Wie heeft de ultieme shampootip. Ik word gestoord van mijn haar en huid. Ik heb van mezelf een zeeeer droge huid. Lees: helemaal strak na het douchen en schilferig, eczeemgevoelig. Nu heb ik laatst een paar maanden behoorlijk haaruitval gehad en het is nog niet helemaal over. Mijn hoofdhuid jeukt, vooral na even niet wassen (dag 2). Mijn haar is ontzettend snel vet. Op dag 2 ziet het er al niet meer uit. Kapper adviseert toch om niet dagelijks te wassen. Mijn hoofdhuid zag er volgens haar wel geïrriteerd uit. De mega dure shampoo van de kapper beviel me ook echt niet... Wie heeft een tip voor een droge hoofdhuid die wel snel vet wordt? En, moet ik nou wel of niet elke dag wassen? Ergens anders las ik juist wel dagelijks wassen omdat de haarzakjes verstopt gaan zitten met overtollig talg en dit ook weer haaruitval veroorzaakt... Afbouwen heb ik al eens geprobeerd maar na 3 weken tobben en steeds minder wassen merkte ik geen enkele verbetering; mijn haar bleef na 1 dag vet worden...
Ik wissel het af met gulh voor vet haar en voor droge haar. Dus ene keer de ene en andere keer de andere. Ik sla meestal 1 dag over maar ligt ook aan als ik gewerkt heb dus soms wel elke dag.
https://www.thuisarts.nl/eczeem-met-schilfers-op-hoofd-gezicht-of-oren/ik-heb-eczeem-op-mijn-hoofd-met-veel-schilfers Bedoel je dit?
En savonds arganolie masseren op de hoofdhuid alleen? Ermee slapen en s ochtends alleen met water spoelen? De olie is wel vettig maar dan dus echt op de hoofdhuid hmm even opgezocht en het schijnt juist goed te werken omdat het de talgproductie remt.
Dit inderdaad, ik heb daar ook last van , gebruik 3x per week een shampoo waar piroctone olamine inzet. Meestal guhl sensitive maar ik heb nu loreal scalp advanced daar zit het ook in. Ik merk wel dat het in het begin heel goed werkt maar na een tijdje toch ook met deze shampoo weer terug komt. Dan stop ik even een weekje en dan gaat het weer beter.
Ik zou eens kijken naar de shampoo van Mediceuticals. Deze hebben diversen speciale shampoo’s voor diversen problemen. Zelf gebruik ik het voor dunner wordend haar en haaruitval. Ze hebben verschillende.
Ik had dit ook heel erg. Heel veel shampoos geprobeerd en zelfs de meest neutrale en natuurlijke (zoals neutral, lovely en eucerin) hielpen niet. En ik heb echt jaren lopen tobben ermee. Toen het haaruitval begon te leiden tot zichtbare kale plekken ben ik pas naar de huisarts gegaan (denk echt pas na 10 jaar van schilfers ofzo) en zij dacht dat mijn hoofdhuid geïrriteerd was door een schimmel infectie. Na speciale shampoo via de apotheek (ketoconazol) die ik nu een paar maanden gebruik is het niet meer jeukerig, geen schilfers meer en het lijkt zelfs of er kleine haartjes beginnen te groeien. Ik ben er (voorzichtig) positief over. Dus misschien even langs je huisarts?
Moet je dan na een bepaalde tijd niet stoppen met die hormoonshampoo? Lijkt mij ook nuet goed om dat langdurig te gebruiken?
Shampoo zonder sulfaten en andere troep gebruiken. Sulfaat droogt je hoofdhuid uit en je talgklieren gaan extra hard aan het werk waardoor je haar snel vet wordt. Ik gebruik een natuurlijke shampoo bar van de tuinen. Ik herken jouw klachten en dit helpt bij mij echt. Neutral bijvoorbeeld zitten geen geur en kleurstoffen is, maar wel sulfaat. Dus ook dat gaat niet werken.
Sowieso moet je er mee stoppen als de klachten weg zijn. Meestal na 4 weken. Maar als het dan terugkomt (wat bij mij het geval was) kan je het met een soort onderhoudsdosis weg houden (eens per 2 weken een keer gebruiken). Het is overigens geen hormoon shampoo. Het is een schimmeldodend middel, net zoiets als wat voor voetschimmel gebruikt wordt.
Ts; ik kaap even je topic maar geef eerst nog even een tipje die bij mijn man werkt. Hij heeft dezelfde klachten als jij hebt. Hij gebruikt de shampoo van La roche posay. Op het begin merkte hij nog geen verschil maar nu de eerste fles leeg is dus wel. Voor schilfers en Roos en nog eentje. Allebei zijn fijn. En nu mijn vraag Ik heb vet haar maar ook een vette hoofdhuid die niet jeukt. Ik merk dat mijn hoofdhuid vet is omdat als ik er met mijn vingers over ga er allemaal vettige schilfertjes los laten. Een soort talg denk ik? Soms maak ik het even helemaal vrij van talg door er met een luizenkam doorheen te gaan. Het is alleen net zo snel weer terug dus moet iets anders gaan proberen. Je ziet het alleen als ik het losmaak en verder is het eigenlijk niet te zien maar ik ben bang dat ik mijn haar ermee verstik en het is al zo dun Iemand tips?
Even naar de huisarts. Die weet wel iets. Ik heb het ook wel eens mega jeuk maar dit komt niet door te veel wassen. De huisarts geeft dan een shampoo die echt wel werkt. Even gebruiken tot over en vooral niet je ogen aan raken. Maar daarna is het wel weg. Nu al heel wat jaartjes geen last meer. Wel ben ik type 1x per week goed wassen met shampoo en verder niet.
Ik herken het. Elke hoofdhuid heeft zijn eigen specifieke eigenschappen. Het is echt even zoeken wat voor jou werkt. Mijn schoonzus werkt voor Loreal en tot nu toe is niets ook maar fijn gebleken. Voor mij werkt heel simpel de antiroos shampoo van Andrelon het beste. De jeuk blijft weg en ik kan een dag, soms 2 overslaan voordat mijn haar weer vet is. Doordat de jeuk weg is ook minder schilfers, want je krabt niet.
Volgens mij stimuleer je juist de aanmaak van talg op deze manier. Standaard tips zoals niet te heet wassen, zachtjes shampoo inmasseren (ook heel weinig gebruiken en 3 keer per week max wassen) zouden ook moeten helpen. En de juiste shampoo natuurlijk. edit. Even opgezocht wat ik zei over het stimuleren door de luizenkam: Niet met je handen door je haar gaan Iets anders dat de talgaanmaak op de hoofdhuid stimuleert, is het te vaak borstelen van het haar of met je handen door je haar gaan. De handen zijn daarnaast van zichzelf ook relatief vet, waardoor je haar er alleen maar vetter door wordt. Je hoofdhuid niet masseren De hoofdhuid inmasseren tijdens het haren wassen is natuurlijk erg prettig, maar ook dat is weer een stimulans voor de productie van talg. Het masseren stimuleert de bloedsomloop. En door een goede doorbloeding neem de hoeveelheid talg weer toe. Probeer de vette hoofdhuid daarom zo veel mogelijk met rust te laten.
Misschien af en toe juist haarolie gebruiken? En misschien een stomme vraag maar drink je wel genoeg water? Ik las laatst ergens dat als je bijvoorbeeld koffie drinkt hiervoor per kop koffie 5 extra glazen water moet drinken. Gek genoeg lijkt dit te kloppen. Ik heb juist dat ik snel schilfers op mn benen krijg en opgezette enkels. Sinds ik dus extra water drink heb ik er gek genoeg veel minder last van.
hmmm dan ben ik toch verkeerd bezig.. ik ben zo bang dat als ik het laat zitten dit mijn haarzakjes beknel waardoor ik nog dunner haar krijg.. Ik ga eens goed aan de slag met de tips om niet in meer in mijn haar te zitten, en met kammen en wassen de hoofdhuid met rust te laten. Donderdag ga ik wel naar een head spa en ben wel even benieuwd wat ze erover zeggen. Daarna eens kijken hoe mijn hoofdhuid het doet en blijft.
Mijn oudste heeft dezelfde klachten (muv haaruitval) en zij gebruikt nu sinds kort een speciale shampoo met Ketoconazol en dat werkt bij haar erg goed. Ze gebruikt er wel (van hetzelfde merk) een conditioner bij, omdat het haar wat droog wordt door de Ketoconazol. Het is wel prijzig, maar ik ben blij dat we eindelijk een shampoo hebben gevonden wat de jeuk stopt. We hebben echt al heel veel speciale shampoos gehad.