Hallo meiden,, Is het erg slecht voor de baby als ik slecht eet? Ik krijg tegenwoordig met moeite 1 boterham/bolletje weg. Wel drink ik 3 bekers melk op een dag en veel sap. Avond eten word ik heel misselijk van en krijg ik dus ook niet veel binnen. Ook is het niet altijd gezond omdat ik dan helemaal over me nek ga. Tussen door eet ik 2 stuks fruit op een dag en probeer ik soms wat meer.. Hebben meerdere meiden dit en is dit schadelijk voor mijn baby?
je beebje pakt wat die nodig heeft.. dus beebje merkt er niet veel van als jij niet eet.. het is alleen voor jezelf mega rot. ik ben mijn gehele zwangerschap kotsmisselijk, met in het begin braken braken braken.. verloor kilo's, verloor veel vocht.. maar beebje deed het prima. toch zou ik proberen gedurende de dag wat dingetjes te eten, want van niet eten word je ook misselijk. Gewoon droge koekjes, of crackertjes, kopje soep of zoiets.. zolang er niet teveel smaak aanzit.. gaat dat meestal wel goed.
Is niet schadelijk voor de baby hoor. Die is nu zo klein en als je hiervoor normaal gegeten hebt, duurt het heel lang voordat je serieuze tekorten hebt aan voedingsstoffen hoor. Hij pakt gewoon lekker alles van jou Als het een beetje wil is het over een maandje over. En de natuur zit mooi in elkaar, als het slecht voor het kindje zou zijn zouden niet zo veel vrouwen misselijk zijn en moeten overgeven in die eerste weken toch?
Het kan in het begin niet zo heel veel kwaad, je baby pakt inderdaad wat het nodig heeft. Probeer zoveel mogelijk te eten en te drinken en slik je extra vitamines. Die vitamines kunnen geen kwaad, want je kunt er zelf best uitgeput van raken. Je kindje begint namelijk aan jou reserves. Duurt het nou te lang en hou je echt niks binnen, vraag het dan eens aan je vk of huisarts. Er bestaan zetpillen voor en als je helemaal niks binnen kan houden, moet je wel oppassen dat je niet uitdroogt. Maar je krijgt nu nog wat binnen.
Ik heb in het begin ook heel weinig gegeten ivm telkens misselijk zijn en nu eet ik nog een stuk minder als normaal, want zit gewoon snel vol! kindje neemt mijn reserves dus ik vind t niet heel erg moet ik zeggen, ben ook daardoor nog maar 2 kg aangekomen.
ik drink wel heeel veel en slink zwangerschapsvitamines.. Ik hoef alleen sochtends over te geven.. maar verder als ik aan eten denk word ik zoooo misselijk laat staan als ik het moet eten bah.
Je houdt het in ieder geval binnen, dat is al fijn. Dat je nu wat minder eet is niet zo heel erg. INderdaad goed je vitamines en proberen af en toe wat kleine dingen te eten dan komt het goed en je vk houdt ook je gewicht in de gaten.
Ik kon in het begin ook met moeite iets naar binnen krijgen, ben toen 1 kilo afgevallen (heb hier ook al verhalen gelezen die meer waren afgevallen), maar zoals hierboven al gezegd is; je baby pakt wat het nodig heeft. Nu kan ik weer alles eten en smaakt het me weer (te) goed
Ik heb zelf vanaf het begin van de zwangerschap al weinig eetlust. Eigenlijk is het afgelopen week pas weer wat beter geworden (nog steeds niet zoals vroeger maar goed). Uitgebreid met vk over gehad en kan helemaal geen kwaad. Als je probeert kleine beetjes te eten en je drinkt goed en neemt de vitamines dan pakt de baby wat het nodig heeft. Je merkt het na een tijdje alleen aan je eigen lichaam. Weinig energie (heb ik nog steeds) en je zal misschien afvallen ipv aankomen. Ik ben nu pas weer op mijn startgewicht terug.