Hallo verloskundigen, Ik heb een aantal vraagjes: Ik ben nu 34 weken zwanger. Bij 32 weken ben ik voor controle naar verloskundige geweest. Ze zei dat het kindje al aan het indalen was en niet meer in een stuit terecht kon komen. S'avonds hebben we een 3d echo laten maken bij het echocentrum. Bleek dat de baby in een stuit lag! Dit is nogal een verschil. Ik moest me niet te druk maken, kindje kon nog draaien. Klopt dit? Heb nu een aantal dagen een zeurend gevoel boven het schaambeen, is de baby nu aan het indalen en zou het dan gedraaid zijn? Groetjes Bloem30
Hallo Bloem. Die kleine heeft nog de kans om te draaien vanaf 35-36 weken willen wij graag dat die kleine met het hoofd naar beneden ligt. Ik zou echt je buik moeten voelen om te beoordelen hoe de kleine ligt. Zeurend gevoel boven het schaambotje kan inderdaad de indaling zijn. Bespreek het op de volgende controle met de verloskundige en als ze twijfelen over de ligging laten ze een echo maken. Hopelijk ligt die kleine goed! Ik duim voor jullie. Groetjes Ineke
Hallo Ineke, Bedankt voor je reactie. Vanmorgen voor controle geweest en volgens de verloskundige ligt het kindje nu wel goed maar is nog niet aan het indalen. Gelukkig dat het nu al wel in de goede positie ligt! Groetjes Bloem 30
Hallo, Kijk goed nieuws, hopelijk blijft die kleine zo liggen en begint het met indalen. Groetjes Ineke.