Help! Luiers stromen elke nacht over...

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bruni, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Wie kan mij de gouden tip geven? De luier van mijn dochter stroomt de laatste tijd structureel over ' s nachts. Overdag drinkt ze alles bij elkaar ongeveer een liter, met warm weer iets meer. Voor de nacht gebruiken we Pampers Baby Dry maat 5(ze weegt ongeveer 10kilo). Ze slaapt nooit langer dan 12uur en slaapt altijd door. Weet iemand misschien een pamper die nog beter absorbeert? Zo vies, elke ochtend stinkt alles naar urine en kan ikhaar hele bed weer verschonen.

2. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Met papers had ik hier het zelfde probleem, ik ben toen overgestapt op de luiers van de Aldi.
    Ik weet alleen niet of de Aldi in Nederland dezelfde luiers heeft als hier in Duitsland:(

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja heb ik ook, ook een grote drinker hier. Ze wordt nog minimaal 1x wakker dus dan verschoon ik meteen en vaak lukt het dan net.

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    Is de pamper ook te groot? Dat er dus teveel ruimte is bij bijv de beentjes? Of de romper te strak? Dan komt alles in de knel en lekt het ook veel sneller door. Wij gebruiken overdag nog maat 4 en 's nachts 4+ voor de extra absorptielaag.

Succes met het 'localiseren' van het "probleem" en het oplossen natuurlijk!

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Hier bij de oudste ook wel eens gehad. Uieindelijk bleken de rompers aan de kleine kant. Met een grotere maat was het probleem opgelost.

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Pampers tot maat 4 altijd prima. Met maat 5 opeens problemen. Nu de luiers van Lidl maat 5 ! Kan niet anders zeggen dan dat ze top zijn.

Voor mijn dochter haalde ik 'vroeger' :) ook altijd de Lidl luierbroekjes maat 5 toen ze deze 's nachts nog nodig had. Ook daar erg positief over, vandaar de gok deze voor zoon ook aan te schaffen. Scheelt ook nog eens behoorlijk in prijs.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    pampers was hier ook ellende voorheen. nu met kruidvat droge nachten!

maar ook een grotere romper kan al heel veel schelen!

en een te grote luier bezorgd ook natte ochtenden, dan sluit hij niet aan in de liezen.

8. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Kan zijn dat je luiers dan te groot zijn. Wij waren ook te snel overgestapt op een grotere en toen lekte hij ook. Gewoon weer maatje kleiner proberen.
    Check ook je rompers even, als die juist te klein zijn kan het ook lekken.

9. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem.
    Elke ochtend zit alles eronder, en dan niet met urine......
    Kruidvat, liddle, active fit.....
    Maakt hier geen donder meer uit.
    Gelukkig heeft mijn zoontje een slaapzak aan, dan zit zn bedje er niet helemaal onder.
    Ga denk ik maar eens een boxershort proberen......

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Ik denk dat de luier te groot is. Mijn dochter van 2 (12,5 kg) draagt ook nog maat 4+.

Een te krappe romper zorgt ook vaak voor lekkage.

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    pamper te groot of te klein
    romper te klein

misschien een ander merk proberen ipv pampers?

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Pamper te groot ( maat 5 past net bij mn bijna 2 jarige van 13 kilo voor de nacht ) en romper te strak? Maatje kleiner, ander merk, bv kruidvat of lidl. En ik verschoon mn dochter ( 3,5 voor de nacht een luier maat 5 of 6 ) altijd als ik naar bed ga, gewoon in bed een schone luier aan anders is alles zo nat en stinkend 's ochtends.

13. gusto

gusto Niet meer actief

Inderdaad! Pamper te groot of romper te klein.

Mijn dochter van bijna 2 (90cm, 12 kilo) draagt maat 4 en die drinkt heel erg veel, zelfs snachts nog een fles water maar lekt nooit door.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Finley van net 1 draagt maat 5+ van het Kruidvat en is altijd droog 's nachts.
    Hij is nu 11,5 kg en 81 cm groot.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inderdaad pampers lekt !
    Nu wasbare luiers, werkt toch echt het beste..

Deel Deze Pagina