na 3e miskraam weer zwanger en angst

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door balloo, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Hallo,

Ik heb vorige jaar 3 keer een miskraam gehad. Althans zeker 2 en misch 3, het ging een beetje vreemd allemaal. Nu ben ik in december gecurreteerd, 3 week daarna was ik weer voor het eerst ongesteld.
    Normaal heb ik een cyclus van 33 dagen. Is er een reden om te denken dat deze cyclus zou veranderen van lengte?
    Ik vraag dit omdat ik vandaag op dag 33 zit en ik al een dikke week het vermoeden had dat ik weer zwanger was, vanmorgen een test gedaan en er kwam een lichte streep. Kan het zo zijn dat ik dat al een dikke week voelde?
    En dan nog een vraag, het blijkt dat wij wel erg snel zwanger worden. Vind het ook wel een beetje eng. Is dat normaal of kan dat ook een reden zijn voor miskramen? Ik ben zo bang dat het weer misgaat en wil alles doen om te voorkomen dat het weer mis zal gaan maar ja.
    En mijn laatste vraag gaat over de echo. Mijn gyn zei dat zodra ik een positieve test had ik het ziekenhuis moest bellen. Maar ze kunnen toch pas een echo doen met 6 week? Of ook al eerder?
    Sorrie voor zoveel vragen.
    Alvast bedankt!

groetjes Balloo

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Balloo,

Je hebt al een hoop meegemaakt, ik snap je bezorgdheid,
    Een streepje is een streepje dus je bent zwanger! En raad je daarom ook aan om een afspraak te maken bij je gynaecoloog. HEt is inderdaad waar dat je met 6 weken pas echt een vruchtje goed kan bekijken. Maar ik denk dat de gynacoloog misschien ook wil kijekn waar het vruchtje zich bevind. Omdat je een positieve test hebt ben je al 4 weken zwanger en voor dat je terecht kan ben je minstens een week verder. Een miskraam heeft niets te maken met hoe snel je zwanger bent geworden, en door je miskraam is je cycles altijd even van slag en niet altijd gelijk weer regelmatig.

sterkte Imke

3. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Dank je wel.
    Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak en kan idd pas 13 februari terecht. Dit worden spannende weken. De vorige keren ging het altijd mis voor die tijd. Hoop dat we nu toch een keer een echo krijgen waar wat op te zien is en dat het goed is.

Groetjes balloo

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi balloo,

Ik ga voor je duimen, vertrouw op je lichaam!

Liefs Imke

5. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Dag,

Ben vandaag weer zo onzeker. Heb het idee dat de spanning in mn borsten wat afneemt en het minder pijnlijk is terwijl ze gister nog erg zeer deden. Ze zijn nog wel gevoelig en heb ook nog wel aders maar niet meer zo gevoelig als gister. Is dit een teken dat het mis gaat of is dit normaal en gebeurt het vaker. Heb ook af en toe steekjes in mn buik. Vind het moeilijk om op mn lijf te vertrouwen.

groetjes balloo

6. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Daag,
    Ik heb gister een echo gehad. Alles was goed.
    het vruchtje was nu 6a7mm, nog erg klein maar het paste bij het aantal weken. We hebben zelfs het hartje zien kloppen. Over 2 week mogen we weer heen. Zover zijn we nog nooit geweest.
    Klopt het dat als je het hartje hebt zien kloppen, dat de kans op een miskraam afneemt? Of is dit onzin. We zijn al wel erg blij en hebben er een goed gevoel over.
    Heb weinig zwangerschapskwaaltjes, is dat normaal?
    Liefs balloo

7. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Dag,

Ik heb een vraag. Ben best hard van de trap gevallen vandaag. Op mn rug, deze heeft alles opgevangen. Het is eerste waar ik aan dacht was mn buik. Heb niks gevoeld in mn buik. Zolang ik niks voel daar en niet bloed kan ik er dan vanuit gaan dat er niks mee is gebeurt door de val?
    Ben er best onzeker over

Liefs balloo

8. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Balloo,

als je op je rug bent gevallen heb je in ieder geval je buik ontzien. En ook al was je op de voorkant gevallen dan nog zit je baarmoeder nog veilig verborgen achter je schaambotje. Daar kan er niets gebeuren als je valt. Zolang je inderdaad geen bloedvelries hebt gehad of enorme krampen moet je proberen je geen zorgen meer te maken. Je zult misschien nog wel flinke speirpijn hebben gehad. Dat is verder niet gevaarlijk voor de baby, maar doe het zelf rustig aan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina