manduca: tot welke leeftijd/gewicht te gebruiken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liene, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Hoop dat ik deze hier goed plaats.

volgend jaar gaan we een reis maken naar nieuw zeeland. Voor de jongste hebben we een manduca draagzak; ideaal. Ook de oudste wil daar nog wel in zitten, maar tot welk formaat/gewicht/leeftijd is dit geschikt? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

We houden erg van wandelen, dus denken er over om een tweede manduca te lenen. En willen geen buggy gebruiken. Nr1 is nu ongeveer 92 cm en 13 kg. Nr2 is denk ik 86 cm en 11 kg ( eerste is erg klein, tweede iets boven gemiddeld. Lijken bijna een tweeling:D)

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou zelf den kind van die lengte daar niet meer mee dragen. Mijn dochter is 97 cm en past al heel lang niet meer comfortabel in een manduca. Wij hebben haar in Amerika gedragen in de rose &rebellion pre school carrier. Ideaal ding en echt mooi groot.

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal dan voor de tula toddler gaan.
    Met de manduca vind ik het erg krapjes ''grotere'' kinderen

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.074
    3.863
    113
    Mijn zoontje heeft tot 3,5 jaar ongeveer in de Manduca gezeten en dat ging eigenlijk prima, denk dat hij toen rond de 17 kilo ofzo woog.
    De buurvrouw zie ik ook nog wel eens wandelen met haar kind in de Manduca en die is ook bijna drie.
    Misschien dat er wel andere dragers zijn die wat meer ruimte hebben, maar dat weet ik niet. Vond het gewoon makkelijk op dagen waarbij we veel en lang moesten lopen. Het meeste liep hij zelf, maar als hij moe was, konden we zo tenminste in een normaal tempo door blijven lopen.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Het gewicht maakt niet zoveel uit, maar wel of hij goed van knie tot knie ondersteunt. Meestal biedt de Manduca tot broekmaat 86 goede ergonomische ondersteuning. Daarna gaan de knietjes wat zakken, maar dat is minder 'erg' voor de heupen dan bij een pasgeboren baby. Ik ben met broekmaat 92 overgegaan op de Tula Toddler en die vind ik nog veel fijner dragen dan de Manduca.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou ook een tula kiezen. Zit ook echt lekker.

Voordeel is ook dat je een tula ook heel goed kunt verkopen daarna. Manduca ook wel maar tula is nog gewilder ;)

Deel Deze Pagina