We hebben een spaarrekening voor onze zoon maar het is nu al de 2e of 3e keer dat ze de rente ervan veranderen. Wij gingen akkoord met de rente van toen maar ze delen gewoon mee dat ze dan dit veranderen, dan dat,... Bij welke blijft het vast staan? Mijn vriend zei al om te kijken elders. Wat hebben jullie? Wij hebben eentje met een vast bedrag voor hem En een andere waar elke maand iets op gestort word voor zijn rijbewijs. Die met dat vast bedrag zijn we niet tevreden meer over, dit is sns
Wij hebben er een bij Rabobank. Ook met vaste inleg van ons. Opa's en oma's etc kunnen alleen via ons bijstorten bijv. Dat is het enige vervelende. Maar rente is nog nooit gewijzigd.
Wij hebben ook een rekening bij de sns en nog een aantal andere (spreid je winkansen ). Maar volgens mij is het overal hetzelfde, wij krijgen netjes van alle banken tegelijk dat de rente weer verlaagd is. Sparen is op dit moment niet rendabel. Wij hebben nu ook een aantal van die lage risico fondsen, die doen het wat beter. En anders een deposito? Maar rente is nu zo laag en dan zit je er weer 10 jaar aan vast,ook niet ideaal.
Hier ook zilvervloot. De gewone rente is wel net weer verlaagd, maar we weten in ieder geval zeker dat ze op haar 18e 10% bonusrente krijgt.
zilvervloot heeft ook een variabele rente. maar wel 1% extra spaarpremie over het ingelegde bedrag over het jaar (max 600 per jaar, premie max voor 10jaar). Overigens is vastzetten van geld niet echt rendabel nu..
Rabo doelsparen werkt met het volgende systeem: die rekening staat 18 jaar vast (of zo lang jij dat zelf wilt). Leg je deze maand 50 euro in krijg je 18 jaar lang de geldende rente over die 50 euro bijvoorbeeld 2%. Als je volgende maand 50 euro inlegt krijg je 17 jaar en 11 maanden lang de rente over die 50 euro bijvoorbeeld 2,1%.
Ik zou kijken naar de rekening met een hoge rente. bv eigenhuissparen van RegioBank. ook variabel maar aanzienlijk hoger dan de meeste rekeningen. zitten wel wat haken en ogen aan maar mocht je interesse hebben mag je altijd pb'en