Taco heeft sinds vrijdag zijn helm. Hij heeft altijd al een droge huid gehad, ik smeerde altijd iedere keer als hij ging slapen lekker veel olie op zijn hoofd. Nu hij de helm heeft weet ik niet zo goed wat ik er op kan smeren. Wie heeft er tips. kun je er bijvoorbeeld vaseline lanette opsmeren en dan de helm op????
Hoi! Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar mijn zoontje heeft wel een helm. Ik heb er baat bij gehad om antwoorden te vinden door te kijken op Redressiehelm !! Succes! En anders even bellen naar waar je de helm vandaan hebt, die hebben altijd tips, en weten wat wel en niet schadelijk is voor de helm. Je wil dat ding natuurlijk niet verpesten, want volgens mij krijg je er maar 1 vergoed (en dan moet je de 1500euro zelf betalen..). Succes!
Mijn zoontje had ook last van een droge hoofdhuid. Een tip: Lipikar Baume van La Roche Posay. Een andere moeder op dit forum heeft het ook gebruikt voor haar kind met eczeem en het werkt goed. Een soort creme: trekt snel in, geeft niet af en huid wordt lekker zacht. Dit kun je halen bij je apotheek. Let op: niet elke apotheek verkoopt die. Even rondbellen en je komt er snel achter. Een tube van 200 ml kost ongeveer 16 euro. Veel succes en laat even weten of het heeft gewerkt.
ik weet niet hoe strak die helm zit, ik neem aan heel strak, ik zou wel oppassen met welke creme dan ook dat het niet gaat schuren en/of broeien. dus vaseline zou ik niet doen, eerder iets dat snel intrekt
Wat trouwens ook wel kan, is dat je eerst zorgt dat de creme goed in is getrokken voor je de helm weer opzet. Als Noah van de warmte een randje zweet heeft met wat pukkeltjes, was ik eerst zijn hoofdje even met wat lauw water en smeer ik er dan wat sudocreme op, laat dat goed intrekken, tot het niet meer afgeeft, en dan helm pas weer op.