Droge keel, iemand tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door vlinderCN, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Sinds een week heb ik snachts een enorme droge keel, waardoor ik e lk uur wakker word van de pijnlijke keel. Ik drink dan wat water en gaat het weer maar uur of wat later weer zelfde. Vannacht luchtbevochtiger aan gehad maar mocht niet baten. Overdag drink ik bijna 2 liter. Ben niet verkouden ofzo...

2. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik heb ook vooral 's nachts last van een droge mond. Ik drink dan een beetje water, maar van zodra ik weer in bed lig, heb ik het alweer vlaggen. Mijn mond voelt direct weer kurkdroog aan. Ik zorg ook voor extra luchtbevochtiging, maar het mag allemaal niet baten. Als ik zeker weet dat ik genoeg gedronken heb, probeer ik het gewoon wat te negeren. Ik ga het wel een keer bespreken met de vk. Ik hoop vooral dat het gewoon bij de zwangerschap hoort en niet wordt veroorzaakt door zwangerschapsdiabetes

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Vervelend he..ik kan het echt niet negeren, kan er niet van slapen en overdag ook keelpijn :( volgens mij is het nog te vroeg voor diabetes maar idd even navragen.

4. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Inderdaad vervelend. Afgelopen nacht heb ik ook veel wakker gelegen. Ik denk inderdaad dat het misschien nog vroeg is om te testen op diabetes en op zich heb ik verder ook niet echt reden om daaraan te denken. Maar ik moet aanstaande donderdag toch op controle, dus vraag ik het liever even na.

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat ontzettend vervelend. Ook balen dat je steeds wakker wordt. Adem je door je neus of door je mond? Als je door je mond ademt tijdens het slapen krijg je een droge mond. Mocht je door je neus ademen zou ik het ook niet weten.

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Ik dacht altijd door mn neus want kan nooit slapen als die verstopt zit..maar nu twijfel ik..misschien zwanger door mn mond:rolleyes:

7. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Dat zou goed kunnen. Door de zwangerschap zwellen je slijmvliezen op. Ik merk ook dat ik vaker een verstopte neus heb en holte ontstekingen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook en daar was bijna niets tegen opgewassen. Toen ik bevallen was, was het ook meteen over. Ik ben benieuwd of dat ook bij jou de oorzaak is.

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Oh ja bij mijn dochter had ik echt bijna constant verstopte neus idd! Maar niet zoveel last van keel..en neus zit nu echt niet verstopt.. nou ja misschien heeft de vk nog tips

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heel fijn dat je neus nu niet continue verstopt zit. Toch weer een gelukje:roflmao:. Hoop dat je vk goede tips voor je heeft. Lijkt me geen pretje om steeds wakker te worden door die droge mond/keel.

Ik word ook steeds wakker. Maar dat is omdat ik steeds naar de wc moet. Ik drink al expres niet meer na 20:00 uur. Hierdoor hoef ik er's nachts nog maar twee keer uit ipv vijf. Wel een goede voorbereiding op wat komen gaat na de bevalling:D

10. MDvD96

MDvD96 Fanatiek lid

2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik heb dit afgelopen week iedere nacht gehad, wakker worden van een droge, pijnlijke keel. En dat wel 4/5 keer per nacht. Sinds afgelopen weekend ineens heel grieperig. Verkouden, hoofdpijn en oorpijn. Dus misschien is het bij jou ook een voorteken van een griepje? Ik hoop het niet voor je!

vlinderCN vindt dit leuk.
  11. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb tijdens de gehele zwangerschap een droge keel 's nachts gehad. Er was niks tegen te doen. Toen ik bevallen was, was het bijna gelijk verdwenen...

vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina