droge huid!

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Gewoon een bakje olijfolie en dan weken? Of insmeren en dan katoenen handschoentjes aan?

2. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik smeer mijn lichaam in met rituales bodycreme..
    Echt een dikke laag, trekt snel in en is niet vettig..

Daarnaast heb ik van de huisarts voor open wondjes elecon vet zalf (voor exceem - ernstige huidaandoeningen) en vaseline cetemecrol voor de rest van handen, gezicht, scheenbenen..

Werkt goed..

Mijn broertje heeft het nog in een ergere mate, die gebruikt bovengenoemde zalven en slaapt iedere nacht met van die witte (lijken beetje sinterklaas) handschoenen..

3. Alita

Alita Niet meer actief

die heb ik dus ook! Moet nu alleen weer langs bij de dermatoloog voor een recept? Heb m al lang niet gebruikt ivm zwanger zijn en bv geven

4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    s avonds even insmeren met zo'n potje Vaseline
    werkt ideaal

5. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik gebruik Nivea creme uit het blauwe blik. Werkt echt heel goed tegen een droge huid.

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    #26 Tjilpje, 10 feb 2012
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
    Ik heb als exceem patient, heel veel geprobeerd. Heel wat euros over de balk gesmeten, want je probeerd alles.

Nu kost het me niks meer. Ja via de huisarts een tube vaseline cetomacrogol creme

Ik smeer hier sochtends mijn gezicht mee in en savonds ook. Kan gewoon foundation overheen;)

Werkt als een tierelier en scheelt heel veel potjes etc etc.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Werkt idd super goed, zelfs voor droge eczeem
    Tegewoordig is cetomacrogol crème ook gewoon te koop bij het kruidvat voor €3,50 geloof ik. Vorige week ook gekocht daar

8. SeaShell

9. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Inderdaad vaseline cetamacrogol creme. Bij de apotheek te koop. Mijn huisarts schrijft het me voor, dan krijg ik het vergoed. Eerder dacht ik dat het niet bij me werkte, maar ik gebruikte het verkeerd. Ik smeerde het toen af en toe als het heel erg werd. Maar nu is me uitgelegd dat je het juist moet voorkomen met die creme. Ik smeer hem dus elke ochtend en avond standaard nu, als een soort bodylotion en zo houd ik de huid in toom. Als ik het niet bijhoudt dan komt mijn eczeem weer op.

Alle andere cremes en lotions, ook degene die adverteren dat ze speciaal voor de erg droge huid zijn, hebben het bij mij altijd alleen maar erger gemaakt.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja klopt maar op recept is het gratis:D

11. Alita

Alita Niet meer actief

omdat daar alcohol en parfum inzit...dat is zo slecht voor je huid...
    al staat erop dat er niks inzit toch ruikt het altijd lekker dus parfum;)

die ceta creme zit dus echt niks in en ik smeer het 20x per dag ofzo op mijn handen

12. SeaShell

Ja, maar voor die 3 euri ga ik niet helemaal naar de huisarts op bezoek en bij de apotheek wachten, koop ik het zelf wel :D

Met zo'n tube doe je overigens echt lang

13. Alita

Alita Niet meer actief

nou ik bel gewoon de HA en zij faxen het recept door en ik hoef alleen naar de apotheek:D
    Ennuh ik doe niet zo lang met zo`n tube hoor....gebruik het te veel hiervoor;)
    Ik gebruik zo`n 5 tubes voor 3,4 maanden dus mij bespaard het wel wat:D

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

Ik ga eens op zoek naar die cetamacrogol creme! Ik had er nog nooit van gehoord. Inmiddels, nu het niet meer vriest, valt het weer mee. Ik heb voor nu mijn gezicht met de nivea uit het blauwe blikje gesmeerd, dat lijkt wel wat te doen. Ik kom in ieder geval minder rood/wit geblokt onder de douche vandaan.

Maar die creme ga ik even opzoeken, mss heeft onze drogist hem ook! Bedankt voor alle tips!

Deel Deze Pagina