Mijn zoontje van 6weken heeft een zeer droge hoofdhuid. Er zitten nu ook gele korstjes op. We wassen zijn haar 1x per week met zwitsal. Om de dag in bad, sinds kort om de 2 dagen. Wat kan ik op zijn hoofdje ( met heel veel haar) smeren zodat het minder droog wordt en de korstjes weg gaan? Bedankt voor de tips!
Dat is berg. Hier heb ik het een tijdje gelaten maar op en gegeven moment babyolie opgedaan, halve dag laten weken en toen met een ansichtkaart het er voorzichtig afgeschraapt en daarna haar hoofdje gewassen. Het zit nog een klein beetje bij haar fontanel maar de rest is niet terug gekomen.
misschien wassen met speciale shampoo voor gevoelige hoofdhuid? Je kunt je laten adviseren bij de drogisterij eventueel.
Onze dochter heeft hier ook last van gehad. Ik heb een klein beetje olijfolie of amadelolie op de plekjes gesmeerd en daarna de haartjes met een babykammetje kammer. Dit werkte heel erg goed. Alleen tijdens het kammen verliezen ze wel wat haartjes.
Haarjes tegen de richting in borstelen met een zachte borstel en dan daarna in de olie zetten ben je er zo vanaf
Dat is idd berg. Onze dochter had het enorm.Leek wel een schildpaddenhuid.Ik heb er toen een keertje Bepanthen baby zalf opgesmeerd,was wel een smeerboel maar de andere dag kon ik bijna alles in 1x eraf pulken met weliswaar korte nagels en goed gewassen handen.Ze heeft het nog een klein beetje boven op haar fontanel maar daar durf ik niet zo goed aan te komen.Het is een wereld van verschil tov 1-2 maanden geleden.
Bij kruidvat en Etos hebben ze anti berg pas. Voor het slapen met de pad beetje inwrijven en volgende ochtend met shampoo wassen.
bedankt voor jullie reactie en tips. Ik ga morgen meteen eens bij de etos kijken voor pads of olie. Hij heeft het ook op zijn wenkbrauwen. Gelukkig heeft hij er geen last van.
Ik heb gewoon Natusan olie 2x daags op het koppie gesmeerd, en binnen 3 dagen had ze nergens geen last meer van. ( Wel ff iedere dag de oude olie eraf wassen tuurlijk )
Laat die pads maar liggen, want: - ze stinken - ze stinken en; - ze stinken En daarbij werken ze ook nog eens voor geen meter. Gewoon wat al gezegd is: tegen de richting in kammen, simpele baby of amandelolie erop en niks meer aan doen. Op de wenkbrauwen kan je gewoon bepanthen smeren. Deze dingen heb je vaak toch wel in huis en werken beter dan die vieze stinkpads
Mijn dochter heeft het ook. Heb nu 2x de anti berg pads gebruikt. Het wordt nu zeker minder. De pads stinken inderdaad wel heel erg. Maar we doen het er 's avonds op voordat ze gaat slapen en dan de volgende dag er uit wassen.
Mijn zoontje heeft het teouwens nog steeds.. Maar word het geen hele ranzige boel met olie? Als hij me knuffel ofzo dan zit ik helemaal onder.. En gaat met alleen spoelen met water alle olie eruit? Nee toch?
Berg... Ik heb er niks aan gedaan afgezien van de standaard verzorging (haartjes wassen en kammen), gaat vanzelf wel weer weg.
Inderdaad Berg. Ik heb er niets aan gedaan, was bijna nooit haar haar en kam het nooit. Is vanzelf over gegaan.
Nee hoor, dan moet je het wel heel bont maken met de olie haha Is meer dat je gewoon een vettig laagje op de hoofdhuid legt
Haha okee je hoeft er dus niet Oveel op te doen Maar hoe doe je dat met een kind met veel en dik haar? Sorry ts dat ik je topic beetje vervuil!
Ik heb ook gewoon biologischebabyolevan het kruidvat gebruikt. Van de pads ging hij stinken naar natte hond
Haha niet erg hoor! Je stelt dezelfde vragen als ik wil stellen maar dan iets eerder. Bedoelen jullie massage olie of body lotion olie ofzo?
Dat is inderdaad berg. Hier heeft hij het heel erg gehad. 2 avonden ingesmeerd met die pads van de etos. (haren helemaal door drenkt zeg maar) en smorgens eruit gewassen. Op dag 3 was het zo goed als weg. Toen hij het later nog een keer heeft gehad, had ikd e pads niet in huis en heb ik zijn hoofdje gewoon goed doordrenkt met zwitsal baby olie. Na 2 dagen was het ook weg.