droge hoofdhuid met korstjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Je kan ook speciale shampoo en haarlotion van het merk Zarqa gaan gebruiken. Dit helpt de Berg weg te houden.
    Mijn zoontje had enorme Berg (gecombineerd met exceem) en dit hielp bij ons erg goed. Is niet eens zo duur en wij doen nu al bijna een jaar met de shampoo (wassen wel maar 1x per week zijn haartjes).
    Succes.

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Kyan heeft ook uitslag op zijn wangentjes maar volgens de arts is dit droge huid, ik smeer nu 3 dagen met weleda dagcreme en het wordt inderdaad al minder. Dus ik ga er van uit dat dit geen exceem is.

De berg wordt wel meer dus ik ga deze week maar eens op pad voor olie en die shampoo is ook een goede tip. Beter voorkomen dan genezen toch?

Leuke namen heb je trouwens aan je zoontjes gegeven. die staan hier ook nog steeds in de top 3 :)

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier bij dochter 1 keer een poging gedaan met olie, na een paar weken was haar haar pas weer schoon, olie wilde er bijna niet uit (ondanks wassen, en gewone babyolie). Daarna een metalen luizenkammetje gebruikt, die ik plat over haar hoofdje kon halen, en daarmee alle schilfers er uit kamde.

Die gebruik ik bij m'n zoon dus ook 1x per week, heeft een flink bos haar en ook weer berg. Tja, tis ook geen ramp, bijna alle babies krijgen het wel. Ga iig echt niet allemaal chemische middeltjes gebruiken, lijkt me niet zo lekker op zo'n baby hoofdje.

4. annewillem

annewillem Nieuw lid

2 feb 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede tips, ook wij gaan het direct proberen!

Deel Deze Pagina