Mijn huis is zo droog, soms heb ik er kleine schilfertjes opzitten.. De creme die ik nu gebruik ( dagcreme van diadermine) bijt me soms in mn huid.. Niet heel fijn dus.. Wie kan me een tip geven wat wel prettig is om te smeren , waarvan de huis zachter en minder geirriteerd aanvoelt?
PCLE creme van biodermal is echt een aanrader ik ben vrijwel allergisch voor alle cremes, behalve voor deze.. is echt een hele goede ( van de reclame)
Ik ben erg dol op de verzorgingsproducten van Weleda. Allemaal puur natuur, en het bijt of irriteert nooit. Misschien moet je eens een proeftubetje Amandel gezichtscreme halen bij je (natuur)drogist of je reformwinkel.
Ik heb het dus ook! Zo droog! Moet echt 2 of 3x smeren voordat het voldoende gehydrateerd is en de schilfertjes niet zichtbaar zijn. Maar ik kan niet zomaar alles smeren omdat ik eigenlijk van nature een vette huid heb, een gevoelige huid. Ik gebruik PC-L-E creme van Biodermal. Het hydrateert op zich goed, maar moet wel 2x smeren, hoor. Maar mijn huid reageert er verder super op. Heb geen rode vlekjes meer ofzo.
Amandelcreme is al genoemd: zelf gebruik ik zoete amandelolie wat ik met een watje op m'n gezicht smeer als het erg droog is. Voelt erg prettig.
Ik heb helaas geen goed middel voor je ik heb het zelfde. Ik heb wel een tube gezichtscreme in mijn tas, zoals je handcreme bij je draagt, kan ik tussendoor even smeren. Ik heb ergens gelezen dat als je vaseline met gewone creme mengt dat dat goed zou moeten helpen, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ik ben ook een weleda fan! Heb ook mega droge huid tijdens zwangerschap en smeer al heel lang met die grote groene tube huidcreme van Weleda. Kan niet meer zonder! Heb ook echt schilfertjes, maar als ik het ´s ochtends goed insmeer kom ik er heel de dag mee door! Succes
Ik gebruik nivea-creme uit zo'n blauw blik. Ik heb zoiezo een droge /moeilijke huid en nivea werkt voor mij perfect. Saskia
Ik heb ook veel last van een droge huid. Vooral op plekken waar ik mijn zeep van unicera gebruik. Is er een ander soort zeep die ik kan gebruiken? Ik gebruik een soort vochtinbrengende crème die echt geweldig werkt. Helaas is het een huismerk van de super-U en dus alleen in Frankrijk te krijgen. Maar het werkt echt fantastisch Snel weer naar Frankrijk. Laatst had ik zo'n droge huid dat ik helemaal rode schilferachtige plekken had op mijn gezicht. Toen ik mijn crème erop smeerde was het binnen een paar minuten helemaal weg
Ik moest van morgen even langs de apotheek om mn medicijnen op te halen.. Heb daar ook even advies gevraagd.. Heb een tube vaseline-cetocromagol ( ofzoiets) mee genomen.. Moet zeggen dat het na eerste keer erop smeren wel verzacht aanvoelt.. Dank jullie voor de reacties!
Ik gebruik bepanthen zalf. Mijn huid was erg droog en vlekkerig. Sinds ik die zalf gebruik is mijn huid weer stralend en zacht.