droge hoofdhuid en shampoo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door acire, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

acire Fanatiek lid

hallo,

Sascha heeft al maanden een droge hoofdhuid, er zitten schilfertjes op.
    In het begin waste ik haar haren niet en deed er dan zwitsal massageolie op.
    Ik heb van meerdere mensen 'commentaar' gehad dat ik haar haren niet waste met shampoo, dus nu doe ik dat wel maar ik ben bang dat dat helemaal niet goed is als ze al zo'n droge hoofdhuid heeft.
    ze gaat ook maar 2x per week in bad omdat ze anders droge plekken krijgt op andere delen van haar lichaam.
    alleen ik wil haar hoofd weer gaan insmeren met olie, maar dat ziet er zo vies uit, die vette haren.
    en dan moet ze dus vaker in bad om haar haren weer schoon te krijgen.
    misschien ben ik moeilijk aan het doen terwijl het ook makkelijk kan.
    heeft iemand de oplossing? of hoe doen jullie dat?

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Damani heeft het ook..
    Ik doe hem wel elke dag in bad, hij heeft wel droge plekken, maar probeer elke keer olie in het water te doen en goed in te smeren..
    Z'n haartjes was ik zo 2 á 3 keer in de week, met Weleda body en haarshampoo.
    Soms met Natusan top to toe wash, want die is lekker zacht!

Ohja, Cremebad van Weleda is heeeeeeeeerlijk !
    Mijne is op, dus moet weer een nieuwe halen... ;)

Suc-6 -XXX-

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Demi heeft een hele tijd flink last gehad van berg. Als ik haar in bad doe dan was ik haar haren altijd met shampoo. ( ze gaat om de dag in bad of mee onder de douche) en dan spoel ik als ik klaar ben haar hoofdje nog even met schoon water zodat ik zeker weet dat alle zeepresten eruit zijn. En dan haarlotion erin. Maar demi heeft nog niet zo heel erg veel haar dus het ziet er nu niet ranzig uit als ik dat doe.
    Ze is nu van de berg af...

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik gebruik ook Zarqa haarlotion !
    Ook hier op het forum gehoord, echt TOP spul !

-X-

5. acire

acire Fanatiek lid

ja in bad gebruik ik balneum en dat werkt goed, misschien toch vaker in bad dan.
    want 3 dagen olie in het haar is niks.
    ik ga die haarlotion weleens kopen, waar heb jij dat gekocht mammamirella?

6. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Bij de Etos kan je die kopen en bij de Tuinen geloof ik !

:D

-X- Dus ik doe dan, na het badje oliegel van zwitsal in z'n haar en 's morgens Haarlotion !

-X-

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.446
    36.341
    113
    Je hoeft toch niet elke keer de haartjes te wassen.

Toen Jesper zo jong was, wastten we de haartjes ook helemaal niet vaak hoor.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad niet te vaak wassen en kijk eens wat er gebeurt als je stopt met Zwitsal maar inderdaad iets van Weleda gaat gebruiken. Louise heeft last (gehad) van eczeem en nadat het een tijdje goed ging dacht ik, ik probeer weer eens Zwitsal, nou haar hele hoofd zat meteen weer onder de droge/schilferige plekken na de shampoo-beurt.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahahaha, dat wilde ik ook nét zeggen!
    Nathan heeft geen droge hoofdhuid ofzo, maar zijn haartjes worden er heel mooi van. Lekker zacht.
    En ik was zijn haartje met Natusan shampoo (in de roze fles, ruikt naar rozen)

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    "Lekker laten lullen" ?

:confused:

11. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Zwitsal schijnt helemaal niet zo goed te zijn als word beweert...Je kan bij de Hema ook speciale wattenschijfjes krijgen speciaal voor berg. Hier zit wel een soort olie in, maar het helpt super. Dan maar een tijd wat vetter haar, hoor, dat kon mij niet zoveel schelen ;)

Succes ermee,

Groetjes, vonneg

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja ik zou ze ook lekker laten lullen, die mensen die commentaar geven dat zijn haartjes niet iedere dag met shampoo worden gewassen... is namelijk helemaal niet goed.

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Vind het een beetje raar..
    Ten eerste maak je altijd zelf wel uit wat je doet!
    En sommige mensen vinden dat je het elke dag moet wassen, sommige niet...
    Ik doe het 2 á 3 keer in de week, maar hij gaat wel elke dag in bad... Want dat hoort bij z'n slaapritueel en hij vind het heerlijk!
    En hij heeft dus ook een hele droge hoofdhuid en heel veel schilvers, maar het helpt onwijs als ik het was en daarna lekker met olie smeer en de volgende ochtend met haarlotion !

Iedere moeder doet wat zij goed vind voor haar kindje ! Of het haar nu iedere dag gewassen word of 1x in de maand, dat maakt niet uit !
    Dus zeik aub. geen mensen af die antwoord geven op de vraag.

En Acire, je moet gewoon naar je gevoel luisteren, dat is het beste, je kan wat dingetjes uitproberen!
    En zo vind je vanzelf wat het beste is voor jouw kindje !

Dikke -X-

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik geloof dat het gaat om die mensen uit het eerste berichtje van de topic starter en niet om de dames die antwoord geven.

Die moet je laten lullen, ze kreeg commentaar vertelde ze omdat ze haar haartjes niet met shampoo waste..

;)

15. acire

acire Fanatiek lid

ik denk dat ik maar eens van de zwitsal afstap en weleda halen + zarqa en dat een tijdje probeer.
    de rest van haar lichaam kan wel met zwitsal gelukkig, want het ruikt zo lekker.
    de aantal keren dat ze in bad gaat laat ik denk ik zo, want dat gaat goed.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad Natasja...

@Mirella; het ging om de mensen die commentaar geven op Acire. Die moet ze dus "lekker laten lullen" omdat Acire moet doen wat het beste is voor haar kindje. We bedoelen allemaal dus hetzelfde ;)

Deel Deze Pagina