Heb die van het kruidv. Een klein flesje. Ik vind hem niet vet en op zonnige dagen gebruik ik hem zelfs onder make-up. (normaal gesproken smeer ik dagcreme met lichte factor). Oh, en let er altijd op dat de zonnebrandcreme beschermt tegen UVA en UVB. Sommige beschermen alleen tegen UVA (langdurige zonschade/veroudering), terwijl UVB met name zorgt voor zonnebrand en snelle bruinig van de huid (en dus ook op den duur pigmentverstoringen, huidkanker ed.)