Goedemorgen allemaal, Even een vraag. Mijn dochter van 20 is zwanger en heeft sinds dinsdag hevig bloedverlies. We konden direct voor een echo komen ( ze heeft al een verleden met 2 miskramen ) en op de echo zag alles er heel mooi uit....baarmoeder netjes gesloten....de dooier en het vruchtje ( nog geen hartje ) De gynaecoloog kon niet ontdekken waar de bloeding vandaan komt en vertelde dat het twee kanten op kon gaan. Als mijn dochter krampen kreeg moest ze direct weer bellen. Tot overmaat van stress begon ze gister dus ook flinke krampen te krijgen. We hebben direct het ziekenhuis gebeld en wederom mocht ze komen voor een echo. ( wij dacht al dat het over en uit was ) Tot onze verbazing zag de echo er nog steeds heel goed uit....nog steeds geen bloed te bespeuren en naar alle waarschijnlijkheid een kloppend hartje ( gynaecoloog durfde het niet met 100 % zekerheid te zeggen. Ze blijft krampen houden maar verliest geen stolsels.....Zijn er mensen die dit ook hebben mee gemaakt ? Ze is op van de zenuwen en 1 stressbom. Liefs een bezorgde mama
Dat is ook wel vreselijk stressvol!! Ik heb er geen ervaring mee maar soms zijn bloedingen echt onverklaarbaar, dat leer je op een site als deze wel. Gewoon goed in de gaten houden en als ze het niet vertrouwt weer voor een echo gaan, beter een teveel dan te weinig! Succes!
ze mag morgen weer voor een echo......ze heeft er zelf geen vetrouwen in....maar dat had ze al vanaf het bloedverlies niet meer en daarna toch 2 echo's die haar vertelde dat de zwangerschap er heel goed uitzag en dat ze geen bloed konden ontdekken. Dat is wat we ook zo vreemd vinden.....ze bloed als een malle.....(erger als een menstruatie ) en heeft ook fikse kramp...maar op echo geen bloed te zien. Ik hoop zo dat alles goed komt voor mijn meissie......voel me zo machteloos dat ik hier in niks voor haar kan betekenen. liefs een bezorgde mama
ik heb er geen ervaring mee maar wil jou en je dochter wel heel veel sterkte wensen ! zal ongelooflijk stressvol zijn. ik duim voor een goede afloop !
Hele dikke knuffel voor jou en voor je dochter. Ik duim voor een goede afloop. Ik heb best wel veel bloedverlies gehad tussen week 5 en 6 en ben ondertussen bijna 25 weken zwanger. Het kan dus gewoon goed gaan. Ik had er ook helemaal geen vertrouwen in, maar echo op echo bleek alles goed te gaan. Probeer haar een beetje afleiding te bieden, van de stress kan je ook krampen hebben.
ja ik weet het.....maar der is niks wat haar op het moment gerust kan stellen. Ik snap zo goed wat ze voelt....heb mijn dochter ( de enige goede zwangerschap ) en na haar 2 miskramen gekregen en een bbz waarbij ik met spoed op de OK lag. En dat maakt het zo frustrerend dat ze nu het zelfde mee moet maken. Op zo'n jonge leeftijd al 2 miskramen achter de rug hebben en dan moeten dealen met deze onzekerheid in je derde zwangerschap. Vind het verschrikkelijk..... En ik hoop zo dat dit positief uit gaat pakken en dat zij en deze zwangerschap tot een wonder bestempeld zal worden. Ik weet ook dat niemand je garanties kan geven.......maar weet gewoon niet waar ik het zoeken moet van de ongerustheid over haar. Een bezorgde mama
Lutty wat fijn om te horen dat jouw zwangerschap goed verloopt.....geniet er met volle teugen van !! Het blijft zo iets wonderbaarlijks Bedankt voor de lieve woorden !!
Misschien nog iets hoopgevender: ik heb voor deze zwangerschap drie miskramen gehad. Het kan dus echt echt echt gewoon goed gaan. Maar het kan jammer genoeg ook gewoon mis gaan. 't is heel dubbel en ze kan er zelf weinig aan doen of aan meehelpen natuurlijk en jij kan haar alleen maar steunen en zo te horen doe je dat fantastisch!
Daar ben ik haar "mama" voor.......ze mag dan al 20 zijn, maar voor mij blijft ze altijd me kleine frummel ( buiten het feit dat ze ook maar 1,57 groot is ) Wij zijn een hele close familie.....de band die ik met mijn dochter heb, heeft mijn moeder weer met mij en haar kleindochter. Ik hoop dat dit verhaal een positief einde gaat krijgen en ze niet kindloos zal blijven, want dat is haar grootste angst. een bezorgde mama
Lutty wat naar dat je ook eerst 3 miskramen hebt moeten doormaken.....dus ook erg stressvol geweest om geloof te blijven houden neem ik zo aan.
Zou wensen dat ik zo'n liefdevolle en bezorgde moeder zou hebben, want ook al ben ik 32 jaar, heb toch nog mijn moeder nodig, helaas schijnt ze mij vergeten te zijn al meer dan 1 jaar (ook zo lang niet meer gesproken helaas want daar heeft ze geen behoefte aan). Krijg tranen in mijn ogen als ik lees hoe bezorgd en liefdevol u bent, uw dochter mag zich in de handen klappen met zo'n moeder!! Ik weet dat dit topic daar niet voor is maar moest het toch eventjes kwijt! Hopelijk komt het met uw dochter ook allemaal goed en wordt het toch een mooie zwangerschap met een gezond kindje als beloning.
Ahwww Drieka, wat naar om te horen !!! Ik zou me geen raad weten als ik mijn dochter niet meer in me leven zou hebben, en ik weet dat het gevoel wederzijds is. Ik hoop dat jouw moeder ooit tot besef komt dat hoe oud/jong je kinderen ook zijn, ze zijn en blijven altijd een deel van je. Mijn dochter betekent voor mij een deel van mijn hart en zonder dat stukje zou ik niet verder kunnen. Klinkt misschien allemaal heel klef, maar zo veel hou ik van mijn dochter. Niet alleen toen ik zo graag van haar zwanger wilde worden, of de periode dat ze nog baby, kleuter of tiener was, maar haar hele leven lang. Ik ben ontzettend trots op mijn kind en wou dat ik haar al het verdriet van de wereld kon besparen. een bezorgde mama
Ja, ik! Ik ben in mijn vorige zwangerschap van de trap gevallen met 7.5 week. De dag erna had ik heel veel bloedverlies en zware krampen. Ik bleek een hematoom (bloeduitstorting) in min baarmoeder te hebben. Platte bedrust heeft er voor gezorgd dat het bloed mijn baarmoeder niet verder ging prikkelen. Mijn zwangerschap is toen goed afgelopen.
Maartje84 wat fijn om te lezen dat het bij jou allemaal goed is gekomen. Maar bij mijn dochter is geen hematoom gevonden....haar bloedverlies kunnen ze niet verklaren.....en was het nog een klein beetje, dan had je nog kunnen denken aan een adertje of iets, maar ze verliest echt veel bloed ( meer als een menstruatie ) Ik zie dat je weer zwanger bent. Ik wens je een hele fijne en onbezorgde zwangerschap toe !
Dank je. Maar bij mij repten ze eerst ook geen woord over het hematoom. Ik ben met 7.5 van de trap gevallen, die dag een echo gehad maar nog geen bloedverlies. De volgende dag bloedverlies en weer een echo. Ze zeiden in het lokale ZH dat het mis zou gaan: of ik nou plat zou gaan liggen of wat dan ook: het ging mis want met zo veel bloedverlies zou het embryo weggespoeld worden. Ik heb toen m'n ivf arts (buitenland) gebeld en hij vroeg of er een hematoom was gezien. Ehh nee??? Niets over gehoord. De ivf arts adviseerde mij plat te liggen. De volgende dag habben we weer een echo. En toen bleek ineens idd een hematoom... Ik zeg niet dat jouw dochter dat ook heeft. Maar als het een hematoom is zou platte bedrust kunnen helpen zodat het bloed in de baarmoeder niet voor ernstiger krampen gaat zorgen. Veel artsen in NL geloven niet in platte bedrust bij hematoom. Maar elders in de wereld wel en bij mij zwakten de krampen er door af!
Ik! Bij mijn dochter die nu inmiddels richting de 3 jaar gaat. Ik bloede echt extreem (het liep langs mijn benen naar beneden, geen stolsels en geen krampen). Ze hebben nooit een oorzaak gevonden voor de bloedingen. Heb er daarna nog 2 gehad (bloedingen) en na 12 weken stopte het. Het hoeft echt niet te betekenen dat ze een miskraam krijgt. Helaas is het wel afwachten. Ik wens jullie veel sterkte. Het is en blijft erg rot en spannend..
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn nichtje heeft het ook gehad, heel het eerste semester veel bloedingen zonder verklaring. Uiteindelijk een gezond ukkie geboren. Verder heb ik ook verhalen gelezen van tweelingzwangerschappen waarbij er 1 vroeg misging maar de ander mooi bleef zitten. Misschien kan het ook nog zoiets zijn. Hopelijk pakt alles voor je dochter nog positief uit.