Tandjes ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sterkekinderwen, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Dochterlief is nu 11 weken en 3 dagen.
    Sinds enkele dagen is ze heeeeeeeeeel veel aan het kwijlen.
    Als ze haar speentje in haar mondje heeft dan zuigt ze er niet op maar schuurt dan het speentje over haar tandvlees. Daarbij heeft ze sinds 2 dagen vuurrode wangetjes. Ook doet ze heel vaak haar handjes en vingers in haar mondje.
    Normaal heeft ze een temp van 36.7 maar de laatste 2 dagen is hij heel vaak 37.5
    Vindt dat wel frapant omdat ze hem normaal altijd lager heeft. In combinatie met het kwijlen, speentje over het tandvlees schuren, en die rode wangen, schoot mij in de gedachten dat ze misschien last heeft van tandjes die door willen komen.
    Klinkt raar, ze is immers pas 11 weken, maar zou het kunnen ??
    Als ik op google kijk bij de dingen die dochterlief doet dan lees ik alleen maar dat het kan wijzen op tandjes :(

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja dat kan! Er zijn zelfs baby´s die met tanden geboren worden.
    En dat kwijlen hoeft niets met tandjes te maken te hebben, ze vergeten vanaf die leeftijd gewoon te slikken..

3. sterkekinderwen

Oké, dank je voor je antwoordt.
    Ik hou het in ieder geval in de gaten. Voel wel zo nu en dan in haar mondje, maar dat vindt ze niet echt prettig.
    Ze blaast ook veel belletjes en gaat vaak met haar tong over haar onderkaak. Ik hou het in elk geval in de gaten.

4. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Het kunnen tandjes zijn, maar Thijs had ook vanaf die tijd dezelfde "symptonen", dus ik keek ook iedere keer weer of er iets zat.
    Uiteindelijk heeft hij nu net een maandje tandjes :)

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier ook vanaf diezelfde leeftijd de symptomen en nu sinds sinterklaas zijn 1ste tandje voelbaar en sinds gister zichtbaar(klein wit gedeelte)

6. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Hier ook al van af ongeveer 3 maanden kweilen geregeld rode wangen en dan ook echt knal rood over al op buiten zelfs tijdens de fles en hij is inmiddels 9 maanden en er is nog niks te bekennen en mijn oudste zoontjes was weer heel vroeg die had met 6 maanden al 6 tandjes

7. sterkekinderwen

Heb net weer in haar mondje gekeken, en op de onderkaak waar de snijtanden moeten komen, zitten 2 witte bultjes.
    Ben benieuwd, maar als die klachten die ze heeft zegt dus niets.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier een klein mannetje die met 9w6d en 10 weken precies tandjes door kreeg. Zonder kwijlen, vingers happen of rode wangen. Op maandag zag ik 2 witte streepjes onder het tandvlees, dinsdagavond de eerste door, woensdagmiddag de tweede.

Het kwijlen enzo begon een week later ofzo, dan ontwikkelen de speekselklieren zich en vergeten ze idd nog wel eens om te slikken.

Deel Deze Pagina